Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-22, 15:54
  #1
Medlem
Hej!

Jag beställde en ny LCD skärm till min väns S3 note och under tiden jag väntade på den då laddades batteriet ur.

Efter jag bytt LCD skärm så får jag inte alls igång den igen, den bara startar om och startar om. Om jag sätter i laddningskabeln så visas batteriet, men ingen laddningsanimation, och 20 sek efter det startar den av sig själv och startar om i evigheter. Enda sättet att avbryta är att ta ur batteriet, eller gå in i nerladdningsläge.

Försöker jag gå in i recovery menyn så syns det endast i starten i blå text, sedan startar den om igen och menyn kommer aldrig upp.

Jag läste att det kunde vara fel på powerknappen och laddningsporten och har bytt ut båda dessa, inklusive laddningskortet och bandet, men ingen skillnad.

Jag kan få den i nerladdningsläge och få kontakt med Odin, men tycker inte jag har hittat ett firmware som passar. Hittade ett från Saudiarabien och ett svenskt som jag tror är brandad till tre... detta är olåst, och används med telia.

Jag har letat efter program för att rädda hennes foton, men alla jag hittat förutsätter att man kan starta telefonen och gå in i dess menyer...

Någon som kan hjälpa?
Citera
2017-07-22, 20:13
  #2
Medlem
splitfaces avatar
Eftersom det inte verkar vara ett microSD kort(då hade bilderna förhoppningsvis legat där och det hade bara varit att plocka ut minnetskortet) involverat så se till att du laddar ner firmware som inte wipar allt. Du vill ha NEE som är för nordic countries
t.ex denna https://www.sammobile.com/firmwares/...SGBQD1/166862/ , osäker på om det/den krävs/kräver wipe för att funka... det var ett tag sedan jag pysslade med sånt här..
Citat:
Ursprungligen postat av Amilian
Hej!

Jag beställde en ny LCD skärm till min väns S3 note och under tiden jag väntade på den då laddades batteriet ur.

Efter jag bytt LCD skärm så får jag inte alls igång den igen, den bara startar om och startar om. Om jag sätter i laddningskabeln så visas batteriet, men ingen laddningsanimation, och 20 sek efter det startar den av sig själv och startar om i evigheter. Enda sättet att avbryta är att ta ur batteriet, eller gå in i nerladdningsläge.

Försöker jag gå in i recovery menyn så syns det endast i starten i blå text, sedan startar den om igen och menyn kommer aldrig upp.

Jag läste att det kunde vara fel på powerknappen och laddningsporten och har bytt ut båda dessa, inklusive laddningskortet och bandet, men ingen skillnad.

Jag kan få den i nerladdningsläge och få kontakt med Odin, men tycker inte jag har hittat ett firmware som passar. Hittade ett från Saudiarabien och ett svenskt som jag tror är brandad till tre... detta är olåst, och används med telia.

Jag har letat efter program för att rädda hennes foton, men alla jag hittat förutsätter att man kan starta telefonen och gå in i dess menyer...

Någon som kan hjälpa?
Citera
2017-07-23, 16:26
  #3
Medlem
Hej!

Jag köpte ett program som heter FoneLab for Android och med den lyckades jag hämta alla filer från hennes note 3 så nu ska jag testa med att köra in firmware.

Tack för tipset!

Jag försökte med reparationen genom programmet, men det fungerade tyvärr inte. Hade varit rent suveränt annars, men jag är rätt nöjd med att ha kunnat rädda all data
Citera
2017-07-29, 21:16
  #4
Medlem
Hej igen!

Jag flashade med firmware som fanns på länken ovan och även med andra. Enligt Odin så gick det bra, men hamnade i samma boot loop direkt.

Efter att jag läst att de flesta som hamnar i bootloppen faktiskt använder Android 5.0, försökte jag med ett äldre firmware och det fungerade direkt!

Jag har nu förvarnat min väninna att inte uppgradera till 5.0 för att ha en fungerande mobiltelefon :P

//Ami
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback