Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-07-24, 20:09
  #37
Medlem
SD hade känts mer trovärdiga och pålitliga om de stod för sina rasistiska värderingar. Jag som tycker att de är lallare hade haft en smula mer respekt för dem om de faktiskt heilade i riksdagen inte bara på privata fester.
Citera
2017-07-24, 20:22
  #38
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Jag såg det när han sa det och jag tycker det var finurligt sagt. Som SD:are jag är väntade jag på Löfvens svar.... som självklart aldrig kom.

RO sa typ "Hur förklarar man SDs framgångar, har Sveriges befolkning blivit rasister helt plötsligt?". Jag tolkade det som om RO ställde frågan iförd Löfvens värderingar - eftersom Löfven ju anser att SD är rasister. En bra fråga helt enkelt.

Löfven mumlade nåt om äldreomsorg och att folket var otrygga.. Lika konstig som vanligt.

Just i det här fallet tycker jag inte R-ordet kom anklagande, utan nästan ironiskt.
Det var en passning till Lövfén baserat på hans tidigare uttalande. Jag upplevde det inte heller som något anklagande.
Citera
2017-07-25, 04:21
  #39
Medlem
Honeytraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbara Ann
Äh Rille är en skön snubbe, har man sett t.ex. VVM så är det så han brukar uttrycka sig. Han skojar med PK-folk och SD-fanboysen om vart annat.
DDR-propaganda är var det handlar om "no More no less"...enkelt
Citera
2017-07-25, 11:49
  #40
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Det var ett irrelevant parti eftersom de var pyttesmå och sossigare än sossarna. Inget för alla som var aströtta på DDR-Sverige.

Inte heller deras invandringskritik kändes relevant. Nog kunde man tycka att asylpolitiken var väl generös, när arbetslösheten och bostadsbristen ökade och asylländerna i stor utsträckning fick fred och behövde bygga upp sina länder igen, men det var ingen fråga som engagerade många. Asylmottagandet sjönk under flera år på 90-talet. Integrationsproblemen var inte i närheten av hur det är idag.

Är du gammal nog att ha kunnat följa partiet sedan det bildades, så vet du att det inte ens i början utmålades (av seriös media, sådan fanns då) som ett nynazistiskt parti. De förknippades vagt med skinheadrörelsen, men ändå inte.

Det framgick någonstans, ja seriös media fanns faktiskt, att de inte var heilare eller ens BSS, inte som parti i varje fall.

De utmålades som ett gäng missnöjda människor med förlegade värderingar. När de kom till tals framgick att de var ekonomiskt sossiga.

Kan någon länka till ett gäng artiklar från sent 80-tal eller tidigt 90-tal där ordet rasism och Sverigedemokraterna finns med i samma mening eller samma artikel? Jag är osäker på om de artiklarna är särskilt många.

Jag kan inte länka det du eftersöker eftersom jag inte har någon agenda att framställa dig i dålig dager. Däremot kan jag tala om för dig att det nog fan inte var några SD:are som hade något emot att öppet använda rasistiska glåpord om främlingar för bara 12-15 år sedan och det kan jag själv vittna om. Varför du vill förneka detta vet jag inte? Jag personligen tycker inte det är hela världen att människor är rasister, många gånger finns det skäl till det.

Att SD blivit mer städade sen de kom in i riksdagen är inte märkligt. Men föddes man inte igår kommer man ihåg partiet med sverigefacklan och att det var ganska rejäl skillnad mot för idag.
Citera
2017-07-25, 13:13
  #41
Medlem
Centerpartiet har ju en rasistiskt bakgrund med riktiga nazister och antijudiska åsikter.
Citera
2017-07-27, 06:36
  #42
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonbrixen
Media/Olsson etc har faktiskt rätt, SD:are är "rasister", men de försöker övertyga sig om att de inte är det, de är helt enkelt hycklare.

Ja det är vad SD är. Det är dock vad alla andra politiska partier också är förstås. De är ännu värre hycklare.
Citera
2017-07-27, 08:59
  #43
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Jag såg det när han sa det och jag tycker det var finurligt sagt. Som SD:are jag är väntade jag på Löfvens svar.... som självklart aldrig kom.

RO sa typ "Hur förklarar man SDs framgångar, har Sveriges befolkning blivit rasister helt plötsligt?". Jag tolkade det som om RO ställde frågan iförd Löfvens värderingar - eftersom Löfven ju anser att SD är rasister. En bra fråga helt enkelt.

Löfven mumlade nåt om äldreomsorg och att folket var otrygga.. Lika konstig som vanligt.

Just i det här fallet tycker jag inte R-ordet kom anklagande, utan nästan ironiskt.

Bra tolkning av situation, fick mig att tänka om. Löfvèn aktade sig för att kalla svenskar för rasister.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback