Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-22, 18:46
  #1
Medlem
JustZlatans avatar
Funderar på att ta en vecka till Berlin i sommar. Hur är staden om man åker själv? Då tänker jag på nattklubbar och tjejer. Jag är även intresserad av monument från andra världskriget och historia.
Citera
2017-07-22, 20:06
  #2
Medlem
Kebabfysikers avatar
Funderar själv på att åka till Berlin över en helg framöver. Enligt en polare ska det vara mycket lätt att roa sig i stan.
Citera
2017-07-22, 20:48
  #3
Avstängd
Är väl samma sak som alla västeuropeiska storstäder.
Citera
2017-07-23, 00:07
  #4
Medlem
Kan inte säga hur det är angående nattklubbar och brudar.
Men har varit själv i Berlin förra året. Väldigt trevlig stad, har mycket monument och annat angående berlinmuren. Inte lika mycket Hitler och andra världskriget som man kan tro. Annars finns det museum med allt möjligt. Det mesta ligger även på gångavstånd i centrala berlin. Brukar dock köpa welcomecard (tunnelbana o rabatter för turister), när man inte pallar gå tillbaka.

Kan även rekommendera Scandic på Potsdamer platz. Ligger väldigt bra, bra standard o oftast billigt på hotels.com.

Har varit där 2 år i rad, kommer troligtvis åka ned nästa år igen. Det är en jäkligt chill stad, bara glida runt, finns rätt mycket att glo på och ja, bara ta det lugnt.
Ska nog försöka åka till nån klubb som erbjuder burleque-show nästa gång, finns ett par kända ställen som har det. Ingen strippklubb med ändå naken show. :-P
__________________
Senast redigerad av FTW_Yes 2017-07-23 kl. 00:10.
Citera
2017-07-23, 15:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verum.ariolum
Är väl samma sak som alla västeuropeiska storstäder.

Detta. Otroligt att folk (fortfarande) verkar tro att det är så stor skillnad från en stad till en annan. Städerna kan skilja sig åt en del rent fysiskt. Men människor och övrigt innehåll skiljer sig knappast nämnvärt. Samma "hipsters", samma "modetjejer", samma invandrargäng, samma kostymnissar, samma turisthorder. Någonting som blir allt mer viktigt är att det måste finnas ett område där unga människor kan åka skateboard och röka hasch. Då blir det extra dynamiskt. Ligger med fördel i ett område där det finns en del autentiskt fattiga människor.
Om man vill uppleva något exotiskt i form av mer avgaser och sämre stadsplanering får man helt enkelt åka utanför Västeropa.
Citera
2017-07-23, 15:13
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Funderar själv på att åka till Berlin över en helg framöver. Enligt en polare ska det vara mycket lätt att roa sig i stan.

Rekommenderas! Speciellt stadsdelen Mitte och Alexanderplatz. Dvs. Östberlin. Hur najs som helst. Bra nattliv, och till priser som är 60% av svenska. Avslappnad attityd hos lokalbefolkningen, inte alls samma stress och praktjakt som i andra huvudstäder. Berlin är fortfarande två städer, Västberlin är helt annorlunda (inte lika roligt) som Östberlin. Hur många klubbar som helst. Tar man AirBerlin från Landvetter är man i Berlin på en timme. Ungefär samma "sträcka" som Göteborg-Borås!
Citera
2017-07-23, 15:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Funderar på att ta en vecka till Berlin i sommar. Hur är staden om man åker själv? Då tänker jag på nattklubbar och tjejer. Jag är även intresserad av monument från andra världskriget och historia.

Vill du knulla modellbrudar flera stycken på en kväll för en billig peng, så finns det ju välkända Artemis.
Slösa inte tid på nattklubbar efter brudar. Nattklubbar festar man på i Berlin. Knullar gör man på Artemis och liknande ställen.
Citera
2017-07-24, 21:54
  #8
Medlem
Kom nyss hem från Berlin. Om du bor på ett hostel kan du träffa folk där, och om du är på en klubb/klubbar hela dagen/natten så borde det gå att hitta någon! Kommer definitivt åka dit igen.
Citera
2017-07-27, 23:15
  #9
Medlem
Axells avatar
Berlin är soft stad att vara i och jag kan personligen intyga att det finns galna nattklubbar som man kan ha kul på. De klubbarna jag besökte hade väldigt dålig kille/tjej-ratio vilket inte talar till ens fördel som kille om man jagar. Utöver det så får man inte glömma att de tyska tjejerna tyvärr i mångt och mycket inte är lika fagra som de svenska som man är van vid hemma i Sverige.

Är det viktigt för dig att klubba med schyssta brudar hade jag valt ett annat turistmål.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2857760

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback