Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-23, 14:29
  #1
Medlem
Hej, jag letar efter en lösning att öppna upp ett företag + bankkonto / offshore bankkonto utomlands.

Vilka länder lämpar sig bäst för denna lösning? Obs att jag inte vill ha helt orimliga årliga avgifter.

Malta? Estland? Seychellerna?

Jag söker detta alternativ då jag har en perfekt produkt som går under kategorin "gråimport". Då detta inte sker från ett EU-Land är jag tveksam till att det är helt tillåtet.
Citera
2017-07-23, 16:29
  #2
Medlem
UAE / Dubai eller Malta, Malta är inte precis gratis då även kräver bokföring och revisor etc men möjligt komma ner till låg skatt och är inom EU.
Citera
2017-07-24, 14:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
UAE / Dubai eller Malta, Malta är inte precis gratis då även kräver bokföring och revisor etc men möjligt komma ner till låg skatt och är inom EU.

Jag har tänkt en hel del på Malta, bokföringsavgifter räknar jag med. Undrar om det vore bäst att åka dit själv och öppna eller anlita ett företag?
Citera
2017-07-24, 14:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallstreet1337
Jag har tänkt en hel del på Malta, bokföringsavgifter räknar jag med. Undrar om det vore bäst att åka dit själv och öppna eller anlita ett företag?

Oavsett får du anlita, men rekommender ändå åka ner får få allt smidigare. För hel del olika saker att skriva under och möte med bank etc går smidigare vid personligt besök.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback