Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2021-05-14, 18:02
  #97
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Är fan orolig för hur ett Fallout 5 skulle vara. 3an fick mig hooked, har spelat om det flera gånger. New Vegas var ännu bättre (förmodligen för att det gjordes av Obsidian). Körde alla DLC:er och moddar och ville ha mer. Känner inte riktigt samma sak i Fallout 4. Repetiva hjälpa settlements-uppdrag, för mycket craftande och skit. Värdelösa dialoger med 4-vägs kommunikationssystemet. Allting kändes bara väldigt .. mäh. Har försökt återuppta det flera gånger men tröttnar och det blir att man spelar något annat. Har kanske kommit .. javenne, halvvägs eller något (och tagit mig igenom Far Harbour).

Jag tror inte 5an kommer bli en återgång till RPG, om något ännu mer ned-dummat. Möjligtvis sprängfyllt med loot-boxes och micro-purchases. Jag tycker inte om det inriktning som spelindustrin tagit de senaste åren, som tur är finns det en jävligt bra indie-spelscen.
Trean har en bra apokalyptisk känsla med ett människovärde som bottnar i experiment som ofta slutar med döden, new vegas och speciellt fyran har både fördummats och den apokalyptiska känslan med det låga människovärdet har försvunnit.
I fyran sitter alla runt lägerelden och sjunger kumbaya :/ och man kan levla gubben in absurdum inte som trean eller new vegas där man tvingades taktiskt välja vilka perks man ville ha.

Jag tror femman kommer fortsätta här, att det kommer bli ännu dummare för att spelare klagar på att det är svårt och ännu mindre apokalyptisk känsla :/
Citera
2021-05-15, 13:36
  #98
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Är fan orolig för hur ett Fallout 5 skulle vara. 3an fick mig hooked, har spelat om det flera gånger. New Vegas var ännu bättre (förmodligen för att det gjordes av Obsidian). Körde alla DLC:er och moddar och ville ha mer. Känner inte riktigt samma sak i Fallout 4. Repetiva hjälpa settlements-uppdrag, för mycket craftande och skit. Värdelösa dialoger med 4-vägs kommunikationssystemet. Allting kändes bara väldigt .. mäh. Har försökt återuppta det flera gånger men tröttnar och det blir att man spelar något annat. Har kanske kommit .. javenne, halvvägs eller något (och tagit mig igenom Far Harbour).

Jag tror inte 5an kommer bli en återgång till RPG, om något ännu mer ned-dummat. Möjligtvis sprängfyllt med loot-boxes och micro-purchases. Jag tycker inte om det inriktning som spelindustrin tagit de senaste åren, som tur är finns det en jävligt bra indie-spelscen.

Jag gillade Fallout 4 för att det fanns mycket sidouppdrag som ofta hade intressanta storys bakom sig, crafting och sättet man kunde bygga settlements spenderades också många timmar på, jag älskar ju att bara utforska kartan och hitta nya locations.

Dock så var ju mainstoryn otroligt tråkig och något som jag aldrig avslutade, bara otroligt trögflytande och förvirrande story på många sätt och vis och det tog ju inte långt tid innan jag tröttnade på den och gjorde annat istället
Citera
2022-02-21, 19:00
  #99
Medlem
Elementarts avatar
Jag skulle faktiskt vilja att valvet fick ha en lite större roll i nästa Fallout-spel. Kanske via en DLC eller nåt då många kanske inte tycker det är intressant att springa runt i valvet.
Citera
2022-02-21, 20:09
  #100
Medlem
I Fallout 3 mötte vi karaktärer som sedan skulle dyka upp i 4:an från the Commonwealth och med aning om vad storyn skulle handla om, androider. Bethesda har antytt att det i 4:an ska finnas referenser till 5:an. Hur pass konkreta eller subtila dessa är vet jag ej, men jag vill minnas att när jag spelade 3:an att jag tänkte att när de name droppade the Commonwealth att det kanske blir en ny spellokalisation vilket så också skedde. Kan ni erinra er något i storyn, main eller side quest som refererar till annan plats. I första hand tänker jag på the Brotherhood och västkusten
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback