2017-07-24, 07:10
Bannlyst
Någon som vet hur man går ner 7-8 kg i rent fett? Alltså inte vätska eller liknande,utan rent fett.

Är en kille som väger runt 90 kg + och skulle vilja gå ner ungefär 7-8 kg i rent fett. Hur går man tillväga och hur långt tid kan det ta?

Fettet sitter på mig på 2 ställen som mest. Magen och ansiktet, vilket är riktigt irriterande. Speciellt ansiktet.

Gäller det att äta mycket sallad och träna mycket konditionsträning?
Citera
2017-07-24, 07:51
Medlem
Greenwhites avatar
är inget advancerat att gå ned i vikt, du behöver helt enkelt äta mindre, går du och är hungrig ett par timmar om dagen kommer de där kilorna vara borta inom inte allt för lång tid.
Senast redigerad av Greenwhite 2017-07-24 kl. 07:53.
Citera
2017-07-24, 08:09
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlioar
Någon som vet hur man går ner 7-8 kg i rent fett? Alltså inte vätska eller liknande,utan rent fett.

Är en kille som väger runt 90 kg + och skulle vilja gå ner ungefär 7-8 kg i rent fett. Hur går man tillväga och hur långt tid kan det ta?

Fettet sitter på mig på 2 ställen som mest. Magen och ansiktet, vilket är riktigt irriterande. Speciellt ansiktet.

Jag skulle räkna kalorier om jag var du (kolla på appen Myfitnesspal). Ät mycket proteiner (runt 1.5g-2.2g protein per kg kroppsvikt. Helst över 2g ändå) och ligga på kaloriunderskott (-400 eller -500 tycker många är bekvämt). Träna vad du tycker är roligt. Mix av styrketräning och en-två jogginrundor (ca 65-75% av maxpuls) i veckan skulle dock vara bra.. Det mesta handlar dock om vad du gör i köket (äter).
Citera
2017-07-24, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rlioar
Du kommer behöva uppnå ett totalt kaloriunderskott på cirka 56250 kalorier.

Jag hade siktat på 0,5 kg/v. Desto långsammare viktnedgång, desto större chans att du bibehåller vikten och inte tappar någon muskelmassa under tidens gång. Lägg dig på ett underskott på 500 kalorier och väg dig dagligen.

Det går dessvärre inte att punktförbränna fett. Du kommer att bli smalare i dessa partier när du går ner i vikt, det är helt säkert.

Man måste inte äta sallad och springa hela dagarna för att gå ned i vikt. Välj den träningsform som passar dig bäst och ät hälsosamt. Grönsaker och baljväxter är väldigt bra för viktnedgång, då dessa ger mycket volym per kalori. Det allra viktigaste är underskottet, utan det så kommer du inte att förlora någon vikt över huvud taget.

Se ovan.
Citera
2017-07-24, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Jag skulle räkna kalorier om jag var du (kolla på appen Myfitnesspal). Ät mycket proteiner (runt 1.5g-2.2g protein per kg kroppsvikt. Helst över 2g ändå) och ligga på kaloriunderskott (-400 eller -500 tycker många är bekvämt). Träna vad du tycker är roligt. Mix av styrketräning och en-två jogginrundor (ca 65-75% av maxpuls) i veckan skulle dock vara bra.. Det mesta handlar dock om vad du gör i köket (äter).

Helt värdelöst för en person som inte ens sagt någonting om styrketräning. Dessutom spelar ju inte pulsen någon roll i det här sammanhanget. Jag skulle säga:

(1) Uteslut så mycket animalier som möjligt
(2) Ät mer frukt och grönsaker
(3) Ät regelbundet och ät ingenting mellan dina större måltider
(4) Träna regelbundet, promenera varje dag och försök att vara så aktiv som möjligt
(5) Oroa dig inte över proteinintaget, det är nog ingen i Sverige som lider av proteinbrist.
Citera
2017-07-24, 08:21
Medlem
Denoms avatar
Jag käkade DNP för att snabbt gå ner i vikt och sedan bara kapa kosten för att ligga på kaloriunderskott för att gå ner i vikt annars också.
Citera
2017-07-24, 08:27
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Ät endast bruna bönor varannan dag, mättar länge. Promenera en timme några gånger i veckan. Resultat.
Citera
2017-07-24, 08:29
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Helt värdelöst för en person som inte ens sagt någonting om styrketräning. Dessutom spelar ju inte pulsen någon roll i det här sammanhanget. Jag skulle säga:

(1) Uteslut så mycket animalier som möjligt
(2) Ät mer frukt och grönsaker
(3) Ät regelbundet och ät ingenting mellan dina större måltider
(4) Träna regelbundet, promenera varje dag och försök att vara så aktiv som möjligt
(5) Oroa dig inte över proteinintaget, det är nog ingen i Sverige som lider av proteinbrist.

Nej, du har så rätt. Han skrev ingenting om träning, så jag skrev bara så jag själv gjorde för att att gå ner i vikt. Han vill gå ner i fettmassa uttryckligen, så min personliga åsikt är att han borde styrketräna och hålla högt proteinintag. Pulsen vad gäller konditionsträning spelar roll i fettförbrännande syfte, därav skrev jag det. För en totalt otränad och nybörjare så kanske inte det är viktigt - nej. Men ja, det framgår inte alls av första inlägget. Att äta regelbundet är inte avgörande för viktnedgång heller i mina ögon. Ett standard PT-råd som är värdelöst egentligen. Man gör som man vill där i mitt tyckte.
Citera
2017-07-24, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Nej, du har så rätt. Han skrev ingenting om träning, så jag skrev bara så jag själv gjorde för att att gå ner i vikt. Han vill gå ner i fettmassa uttryckligen, så min personliga åsikt är att han borde styrketräna och hålla högt proteinintag. Pulsen vad gäller konditionsträning spelar roll i fettförbrännande syfte, därav skrev jag det. För en totalt otränad och nybörjare så kanske inte det är viktigt - nej. Men ja, det framgår inte alls av första inlägget. Att äta regelbundet är inte avgörande för viktnedgång heller i mina ögon. Ett standard PT-råd som är värdelöst egentligen. Man gör som man vill där i mitt tyckte.

Fast det finns ju massor med studier som visar att småätande (vilket jag ser som motsatsen till regelbundet ätande) leder till viktuppgång och ohälsa.
Citera
2017-07-24, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Ät endast bruna bönor varannan dag, mättar länge. Promenera en timme några gånger i veckan. Resultat.

Ta inte till dig det här rådet. Det är helt vansinnigt. Kör med periodisk fasta och ät lika mycket kalorier varje dag (kanske minska lite de dagar du inte rör på dig så mycket) och ligg på kaloriunderskott. Det finns ingenting magiskt med bruna bönor.
Citera
2017-07-24, 08:37
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Fast det finns ju massor med studier som visar att småätande (vilket jag ser som motsatsen till regelbundet ätande) leder till viktuppgång och ohälsa.

Har de bevisat det? Har ju såklart hört om det men aldrig sett konkreta källor till studier. Men vore intressant och se hur de isf utfört studien/studierna. Tänker på hur kcal-intaget har kontrolleras isf.
Citera
2017-07-24, 08:39
Medlem
Periodisk Fasta. Rinner av dig som smör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här