Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-23, 22:42
  #1
Medlem
Mitt hus är befribad men har stora problem med internet. Den kan funka i tre timmar för att sedan försvinna i tre timmar, den kan funka i två dagar för att sedan sluta funka i två dagar.

Enormt störande och det är återigen felanmält.

Någon som ver vad det beror på? Felet sitter väl inte hos mig då den faktiskt kan funkar under en längre tid för att sedan försvinna? Har provat starta om med till och med olika kablar. Samma problem ändå...
Citera
2017-07-23, 22:47
  #2
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Kolla med grannen? Testa med en annan router/anslut direkt i jacket?
Citera
2017-07-23, 22:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonaHelmsley
Kolla med grannen? Testa med en annan router/anslut direkt i jacket?

Vad ska jag kolla med grannen?

Det är ju inte bara att testa med ny router, inte så att man har fler än en hemma?

Datorn funkar inte även när man dka ansluta direkt i jacket.

Ethernet från väggen till Apple tvn funkkar inte den heller. :/
Citera
2017-07-23, 23:19
  #4
Medlem
ElvisFans avatar
Internet försvinner inte, möjligen din uppkoppling.

Du berättar inget om vad du har för uppkoppling men enklast är väl att kontakta leverantören?
Citera
2017-07-23, 23:24
  #5
Avstängd
TB12Ps avatar
Grannen kan vara orsaken,så kolla inte med grannen,Någon kanske har stulit uppkopplingen,eller så är det något som stör ut uppkoplingen,,nollställ modem/router,,avinstallera ev program för modem/router något sådant installerats,starta om dator el dyl och installera igen.
Citera
2017-07-23, 23:28
  #6
Medlem
Ring till din internetleverantörs kundtjänst och fråga om dem kan hjälpa dig, Dem brukar kunna kolla upp rätt fort vad felet är.
Citera
2017-07-24, 02:14
  #7
Medlem
har startat om och nollställt router.


Datorn är det inget fel på då den fungerar felfritt.

Måste vara fel hos fiber.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback