Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-21, 22:06
  #1
Medlem
Eastmancolors avatar
Hur vanligt förekommande är dubbel identitet hos den afghanska invandrargruppen i landet och är detta fenomen kopplat till organiserad kriminalitet eller endast exempelvis bidragsfusk?

Har dykt på följande fall:

Kvinnan AA har tillsammans med mannen BB köpt en lgh. AA och BB är registrerade på denna lgh och förekommer således på namntavlan, ytterdörren och i föreningens register.

Både AA och BB är invandrade från Afghanistan.

Enl folkbokföreningen är BB emellertid gift med en annan kvinna - CC - som skall vara invandrad från Irak.

Både BB och CC är folkbokförda på den aktuella adressen i den aktuella brföreningen.

CC är identifierbar med bild på Facebook varvid ingen tvivel råder om att CC är den kvinna som BB lever med och har barn vilket då också styrks av folkbokföringen.

När CC tillfrågats om vem hon är hävdar hon sig intressant nog vara AA vilket i och för sig förefaller logiskt om man utgår från brföreningens uppgifter.

Enl folkbokföringen bor AA dock hos BB:s föräldrar på en annan adress.

AA är enl Skatteverket inte gift.

AA finns inte på Facebook eller går att googla fram så man kan se utseendet.

Kan man av detta dra slutsatsen att AA och CC i själva verket är en och samma individ eller existerar verkligen denna AA med kött och blod?

Det finns skäl att tro att samtliga är inblandade i diverse ljusskygga aktiviteter. BB är också tidigare dömd. I samband med att AA och BB köpte sin lgh köpte BB:s släktingar en annan inom samma brförening. Kort tid efter hushållens uppdykande drabbades föreningen av ett större antal inbrott.
__________________
Senast redigerad av Eastmancolor 2017-07-21 kl. 22:23.
Citera
2017-07-26, 14:38
  #2
Medlem
Intressant grej. Jag tror inte att det är helt ovanligt. Om jag var du hade jag forskat mer kring ditt fall och försökt få bevis, förutsatt att du har möjlighet då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback