Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-26, 02:33
  #13
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Du menar att själen är ett resultat av hjärnans verksamhet? I så fall håller jag med.

Oiii, det menar jag inte.

Jag har sett så många gånger hur alzheimer eller dementia påverkar människan. De är vanligen mentala människor som inte lever med känslor.

När hjärnan börjar dö tappar de minnet och är helt borta. När hjärnan har dött kommer dom ihåg alla gamla minnen från barndomen, dom är som barn.

President Kekkonen hade dementia och måste till slut avgå. Han kunde tex vägra börja ett möte innan Paasikivi var på platsen. Paasikivi hade varit död i många år.

Kekkonen frågade varje morgon var hans ryggväska är. Kekkonen var varenda morgon på väg till skolan för hans första skoldag. Första skoldagen var ett minne fyllt med känslor, därför var det det enda Kekkonen kom ihåg. Sorgligt att han inte hade mera minnen.

En kille sade en gång: vill du bli en grötspottande gamling eller en gamling som har lysande ögon och ett skarpt minne?

När hjärnan dör kommer själen fram. Alla händelser som väcker känslor hos en människa kommer aldrig att glömmas. Tänk på en känslofylld händelse i ditt liv - du kommer ihåg den som om den hade hänt igår.

Hjärtat dör sist och befriar själen som är evig och odödlig. Men människor som lever endast med hjärnan mister deras skarpa minne när dom blir gamla, när kroppen och hjärnan försämras.

Fundera på vad allt du kan hämta med dig när du dör? Det finns mycket att hämta med sig, men det finns massor man hamnar lämna kvar.
Citera
2017-07-26, 09:35
  #14
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverCryWolf
Oiii, det menar jag inte.

Jag har sett så många gånger hur alzheimer eller dementia påverkar människan. De är vanligen mentala människor som inte lever med känslor.

När hjärnan börjar dö tappar de minnet och är helt borta. När hjärnan har dött kommer dom ihåg alla gamla minnen från barndomen, dom är som barn.

President Kekkonen hade dementia och måste till slut avgå. Han kunde tex vägra börja ett möte innan Paasikivi var på platsen. Paasikivi hade varit död i många år.

Kekkonen frågade varje morgon var hans ryggväska är. Kekkonen var varenda morgon på väg till skolan för hans första skoldag. Första skoldagen var ett minne fyllt med känslor, därför var det det enda Kekkonen kom ihåg. Sorgligt att han inte hade mera minnen.

En kille sade en gång: vill du bli en grötspottande gamling eller en gamling som har lysande ögon och ett skarpt minne?

När hjärnan dör kommer själen fram. Alla händelser som väcker känslor hos en människa kommer aldrig att glömmas. Tänk på en känslofylld händelse i ditt liv - du kommer ihåg den som om den hade hänt igår.

Hjärtat dör sist och befriar själen som är evig och odödlig. Men människor som lever endast med hjärnan mister deras skarpa minne när dom blir gamla, när kroppen och hjärnan försämras.

Fundera på vad allt du kan hämta med dig när du dör? Det finns mycket att hämta med sig, men det finns massor man hamnar lämna kvar.
Då håller jag inte med, men jag kanske får anledning att ändra mig när jag dör.
Citera
2017-07-26, 18:22
  #15
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Då håller jag inte med, men jag kanske får anledning att ändra mig när jag dör.

Bra svar. Och tack för att du inte skällde mig ut. Trevlig sommar
Citera
2017-08-03, 18:14
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag förstår oftast inte ens vad du säger i livet.
Förstår du själv vad du skriver eller staplar du bara ord på varandra? Eller är det Google translator från kinesiska vi föräras att ta del av?



Ser så ut. Haha
Citera
2017-08-03, 18:18
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starke_adolf
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Är det här seriöst någonting som människor tror och känner är meningsfullt?

Vem är det som säger detta? Vad menar man med högre vibrationshastighet? Vad är det som vibrerar? Vad spelar ljuset och färgerna för roll? Allt låter som en jävla massa mumbojumbo bara.


Tror han syftar på hur energin vibrerar kan ju inte vara en plastkotte han syftar på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback