Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-22, 21:14
  #25
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartainsekter
Förlåt att jag är en idiot som föredrar att googla istället för att slå in länkar

Det är lugnt grabben. Förresten är inte AMS en förkortning på arbetsförmedlingen utan på Arbetsmarknadsstyrelsen.
Citera
2017-07-23, 10:21
  #26
Medlem
ElakaSofias avatar
Hej, om du vill flyta hemifrån som du skrev, sök till någon liten Folkhögskola det finns massor ute på vischan.
Sök på nätet.
Det finns flera små folkhögskolor där du ansöker genom att skriva en personlig presentation, betyg spelar mindre roll, be någon om hjälp att skriva ansökan om du tycker att det är svårt, fråga tex en bibliotekarie som ser snäll ut, eller någon präst i svenska kyrkan, eller om du har någon kreativ kompis, eller be om hjälp här genom PM.

Om du kommer in då får du boende och mat samt coola kompisar, du kan även ringa upp olika skolor och höra dig för så får du råd och info. Det brukar finnas platser på vissa skolor fast ansökningstiden har gått ut, när skolorna börjar dyker några inte upp och det kan finnas platser lediga.

Det brukar finnas kurser av varierade slag: Drama, textilkonst, filmkunskap, spel, miljö, turism, mm.

Men det beror på hur gammal du är om du har åldern inne, bara att kolla, men det är nog definitivt ett bättre sätt att starta sitt liv på än att försöka få skyddad identitet för att bli försörjd, du blir försörjd och får både utbildning och boende.
__________________
Senast redigerad av ElakaSofia 2017-07-23 kl. 10:22. Anledning: stavfel
Citera
2017-07-24, 00:44
  #27
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartainsekter
Ja, jag har visst missuppfattat allting, tusan! Att ha uttryckt åsikter som räcker för att bli näthatad och åsiktsdiskriminerad på arbetsmarknaden går visst inte att vända till sin fördel genom att fejka några särskilt fanatiska hatare som hotar en till livet. Okej, jag inser att den grad av kontroversiella åsikter jag har uttryckt nog inte räcker för att bli dödshotad i Sverige, men en fejkad mordmobb räcker visst inte.
Tråk att du hamnat i detta. Kanske ska du ta en break, komma bort och lta tiden göra sitt samtidigt som du får lugn och ro. Om stålar är ett problem så sök fondmedel till resa, fixa jobb på resmålet. Det finns gårdar man kan bo och jobba på, boende och mat mot arbetskraft. Det finns lösningar! Lycka till!
Citera
2017-07-24, 10:04
  #28
Medlem
ElakaSofias avatar
Jag fick intrycket att trådstartaren var mycket ung men det kanske var fel, i så fall ber jag om ursäkt för min undervisande ton.
Citera
2017-07-24, 10:30
  #29
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakaSofia
Jag fick intrycket att trådstartaren var mycket ung men det kanske var fel, i så fall ber jag om ursäkt för min undervisande ton.

En vuxen med dessa problem kan vara i större behov av undervisning än en ungdom.
Citera
2017-07-24, 10:58
  #30
Medlem
ElakaSofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
En vuxen med dessa problem kan vara i större behov av undervisning än en ungdom.

Ja det kan du ha rätt i
Citera
2020-02-13, 16:07
  #31
Medlem
Fejka en stalking för att få skyddad identitet?

Hade det varit möjligt att fejka en stalking med brev, mail, etc för att få skyddad identitet hos skatteverket? Vill inte bli hittad på ratsit, etc
Citera
2020-02-18, 15:21
  #32
Medlem
SvartaBjorns avatar
Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2020-02-18, 15:52
  #33
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback