Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-01, 21:28
  #301
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Hon fick ju aldrig veta något innan hon åkte hem.

Däremot borde hon försökt komma undan när tanten kom fram ur skogen.
Runda bilen och spring. Tanten hade fått iväg några kulor men från det avståndet hade Ruth haft en bra chans att komma undan och hon hade heller inte blivit jagad.
Helt ologiskt att hon bara stod kvar och väntade.
Jag har redan glömt den här skiten tydligen då. Hade faktiskt tänkt se om finalen för jag tappade humöret så mkt
Citera
2022-08-02, 00:41
  #302
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Jag har redan glömt den här skiten tydligen då. Hade faktiskt tänkt se om finalen för jag tappade humöret så mkt

Jag har precis sett klart den så det är därför jag har lite koll.
Efter att medicinbolagskvinnan golar ner Ruth på festen så säger Camila åt sin livvakt att hålla koll på Marty och Wendy så de inte varnar Ruth, sen åker hon hem till Ruth och inväntar henne.

M och W går sedan ut och livvakten syns inte till så de hade kunnat varnat henne.
Vet inte om det var en produktionsmiss (förmodligen) eller om livvakten glömt bort sin order efter typ två minuter.
Citera
2022-08-02, 17:18
  #303
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Jag har precis sett klart den så det är därför jag har lite koll.
Efter att medicinbolagskvinnan golar ner Ruth på festen så säger Camila åt sin livvakt att hålla koll på Marty och Wendy så de inte varnar Ruth, sen åker hon hem till Ruth och inväntar henne.

M och W går sedan ut och livvakten syns inte till så de hade kunnat varnat henne.
Vet inte om det var en produktionsmiss (förmodligen) eller om livvakten glömt bort sin order efter typ två minuter.
jag litar på dig! men jag hade ändå nån slags idé om att hon skulle aldrig bara ha kört ut sådär utan att ha glocken på sig. Hon hade ju press på sig sedan hon sköt den där mexarn att det inte fick komma ut. Sen när hon väl stod där med kärringen så var det väl mer så att hon bara tröttnade på hela skiten, fuck it skjut då!

Hur som helst så kändes hela slutet med att hela familjen Byrde went bad där inte trovärdigt. Jag tror de flesta hade hoppats på att Marty skulle dumpa sin allt mer ondskefulla hustru då han ju varit mycket klarsynt under hela serien och alltid varit helt på det klara med att de måste bort från de här volatila mexarna för gott. Men han kanske oxå resignerade lite där när medicinbolagskvinnan hängde ut hans sista anförvant? Jag tror jag fick lite såna vibbar av scenerna på festen att han bara konstaterade att det får bli såhär.

Jag gissar att de höll på och velade in i sista kring hur de skulle avsluta och sen bara tog nåt som kändes tufft och mörkt för stunden.
Det var ju problem redan med tredje säsongen så det känns extra surt att ha tittat färdigt. Det suger faktiskt efteråt med såna här serier som blir dåliga. Man har slösat bort en massa tid och känner sig som en sopa. Inte som med Dexter men nästan.
Citera
2022-08-06, 14:47
  #304
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Kraschen i första scenen var en spoiler för vad som skulle ske någon gång under säsongen.
För övrigt en totalt meningslös scen som inte betydde någonting för någon.

Andra scenen är fortsättningen från s3 efter att advokaten avrättats.

Sista avsnittet innehöll för många scener där karaktärerna agerade ologiskt sett till situationerna de befann sig i. S3 och 4 var klart sämre men tycker ändå de var sevärda. S1 och 2 var grymma.
Ja, det var en riktigt meningslös scen när jag väl kom till när den hände, en random bilkrasch som inte hade med storyn att göra alls, konstigt grepp att lägga in den i början av säsongen.

Nu när jag vet att S4 var sista säsongen så håller jag nog med, då kan man likaväl se alla 4.
Citera
2022-08-08, 16:23
  #305
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Ja, det var en riktigt meningslös scen när jag väl kom till när den hände, en random bilkrasch som inte hade med storyn att göra alls, konstigt grepp att lägga in den i början av säsongen.

Nu när jag vet att S4 var sista säsongen så håller jag nog med, då kan man likaväl se alla 4.
De insåg väl hur dålig säsongen var så de klippte in den där i efterhand för att hålla kvar folk?
Citera
2022-08-28, 17:46
  #306
Medlem
VespulaGermanicas avatar
Äntligen sett klart serien. Tyvärr var den aldrig riktigt bra. Otroligt tunt manus - hände ju i princip aldrig något. Inga twister, aldrig någon "wow"-känsla. Ingenting. Absolut inte värd 8.5/10 på imdb.

Säsong 4 kollade jag bara för att jag ville se hur det slutade, och vilken besvikelse det blev. Det var ju knappt ett slut.

Och sen sista scenen...

Ger serien 6/10. Max. Ej sevärd.
Citera
2022-11-16, 09:52
  #307
Medlem
dovAkins avatar
Såg klart serien nyss, första två säsongerna var svin bra. Sen gick det utför, upplevde det för rörigt med alla avtal om vem som skulle styra kartellen, vem som skulle leverera opiumet och allt kring FBI.
Citera
2023-08-24, 16:10
  #308
Medlem
funktioners avatar
På avsnitt fem av första säsongen. Hittills är lilltjejen ”the southern girl” med den övertydliga lillgamla dialekten och beteendet det enda som stör mig. Plus att Jason Bateman syns för mycket i bild klädd i morgonrock
Citera
2024-03-12, 20:48
  #309
Medlem
Jag kollar om serien nu för andra gången
Vilka jävla psykopater dom är allihopa
Men väldigt bra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback