Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-21, 22:02
  #1
Medlem
Vet inte var detta ämne kan höra hemma så jag börjar här.
Tidigare var det omöjligt att skicka epost till adresser med åäö men nu i år har jag fått en sådan som tydligen kan användas med smartphone men inte med Windows 10. Eller är felet att jag använder passagen.se alternativt yahoo.com för min epost?
Citera
2017-07-21, 22:08
  #2
Medlem
Bongomans avatar
Lycka till. SMTP har som krav att alla headers ska kunna tolkas med 7 bitar. Vad det innebär får du själv forska på.
Citera
2017-07-21, 22:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Lycka till. SMTP har som krav att alla headers ska kunna tolkas med 7 bitar. Vad det innebär får du själv forska på.

Kanske du har rätt men knappast nåt som hjälper mej. Varför fungerar Iphone men inte Windows på sådana adresser?
Citera
2017-07-21, 22:17
  #4
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948
Kanske du har rätt men knappast nåt som hjälper mej. Varför fungerar Iphone men inte Windows på sådana adresser?

Jag kan också modifiera mailprogrammen till att acceptera allehanda lustiga tecken, allt från ryska till kinesiska, men då kan jag inte skicka mail till andra än de med samma modifikation. Är det lämpligt att göra den modifikationen?
Citera
2017-07-22, 06:48
  #5
Medlem
Apple är säkert nöjda med att bara deras kunder kan utnyttja en "ny feature".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback