Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-07-25, 18:16
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
De som har en alternativ teori ska erbjudas tvångströja och medicinering???

Det har ingen påstått vitt jag vet?
Citera
2017-07-25, 18:19
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Varför vill du åt dom här människorna det är väll bra att gamla fall som Lisa Holm blir granskade eller?
Eller Palme mordet?

Det är bakvända Sverige dom som vill ha hjälp får ingen dom som inte vill ha hjälp får massor

Jag "vill inte åt dem", vad du nu menar med det?
Jag vill att de ska få hjälp så att de kan leva normala friska sunda liv och inte yra runt i en fantasivärld.

Om det är bra att fall blir granskade?
Ja det är klart, men det är skillnad på granskade och "Det var rymdödlor som åt upp henne!"
Citera
2017-07-25, 21:30
  #39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Jag "vill inte åt dem", vad du nu menar med det?
Jag vill att de ska få hjälp så att de kan leva normala friska sunda liv och inte yra runt i en fantasivärld.

Om det är bra att fall blir granskade?
Ja det är klart, men det är skillnad på granskade och "Det var rymdödlor som åt upp henne!"
Vad ska man göra tycker du jaga dom med ip adressen och ge dom möte med psykiatri?
Folk måste kunna skriva vad dom vill och värna om yttrandefriheten.

Derras familj har nog lagt märket till ödle snacket och dom har säkert kontakt med psykiatri.

Påpeka en sundare livs still med bra mat motion och sömnen.
Citera
2017-07-25, 21:44
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Vad ska man göra tycker du jaga dom med ip adressen och ge dom möte med psykiatri?
Folk måste kunna skriva vad dom vill och värna om yttrandefriheten.

Derras familj har nog lagt märket till ödle snacket och dom har säkert kontakt med psykiatri.

Påpeka en sundare livs still med bra mat motion och sömnen.

Varför så defensiv och aggressiv?
Jag har sagt att jag inte vill åt dem eller tvinga dem till något. Vad är det du inte förstår?

Min fråga är hur man kan nå fram till dem så att de kan få den vård de behöver.
"nå fram" betyder inte tvinga, spåra, jaga eller liknande. Det betyder vad kan vi säga, hur kan vi säga det eller vad finns det vi kan göra för att de själva ska komma till insikten om att de har ett mentalt problem som skapar en fantasivärld i deras huvud som inte har någon koppling till verkligheten.
Citera
2017-07-25, 23:30
  #41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Varför så defensiv och aggressiv?
Jag har sagt att jag inte vill åt dem eller tvinga dem till något. Vad är det du inte förstår?

Min fråga är hur man kan nå fram till dem så att de kan få den vård de behöver.
"nå fram" betyder inte tvinga, spåra, jaga eller liknande. Det betyder vad kan vi säga, hur kan vi säga det eller vad finns det vi kan göra för att de själva ska komma till insikten om att de har ett mentalt problem som skapar en fantasivärld i deras huvud som inte har någon koppling till verkligheten.
För jag tänker att du vill proppa i dom medicin eller?
Vilket inte är bra.

Det är väll bara att diskutera med dom och se hur dom äter,sover och motionera.
För jag svär dom äter reddan mediciner.
Citera
2017-07-25, 23:56
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
För jag tänker att du vill proppa i dom medicin eller?
Vilket inte är bra.

Det är väll bara att diskutera med dom och se hur dom äter,sover och motionera.
För jag svär dom äter reddan mediciner.

En del av dem behöver säkert mediciner men det bästa vore så klart att alla som söker hjälp får en utvärdering av vad de behöver.
Citera
2017-08-11, 04:49
  #43
Medlem
Det är nog uppenbart för var och en som tar del av trådstartarens skriverier både här och i andra trådar, vem det är som lider av en allvarlig psykisk störning/sjukdom.

Stackars sate ...
Citera
2017-08-17, 20:46
  #44
Medlem
Jag är medicinerad och undviker forumdelen för konspirationsteorierna för att inte trigga igång någonting. Jag var också helt insnöad i konspirationer, men på min arbetsplats.

Grejen är den att det går inte att tvångshjälpa någon som inte utgör en fara för andra eller sig själv. Säger man till en tex psykotisk person att hens verklighetsuppfattning är uppåt väggarna blir du ond pga bristande sjukdomsinsikt. Du KAN INTE övertala/förklara att de har fel eller uppmana dem att söka hjälp. Den med psykos är inte sjuk i sitt eget huvud.

Nu säger jag inte att alla på forumet är schizofrena. Det finns psykosfria människor som också tror på konspirationer, eller som abortmotståndarna som tror att gud säger att abort är fel. Är de psykotiska? Allihopa?
Citera
2017-11-26, 23:52
  #45
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Det finns personer på sådana här forum som är avlönade för att bumpa trådar som är idiotiska och skriva dumma teorier bara för att hålla normala får borta från mer intressanta trådar. Du vet "haha är du en sådan där konspirationsteoretiker? "eller "haha har du foliehatten på dig?" De populäraste trådarna är ofta av det dummare slaget, och de mest intressanta kan bli låsta.

Så det finns sanna konspirationer, folk som trollar, folk som har fel, folk som är galna på riktigt osv..


"Historians, in fact would be well-advised to avoid the loaded phrase "lutanic fringe". Lunacy, like beauty, may be in the eye of the beholder. There were lutanics in the seventeent century, but modern psychiatry is helping us understand that madness itself may be a form of protest against social norms, and that the "lutanic" may in some sense be saner than the sociaty which reject him"
Christopher Hill
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback