Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-23, 17:44
  #1
Medlem
G13Hazes avatar
Varför heter den Ryska ambassaden i Stockholm "Ryska spioncentralen" på Googles kartor?

Det känns inte seriöst att skriva Ryska spioncentralen istället för ambassaden på kartor.

Är det Google själva som har gjort det eller är det Sverige som har skickat en förfrågan om att få byta namn på byggnaden?

Här är de printscreens jag har tagit på det hela:
http://imgur.com/a/pWh2X
Citera
2017-07-23, 17:51
  #2
Avstängd
Oj haha ser inte på bilden men ett stort ?
Citera
2017-07-23, 17:51
  #3
Medlem
Japp, jag ser samma sak och det ligger i närheten av Dagens Nyheter?
Citera
2017-07-23, 17:55
  #4
Avstängd
Da-Evil-Hitlahs avatar
Haha, det är ju sant ju.
Citera
2017-07-23, 17:56
  #5
Medlem
Du vet väl att Google Maps modereras precis som Wikipedia genom sina användare? Det är bara att lägga några vanliga ändringar så blir du pålitlig. Jag kan göra det nu och har endast gjort en ändring någonsin.

https://prnt.sc/fz8z71

Någon som haft kul bara!
Citera
2017-07-23, 18:02
  #6
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De-Facto
Du vet väl att Google Maps modereras precis som Wikipedia genom sina användare? Det är bara att lägga några vanliga ändringar så blir du pålitlig. Jag kan göra det nu och har endast gjort en ändring någonsin.

https://prnt.sc/fz8z71

Någon som haft kul bara!
Exakt:

"Add or fix information on Google Maps
You can tell us about incorrect business details, wrong road names, or other data errors on the map. If you think something should be removed for legal reasons, submit a legal request.

How long it takes to review edits
Your edits might be reviewed by Google or by other Google Maps users and might take some time to show up on the map."
Citera
2017-07-23, 20:09
  #7
Medlem
G13Hazes avatar
Det känns som ett sätt att kunna politisera kartor, jag gillar det inte. Speciellt inte när det kommer till myndigheter och officiella byggnader.
Citera
2017-07-23, 22:57
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Det känns som ett sätt att kunna politisera kartor, jag gillar det inte. Speciellt inte när det kommer till myndigheter och officiella byggnader.
Ja, och om du sätter dig i en bil så kan du dö. Lägg av med tramsandet... Använd inte Google Maps om du känner att allt här i världen kan och måste missbrukas. Detta kommer garanterat att ändras inom kort och den som gjort ändringen spärras av. Var glad att du kan se öppettiderna till lokala pizzerian direkt i google istället.
Citera
2017-07-27, 23:32
  #9
Medlem
Bromsklosss avatar
Jag har fått berättat för mig att det åtminstone en gång i tiden satt någon lustig skylt i anslutning till ryska ambassaden. Kan det ha stått "Ryska spioncentralen" på denna, tro?
Citera
2017-07-30, 00:10
  #10
Medlem
Ola Schuberts avatar
Jag skulle nog velat lägga till lite än den som roade sig lite, men jag avstår nog. Ger man sig, direkt, på den ryska, lögnaktiga, ambassadören, så kan det kanske bli tråkigheter.....

Det blev det i alla fall när jag en gång uppmanade till bojkott ifrån hyresvärdar av den israeliska ambassaden som skulle flyttas. Ett hotfullt meddelande om att "jag var ute på farliga vägar" kom som ett brev på posten.

Nu skall man iof inte överskatta vad Shin Bet, Mossad, FSB, SVR eller GRU kan ta sig för, men man bör nog heller inte underskatta det.
Citera
2017-07-30, 12:55
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag skulle nog velat lägga till lite än den som roade sig lite, men jag avstår nog. Ger man sig, direkt, på den ryska, lögnaktiga, ambassadören, så kan det kanske bli tråkigheter.....

Det blev det i alla fall när jag en gång uppmanade till bojkott ifrån hyresvärdar av den israeliska ambassaden som skulle flyttas. Ett hotfullt meddelande om att "jag var ute på farliga vägar" kom som ett brev på posten.

Nu skall man iof inte överskatta vad Shin Bet, Mossad, FSB, SVR eller GRU kan ta sig för, men man bör nog heller inte underskatta det.
Den enda risk för överskattning som här föreligger, är att du överskattar din egen betydelse. FSB m.fl. har viktigare saker att syssla med en fjantar som leker med Googlemaps.
Citera
2017-07-30, 15:44
  #12
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Den enda risk för överskattning som här föreligger, är att du överskattar din egen betydelse. FSB m.fl. har viktigare saker att syssla med en fjantar som leker med Googlemaps.

Utmärkt, då tar jag dig på orden och ser vad som händer!

Äh, man är tvungen att skicka in ett förslag. Jag tror inte att googles skulle acceptera:

"Spioncentral och residens för den lögnaktiga ryska ambassadören" eller "viktig hub för det ryska informationskriget gentemot Sverige", så jag avstår.
__________________
Senast redigerad av Ola Schubert 2017-07-30 kl. 15:53.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback