Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-23, 21:19
  #1
Medlem
Har iphone 6 och när jag har mina earpods i så registrerar de tryck som om det är jag som trycker på remoten. Röststyrning aktiveras då och då, spotify byter låt eller spolar fram/bak. Värst är när samtal avslutas och det ska tilläggas att jag var hos macforum för att be dem kolla telefonen. De sa att de kollat hörlursuttaget efter damm och rensat lite men problemet kvarstår.

Någon som kan tänkas veta vad problemet är? Hörlurarna är inte trasiga eller skadade kan tilläggas. Är tacksam för hjälp för jag är ganska irriterad över problemet.
Citera
2017-07-24, 05:54
  #2
Medlem
Har du kollat med ett par andra Earpods i din lur?
Har du kollat dina EarPods i en annan lur?

Sker dessa fenomen även om din lur och hörlurar ligger helt orörd och still?

Kan det vara någon funktion i menyerna under Allmänt>Hjälpmedel som är aktiverade?
Citera
2017-07-24, 08:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Har du kollat med ett par andra Earpods i din lur?
Har du kollat dina EarPods i en annan lur?

Sker dessa fenomen även om din lur och hörlurar ligger helt orörd och still?

Kan det vara någon funktion i menyerna under Allmänt>Hjälpmedel som är aktiverade?

Jag har inte kollat med andra earpods i min telefon, dock har jag bara testat hörlurarna i en androidplatta som låg nära till hands och där funka de fint. Kan nog bero på att remoten inte fungerar med androida enheter?

Ja, problemen finns där även om telefonen ligger orörd, även tex när jag promenerar och telefonen ligger i fickan och jag har earpodsen i.

Det verkar ju inte vara något fel på hörlurarna så trist om man ska behöva köpa nya earpods var 6:e månad.
Citera
2017-07-24, 08:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Jag har inte kollat med andra earpods i min telefon, dock har jag bara testat hörlurarna i en androidplatta som låg nära till hands och där funka de fint. Kan nog bero på att remoten inte fungerar med androida enheter?

Ja, problemen finns där även om telefonen ligger orörd, även tex när jag promenerar och telefonen ligger i fickan och jag har earpodsen i.

Det verkar ju inte vara något fel på hörlurarna så trist om man ska behöva köpa nya earpods var 6:e månad.

Med orørd och still så menar jag just orørd och still, och har du den i fickan och går så ær den inte still.. Då kan ev. klappkontakt etc orsaka fenomenen.

Om du behøver køpa nya Earpods var sjætte månad så ær det nog du som ær lite væl ovarsam med lurarna. Jag har haft iPhone sen 2008 och har inte en enda hørlur har gått sønder eller krånglat før mig trots frekvent anvændning under de flesta omstændigheter.
Citera
2017-07-25, 15:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Med orørd och still så menar jag just orørd och still, och har du den i fickan och går så ær den inte still.. Då kan ev. klappkontakt etc orsaka fenomenen.

Om du behøver køpa nya Earpods var sjætte månad så ær det nog du som ær lite væl ovarsam med lurarna. Jag har haft iPhone sen 2008 och har inte en enda hørlur har gått sønder eller krånglat før mig trots frekvent anvændning under de flesta omstændigheter.

Jag tar bra hand om mina prylar, det värsta jag ev utsätter earpodsen är om jag rullar ihop dem annars är jag varsam överlag.

Ska gå tillbaka till macforum och se vad de säger. Pallar nämligen inte ha det så här
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback