• 17 410 online
  • 1 129 073 medlemmar
  • 58 576 002 inlägg
2017-07-24, 11:25
Medlem
Kafes avatar
Vilka emulatorerna som säljs idag är bäst för retrospel?

Vill gärna spela antingen ps1 spel eller nes/snes spel. Vilka portabla emulatorer har bäst utbud idag för dessa? Då menar jag alltså av de nya generationerna som finns i butiker med hellst spel man kan ladda ned till.

Mvh
Citera
2017-07-24, 11:34
Medlem
En moddad PSP fungerar utmärkt för både PS1, NES/SNES, MegaDrive, Gameboy och GBA. Den främsta fördelen med detta över en mobiltelefon är att du faktiskt har fysiska knappar.

Går att köpa hyfsat billigt på tradera eller ebay.
Citera
2017-07-24, 13:50
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vergatario
En moddad PSP fungerar utmärkt för både PS1, NES/SNES, MegaDrive, Gameboy och GBA. Den främsta fördelen med detta över en mobiltelefon är att du faktiskt har fysiska knappar.

Går att köpa hyfsat billigt på tradera eller ebay.

Bra tips! Går det att göra detsamma på ett PS Vita?
Citera
2017-07-24, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe

Vet faktiskt inte, tror att det går men det är större utbud av homebrew och emulatorer på PSP. Skulle rekommendera en PSP 2000.
Citera
2017-07-24, 15:08
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:

Citat:
Vet faktiskt inte, tror att det går men det är större utbud av homebrew och emulatorer på PSP. Skulle rekommendera en PSP 2000.
Jag rekommenderar 3000. Skärmen är påtagligt bättre.
Citera
2017-07-24, 16:44
Medlem
Kafes avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag rekommenderar 3000. Skärmen är påtagligt bättre.

Hur bra flyter spelen på psp? Är det mycket buggar och lagg?
Citera
2017-07-24, 20:57
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:
Hur bra flyter spelen på psp? Är det mycket buggar och lagg?
Det beror på vilket system du pratar om. 16-bitarskonsoler fungerar hur fint som helst i alla fall.
Citera
2017-07-24, 21:46
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det beror på vilket system du pratar om. 16-bitarskonsoler fungerar hur fint som helst i alla fall.

Undrade faktiskt mest på ps1 spel egentligen. Men det känns ju skönt att snes spel funkar fint!
Citera
2017-07-24, 21:49
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:
Undrade faktiskt mest på ps1 spel egentligen. Men det känns ju skönt att snes spel funkar fint!
Det fungerar skitbra eftersom 1) Det finns Sony-konverterade PS1-spel till PSP och 2) du kan på egen hand konvertera PS1-spel till PSP-format.
Citera
2017-07-24, 22:12
Medlem
PUSClFERs avatar
Vet inte om det är i stil med vad du är ute efter, men det finns riktigt bra emulatorer tillgängliga för Android. Jag har ett flertal dussin spel till NES, SNES, PSP, GBA, och NDS respektive på min mobil.

Mobilen i fråga, inklusive handkontroll: http://i.imgur.com/MUrhQlV.png
Citera
2017-07-28, 07:44
Medlem
zixls avatar
Kolla in "hand held console" på Ebay och du kommer att finna massor av möjligheter.
Citera