Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-09-12, 15:14
  #109
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Du är inte särskilt kunnig om USA:s utrikes/inrikespolitik ser jag.
Bush drev igenom "Patriot act", och båda partierna skrev under utan att förstå vad det skulle leda till. Ingen vet heller vad som sker/skett sedan den infördes eftersom allt som sker följ av en s.k. "Gag order", vilket betyder att allt är hemligt och inte ens offret är tillåten att säga något ens till sin jurist.
Men USA började med detta långt före Bush, redan för 40-50 år sedan hade man liknande lagar, och CIA som utförde olagliga uppdrag i och utanför usa, någon som kommer ihåg "bad of pigg", mord av för usa oönskade politiska ledare var vardagsmat.
Tortyr håller man på med än idag, spärrar in folk utan rättegång o.s.v. quantanamo känner väl alla till, men de hemliga fängelserna är mindre kända. Abu Ghurayb-fängelset och vad som skedde där bör de flesta känna till.
Vietnam likaså, där finns verkningar av USA:s övergrepp/kemiska krigföring fortfarande kvar,
likaså efterverkningarna av deras ammunition med Utarmat uran, som är radioaktivt oavsett vad som påstås.
Utarmat uran är pyrofort och kan i finfördelad form självantändas i rumstemperatur eller antändas genom ett kraftigt slag. Uran brinner explosivt, och sprids i nanostora uranpartiklar till omgivningen.
Det sker när projektplan träffar målet, det är det som är hela vitsen med den typen av ammunition. Andas man in luften i ett sådant område får man i sig radioaktiva partiklar.


Jag kan garanterat mer om amerikansk utrikespolitik än du och framförallt är min världsbild adekvat till skillnad mot din. För det första genomdrevs under Obama många fler resolutioner som flyttade makt från kongressen till presidenten. Men främst tycks du inte begripa vilka som egentligen har makten i USA. Har du lyssnat någon gång på vad den f.d CIA-agenten och visselblåsaren Kevin Shipp har att säga i ämnet? Om inte så borde du verkligen göra det. Det handlar om ett enormt nätverk med förgreningar i hela västvärlden och med banksystemet som epicentrum. Där ingår inte bara CIA utan även Federal Reserve, CFR, Trilateral Commission och Bilderberggruppen. Ett imperium och där har Sverge lydigt ingått sedan åtminstone 1950-talet. Därför finner jag det patetiskt när svenska vänstermänniskor angriper det system man själva varit med och upprätthållit.
Citera
2017-09-13, 18:00
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Jag kan garanterat mer om amerikansk utrikespolitik än du och framförallt är min världsbild adekvat till skillnad mot din. För det första genomdrevs under Obama många fler resolutioner som flyttade makt från kongressen till presidenten. Men främst tycks du inte begripa vilka som egentligen har makten i USA. Har du lyssnat någon gång på vad den f.d CIA-agenten och visselblåsaren Kevin Shipp har att säga i ämnet? Om inte så borde du verkligen göra det. Det handlar om ett enormt nätverk med förgreningar i hela västvärlden och med banksystemet som epicentrum. Där ingår inte bara CIA utan även Federal Reserve, CFR, Trilateral Commission och Bilderberggruppen. Ett imperium och där har Sverge lydigt ingått sedan åtminstone 1950-talet. Därför finner jag det patetiskt när svenska vänstermänniskor angriper det system man själva varit med och upprätthållit.

Som politiker under 40 år har jag lärt mig en hel del, även om politiken utomlands.
Dessutom har jag ALDRIG gillat USA :s politiker och politik, jag avskyr deras "demokratiska" system.
Jag var med i politiken redan under vietnamkriget, och Palmes kritik mot USA:s krigföring i olika länder i Sydamerika, och den s.k. "bay of pigg".
Julkalender han höll, och jämförde USA med:
"Och därför är bombningarna ett illdåd. Och av det har vi många exempel i den moderna historien. Och de är i allmänhet förbundna med ett namn: Guernica, Oradour, Babij Jar, Katyń, Lidice, Sharpeville, Treblinka. Där har våldet triumferat. Men eftervärldens dom har fallit hård över dem som burit ansvaret.
Nu fogas ett nytt namn till raden: Hanoi, julen 1972."
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Olof_Palmes_jultal_1972

Det kallar du att sitta i knät på USA.

När det gäller Obama och kongressen, så finns dekreten uppräknade här, och även som dokument i kongressbiblioteket.

https://www.google.com/amp/s/amp.svt...tan-kongressen
Citera
2017-09-13, 19:36
  #111
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Som politiker under 40 år har jag lärt mig en hel del, även om politiken utomlands.
Dessutom har jag ALDRIG gillat USA :s politiker och politik, jag avskyr deras "demokratiska" system.
Jag var med i politiken redan under vietnamkriget, och Palmes kritik mot USA:s krigföring i olika länder i Sydamerika, och den s.k. "bay of pigg".
Julkalender han höll, och jämförde USA med:
"Och därför är bombningarna ett illdåd. Och av det har vi många exempel i den moderna historien. Och de är i allmänhet förbundna med ett namn: Guernica, Oradour, Babij Jar, Katyń, Lidice, Sharpeville, Treblinka. Där har våldet triumferat. Men eftervärldens dom har fallit hård över dem som burit ansvaret.
Nu fogas ett nytt namn till raden: Hanoi, julen 1972."
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Olof_Palmes_jultal_1972

Det kallar du att sitta i knät på USA.

När det gäller Obama och kongressen, så finns dekreten uppräknade här, och även som dokument i kongressbiblioteket.

https://www.google.com/amp/s/amp.svt...tan-kongressen


Fair enough. Jag har heller aldrig gillat USAs imperialism. Men du har inte alls de insikter som du tror att du har. Det finns exempelvis inget mystiskt "militär-industriellt komplex" som rattar landet bakom skynket som den judiske presidenten Eisenhover påstod. Ett tal som förövrigt skrevs av judiska marxister. Det var en rökridå för att dölja var den riktiga makten återfinns. Nämligen i banksystemet med Federal Reserve i spetsen samt i de icke-konstitutionella delarna av statsapparaten och främst då CIA. Följ den röda tråden och du finner maktjudarna bakom. CFR som startades av judiska mediaaktörer och Wall Street bankirer som sen i sin tur bedrev lobbying för att skapa OSS, föregångaren till CIA.

Det enda socialdemokraterna gjort är att göra en del officiella utspel och markeringar. Helt meningslösa sådana eftersom Sverige hela tiden samarbetade med USA indirekt i form av NATO. Realpolitiskt har Sverige varit en knähund åt USA sedan länge tillbaka. Innerst inne så vet du att jag har rätt. Den internationella judenheten står över dikotomin kapitalism vs kommunism. Eftersom den är falsk och skapad av den internationella judenheten i syfte att vilseleda goyim och avancera agendan mot global kontroll.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback