Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-23, 18:31
  #1
Medlem
Fick för första gången svamp i underlivet i mars 2017. Sen dess har det återkommit varje månad. Första gången var det så illa att jag inte kunde röra på mig överhuvudtaget, vaknade flera gånger på nätterna för att det värkte så mycket och kliade. Det ända jag gjorde var att ligga och gråta (låter som jag överreagerar men visste inte vart jag skulle ta vägen) och jag var fruktansvärt svullen i underlivet. Kommer ihåg att jag märkte att det började klia på fredagen men hade då ingen aning om vad det kunde vara då jag aldrig hade haft det innan. På lördagen åkte jag till Apoteket för att köpa salva. Salvan som jag tror heter canesten om jag inte minns fel gjorde så att det blev värre och det var under lördags natten som allt det jag ovan skrivit hände. Gick sedan på måndag till vårdcentralen och fick Diflucan utskrivet. Var borta på 24 timmar och har aldrig känt sån lättnad. Men sen dess har det kommit tillbaka varje månad (inte lika illa) men ändå fruktansvärt jobbigt. Ungefär en vecka innan mensen kommer så brukar det dyka upp. Tvättar mig aldrig med tvål, sover utan trosor och smörjer in underlivet med olivolja efter jag duschat osv. Blir galen snart vet inte vad jag ska göra!!! Någon av er som har någon erfarenhet???
Citera
2017-07-23, 18:37
  #2
Medlem
Använd bara bomullstrosor, ingen string.
Raka dig inte.
Minska sockerintaget.
Ät zink och magnesium.

Gör du detta några månader blir det bättre.
Citera
2017-07-23, 18:46
  #3
Medlem
Införskaffa dig en menskopp!!! Världens bästa grej när man har känslig mus. Läs på om ph värde och kroppen. Du behöver nog basa kroppen. Bada i bikarbonat det gör susen i musen när jag börjar få känningar om svamp. Kallpressad mandelojla är kanon att smörja med när det kliar o är irriterat. Hoppas du får ordning på det!
Citera
2017-07-23, 18:50
  #4
Medlem
RadikalFails avatar
Har du nyligen tagit antibiotika eller penicillin? Av det kan man få det.

Och snälla... nästa gång så dela upp din text i stycken otroligt jobbigt att läsa den som den är nu och man missar mycket.
__________________
Senast redigerad av RadikalFail 2017-07-23 kl. 18:52.
Citera
2017-07-23, 20:50
  #5
Medlem
Det kan också bero på mycket stillasittande, det är bra att ta promenader och röra på sig.
Citera
2017-07-24, 01:16
  #6
Avstängd
TB12Ps avatar
kolla ph värdet,ät vitlök,
Citera
2017-07-24, 09:45
  #7
Moderator
manamanahs avatar
Hår- och kroppsvård --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback