Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-23, 17:23
  #1
Avstängd
Säg att man åker till norge och hittar en lunnefågel som nyss har dött. Skulle man kunna ta sperma eller ägg från den och sen korsa med nån annan svensk fågel?

Finns säkert bättre exxempel på djur och fåglar som är närmare släkt men tog det som exempel bara.
Citera
2017-07-23, 18:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e3denni
Säg att man åker till norge och hittar en lunnefågel som nyss har dött. Skulle man kunna ta sperma eller ägg från den och sen korsa med nån annan svensk fågel?

Finns säkert bättre exxempel på djur och fåglar som är närmare släkt men tog det som exempel bara.

Om jag inte inbillat mig har de tagit nån typ av DNA från mammutar och planterat in i elefanter med hopp om att det skulle funka, så teoretiskt är det nog möjligt
Citera
2017-07-23, 19:23
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av domastsen
Om jag inte inbillat mig har de tagit nån typ av DNA från mammutar och planterat in i elefanter med hopp om att det skulle funka, så teoretiskt är det nog möjligt

Sånt är väl ganska avancerat ändå med massa labb och skit. Tänkte mer att som vanlig person bara hitta ett nyligt dött djur och sen ta sperman/ägget ur det utan massa avancerade labbgrejer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback