Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-23, 13:56
  #1
Medlem
Champagneoclocks avatar
Vi ska åka till Mexico och Playa Del Carmen om en månad.
Tips mottages tacksamt, vi gillar att snorkla och ta oss runt på egen hand.
Vad ska man tänka på?
Citera
2017-07-23, 15:51
  #2
Medlem
Ha gärna dollar.
Missa inte cenotes.
Ta er runt genom att hyra en taxichaufför för en dag kostar typ 300 spänn, han tar er sedan till stränder som inte turister får se.
Tar er till gatukök där mexarna äter själva.

Smaka riktig Tequila

Hur mycket pengar har ni?

Det är relativt dyrt i Mexico då det finns många turister från USA, PDC är dyrt och där finns allt americanos älskar.....starbucks, McD, Harley Davidson osv

Tar ni er runt lite utanför blir priserna helt annorlunda.
Isla del Mujeres
Tulum
Har fantastiska stränder och fantastiskt snorkelvatten.
Du ser pelikaner, sköldpaddor, fisk och haj överallt.

Undvik Cancun- överskattat
Citera
2017-07-24, 20:23
  #3
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vi ska åka till Mexico och Playa Del Carmen, vi gillar att snorkla.
Vad ska man tänka på?
http://www.ecoturismocancun.com/tour...n-ballena.html
Jag skulle passa på att simma med dom där stora jävlarna, men försök att pruta ner priset. Jag har några bekanta som lyckades få ner det till 75 USD per skalle.
Citera
2017-07-31, 05:35
  #4
Medlem
Jag är där nu. Som sagt innan, det är dyrt. Iaf runt turiststråken så tar man sig en bit utanför dom börjar det bli vettiga priser på käk. Här mitt på aveny 5 där jag bor, gågatan, så kostar det nästan mer än hemma i Sverige o käka ute. Sen är det så mycket folk att man knappt kan ta sig fram.
Stranden här i pdc är inte jättemycket att ha tycker inte jag. Mycket folk och inte så jättefin.
Ska ni snorkla så är det jäkligt fint ute på cozumel, gärna på södra sidan av ön. Tar 40min dit med färja som går varje timme. Kostar typ 150:- tor.
Finns inga hajar att se för tillfället då det är för varmt i vattnet för dom just nu. Är 30-31 grader i vattnet nu.
Det ända är valhajarna som för tillfället är i vattnet utanför isla holbox som ligger norr om Yucatanhalvön, men de kan även vara utanför cancun vad jag hört.
Det är helballt o snorkla med dom så gör det om du kan.
Citera
2017-10-23, 06:36
  #5
Medlem
nittontrettons avatar
Funderar på en resa dit i november/december.

Hur dyrt är det på Playa del Carmen? Om man jämför med andra semester ställen,

Andra tips, gärna om stränder och snorkling och andra sevärdheter.

Maten är den bra??
Citera
2017-11-01, 11:08
  #6
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Funderar på en resa dit i november/december.

Hur dyrt är det på Playa del Carmen? Om man jämför med andra semester ställen,

Andra tips, gärna om stränder och snorkling och andra sevärdheter.

Maten är den bra??
Maten är bra utav bara helvete! Den bästa maten på andra sidan Atlanten faktiskt. Jag sticker till Cancun den 7 november med mitt ligg/matlagerska. Både Cancun och Playa dc är väldigt dyra. Du kan ju sticka ner till Tulum och Bacalar och kolla läget, det tänker jag göra. Mitt ligg som är Mexikanska funderar på att köpa landområden i Tulum, så det blir intressant.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2857947

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback