Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-21, 22:19
  #1
Medlem
Går det att fejka hot mot sig själv och få skyddad identitet, i så fall hur? Går det att göra på ett sådant sätt att hotet och den skyddade identiteten endast gäller en själv och inte hela familjen?
Citera
2017-07-21, 22:22
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartainsekter
Går det att fejka hot mot sig själv och få skyddad identitet, i så fall hur? Går det att göra på ett sådant sätt att hotet och den skyddade identiteten endast gäller en själv och inte hela familjen?

Nja det krävs en hel del för att få skyddad personuppgifter och det är inget som du får och sen är det klart utan det omprövas rätt ofta.
Citera
2017-07-21, 22:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Nja det krävs en hel del för att få skyddad personuppgifter och det är inget som du får och sen är det klart utan det omprövas rätt ofta.
Hur är det om någon fejkgrupp riktar upprepade "dödshot" mot en och de aldrig griper dem? Hur kan det omprövas?
Citera
2017-07-21, 22:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartainsekter
Hur är det om någon fejkgrupp riktar upprepade "dödshot" mot en och de aldrig griper dem? Hur kan det omprövas?

Hoten måste fortsätta, du kan inte få skyddade personuppgifter för att du blev hotad för ett år sen. Hoten måste bedömas vara aktiva och att någon verkligen är ute efter dig.
Citera
2017-07-21, 22:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Hoten måste fortsätta, du kan inte få skyddade personuppgifter för att du blev hotad för ett år sen. Hoten måste bedömas vara aktiva och att någon verkligen är ute efter dig.
Så om de fortsätter att skicka meddelanden där de frågar om var de kan få tag i mig och döda mig till de som var mina bekanta innan jag fick skyddad identitet?
Citera
2017-07-21, 22:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartainsekter
Så om de fortsätter att skicka meddelanden där de frågar om var de kan få tag i mig och döda mig till de som var mina bekanta innan jag fick skyddad identitet?

Nja det är inte så enkelt. För att få skyddade personuppgifter måste du ha ett intyg av polisen att det finns en hotbild. Det räcker inte bara att säga att någon anonym skickar hot över mail till dig utan det måste finnas lite mer bakom det hela. Helst en person eller en grupp och ett motiv till varför dom hotar dig.
Citera
2017-07-21, 22:45
  #7
Avstängd
scips avatar
Skulle det vara så enkelt att kunna få skyddad identitet så skulle ju var och varannan gangster ha fått det.
Det måste finnas en konkret hotbild gärna då med en namngiven gärningsman eller en organisation så att snuten har något att gå på och det räcker inte med en anmälan utan det måste vare flera åtföljande och då helst med ett läkarintyg som dokumentation på en skada för att dom skall ta det på allvar.
Citera
2017-07-21, 23:14
  #8
Avstängd
ProfessorVems avatar


Våra makthavare är inte särskilt måna om att hålla någons identitet skyddad...

Hört talas om identitetspolitik och genusvetenskap? *Da dum tiss*

Nej men seriöst, posten och alla myndigheter kommer veta var du bor ändå... och på dom instanserna kan det jobba precis vad eller vem fan som helst...

Tips från coachen:
Det bästa du kan göra är att fejka din egen död, Om du har fått aggro från fel personer. Om du verkligen vill ha ett genuint skydd från någon som är ute efter dig... men det har sina nackdelar eftersom du då varken kan få bidrag eller kunna jobba i Sverige, så din familj måste betala för dig. om du inte kan få ny identitet i ett annat land förstås...

Eller så säger man helt enkelt förlåt till andra och blir vänner...

Eller så dödar man andra innan dom hinner döda dig i värsta fall...

enkel logik...
__________________
Senast redigerad av ProfessorVem 2017-07-21 kl. 23:29.
Citera
2017-07-21, 23:31
  #9
Medlem
Rudges avatar
Varför vill du ha det?

Du kan a söka hos skattemyndigheten men det hjälper att ha intyg från soc eller polis som styrker behovet.

Busarna lyckas få det med samma medel som de lyckas med mycket annat, kunskap om vad som gäller och de är fräcka. Inte allt för sällan golar de ner varandra heller och ligger piss till.

Du kan ju bara helt enkelt gå under jorden om du ej får skyddat.....
Citera
2017-07-22, 10:01
  #10
Medlem
VanligtNamns avatar
Hur kan du vilja få skyddad ID? Vet du hur jobbigt det är eller. Du kan inte ha någon form av internettjänst likt swish eller mobilbank, du kan inte ta abbonemang. Allt du vill göra måste du fysiskt närvara för att kunna göra.

Livet blir extremt omständigt med skyddad ID.
Citera
2017-07-22, 10:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanligtNamn
Hur kan du vilja få skyddad ID? Vet du hur jobbigt det är eller. Du kan inte ha någon form av internettjänst likt swish eller mobilbank, du kan inte ta abbonemang. Allt du vill göra måste du fysiskt närvara för att kunna göra.

Livet blir extremt omständigt med skyddad ID.
Det visste jag inte. Jag trodde att den skapade identiteten blev en ny person med samma rättigheter som en svensson.
Citera
2017-07-22, 10:15
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorVem


Våra makthavare är inte särskilt måna om att hålla någons identitet skyddad...

Hört talas om identitetspolitik och genusvetenskap? *Da dum tiss*

Nej men seriöst, posten och alla myndigheter kommer veta var du bor ändå... och på dom instanserna kan det jobba precis vad eller vem fan som helst...

Tips från coachen:
Det bästa du kan göra är att fejka din egen död, Om du har fått aggro från fel personer. Om du verkligen vill ha ett genuint skydd från någon som är ute efter dig... men det har sina nackdelar eftersom du då varken kan få bidrag eller kunna jobba i Sverige, så din familj måste betala för dig. om du inte kan få ny identitet i ett annat land förstås...

Eller så säger man helt enkelt förlåt till andra och blir vänner...

Eller så dödar man andra innan dom hinner döda dig i värsta fall...

enkel logik...

Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Varför vill du ha det?

Du kan a söka hos skattemyndigheten men det hjälper att ha intyg från soc eller polis som styrker behovet.

Busarna lyckas få det med samma medel som de lyckas med mycket annat, kunskap om vad som gäller och de är fräcka. Inte allt för sällan golar de ner varandra heller och ligger piss till.

Du kan ju bara helt enkelt gå under jorden om du ej får skyddat.....
Jag är inte hotad på riktigt, bara desperat att flytta hemifrån och tänkte att en skyddad identitet med ingående omlokalisering kan vara en lösning. Det var därför jag bara ville fejka hot mot mig själv inte hela min familj.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback