Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-23, 03:24
  #1
Medlem
Är det mycket korruption i Moskva? Tänkte om jag skulle resa dit 1 vecka för att kolla hur verkligheten ser ut i Moskva.

Men klart man har hört tidigare om ryska maffian osv, vet inte om man ska ta det på allvar eller inte... Klart kriminella finns överallt i världen och Ryssland har låg inkomst och så... Men hur ser korruptionen ut bland myndigheter i Moskva och kriminalitet?

Självklart respekterar jag alla människor oavsett var i världen jag åker.
__________________
Senast redigerad av Magnetbord 2017-07-23 kl. 03:30.
Citera
2017-07-23, 04:24
  #2
Medlem
Det är mycket korruption i hela Ryssland.
Citera
2017-07-23, 06:37
  #3
Medlem
Det är korruption i hela världen men åker du dit som turist är nog risken liten det drabbar dig.

Charter resa till Moskva är nog tryggare än att du bilar genom östeuropa från Baltikum till Balkan(ta med dig stålar till polis + gränsvakt).
Citera
2017-07-23, 06:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Det är mycket korruption i hela Ryssland.

Intressant, hur vet du detta?
Citera
2017-07-23, 08:55
  #5
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Intressant, hur vet du detta?
Men, kolla dokumentärer och inte bara PH. Herregud.
Citera
2017-07-23, 08:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Men, kolla dokumentärer och inte bara PH. Herregud.

Vad yrar du om? Svara på frågan istället. Hur vet ni detta?

Baserar du dina antaganden på "dokumentärer"? Vilka dokumentärer? Vem har gjort dessa? Kan du garantera objektiviteten och opartiskheten i dessa?

PH???
Citera
2017-07-23, 09:49
  #7
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnetbord
Är det mycket korruption i Moskva? Tänkte om jag skulle resa dit 1 vecka för att kolla hur verkligheten ser ut i Moskva.

Men klart man har hört tidigare om ryska maffian osv, vet inte om man ska ta det på allvar eller inte... Klart kriminella finns överallt i världen och Ryssland har låg inkomst och så... Men hur ser korruptionen ut bland myndigheter i Moskva och kriminalitet?

Självklart respekterar jag alla människor oavsett var i världen jag åker.

Det här borde vara en indikation:

https://www.transparency.org/news/fe...ons_index_2016
Citera
2017-07-23, 12:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DukeOfEarl
Det är korruption i hela världen men åker du dit som turist är nog risken liten det drabbar dig.

Charter resa till Moskva är nog tryggare än att du bilar genom östeuropa från Baltikum till Balkan(ta med dig stålar till polis + gränsvakt).
Sånt skulle man märka om man t ex skulle starta företag. Däremot var det jobbigt att vara turist i St Petersburg för några år sedan där polisen plockade av folk pengar efter att ha krävt dom på legitimation.
Citera
2017-07-23, 17:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det här borde vara en indikation:

https://www.transparency.org/news/fe...ons_index_2016
Så Ryssland har nära till samma korruption som Thailand? Intressant.
__________________
Senast redigerad av Magnetbord 2017-07-23 kl. 17:12.
Citera
2017-07-23, 17:16
  #10
Medlem
murvlishs avatar
Ja, det är mycket korruption i Moskva. Till viss del tillhör det till och med vardagen. Men som turist i stan en vecka lär du inte märka av det särskilt mycket, om alls.
Citera
2017-07-23, 18:16
  #11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnetbord
Så Ryssland har nära till samma korruption som Thailand? Intressant.

Ja, och värre än Kina och Brasilien!
Citera
2017-07-23, 21:00
  #12
Medlem
Novus4212s avatar
IKEA hade minst sagt problem med korruption när de skulle etablera sig i Ryssland och kan ge en fingervisning hur korrupt Ryssland är.

http://www.alaco.com/our-insight/int...tory-in-russia
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback