Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-21, 23:03
  #13
Medlem
Ruzskisuzkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Va menas med delidda?

Ta bort metalldelen ovanför cpun, ta ett rakblad och plocka bort den delen. (Intel limmar sina cpus med lim medan amd löder sina med indium tror jag). Resultatet blir att man kan plocka bort metalbiten och sedan lägga till egen kylpasta mellan cpun (cpun är bara en platt del) och metalldelen som kan leda till bättre temps. Ryzen har inte detta problem då de dels löder sina cpus samt inte applicerar dålig kylpasta till sina cpus.

Rekommenderar inte att du gör detta i vilket fall, garantin lär förbrukas. Vidare är det väldigt troligt att du förstör cpun på något sätt.
Citera
2017-07-21, 23:14
  #14
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruzskisuzki
Ta bort metalldelen ovanför cpun, ta ett rakblad och plocka bort den delen. (Intel limmar sina cpus med lim medan amd löder sina med indium tror jag). Resultatet blir att man kan plocka bort metalbiten och sedan lägga till egen kylpasta mellan cpun (cpun är bara en platt del) och metalldelen som kan leda till bättre temps. Ryzen har inte detta problem då de dels löder sina cpus samt inte applicerar dålig kylpasta till sina cpus.

Rekommenderar inte att du gör detta i vilket fall, garantin lär förbrukas. Vidare är det väldigt troligt att du förstör cpun på något sätt.

Ok, skippar gärna sånna ingrepp :P Visste att några generationer tillbaka så kunde man sandpappra cpun för bättre kontakt.. haha weird :P

Kollat lite på youtube ni länkat och datum på den. Ryzen tiltalar mig för dom "lovat" ha samma sockel/stöd i några generationer. Men då får man hoppas MK-tillverkare är med på dealen.. Skönt att bara byta CPU och köra en timme senare.

Intel, verkar som dom smyger på något stort men kan inte vänta på det och YTs som blivit länkade visar Intel slår i spel - och det är det datorn används till. Inget annat. + att jag slipper köpa ny kylare.
Citera
2017-07-21, 23:35
  #15
Medlem
Ruzskisuzkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Ok, skippar gärna sånna ingrepp :P Visste att några generationer tillbaka så kunde man sandpappra cpun för bättre kontakt.. haha weird :P

Kollat lite på youtube ni länkat och datum på den. Ryzen tiltalar mig för dom "lovat" ha samma sockel/stöd i några generationer. Men då får man hoppas MK-tillverkare är med på dealen.. Skönt att bara byta CPU och köra en timme senare.

Intel, verkar som dom smyger på något stort men kan inte vänta på det och YTs som blivit länkade visar Intel slår i spel - och det är det datorn används till. Inget annat. + att jag slipper köpa ny kylare.

1. Ryzen kommer bli bättre med tiden, med tanke på optimisering.
2. Plattformen kommer att hålla i många många år.
3. Likvärdig prestanda i 1440p.
4. Bättre allround cpu. 1700 är som två 7700k i en, dubbelt så många kärnor och dubbelt så många trådar.
5. Mycket bättre temps.
6. Ger fingret till intel som har knullat konsumenter med sitt utnyttjande av monopolet. Gett upp innovation helt.

Jag är helt övertygad om att du kommer att ångra dig grovt. 7700k är objektivt en bra processor och slår ryzen i många singelthreaded performance tasks, men det är inte så konstigt när de har haft mer eller mindre monopol i närmare ett decennium och optimisering hänt, men även där flåsar ryzen dem i nacken och är bara en tidsfråga innan skillnaden är noll. Fler cores är framtiden.
Citera
2017-07-22, 21:27
  #16
Medlem
eggshellss avatar
Det får bli Intel. Känns säkare och dessutom för min del billigare.

Har tänkt köra detta uppgraderingspaket. Jag klockar gärna lite men inte överdrivet. Några invändningar?

http://imgur.com/a/VtGjY
Citera
2017-07-22, 21:31
  #17
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Det får bli Intel. Känns säkrare och dessutom för min del billigare.

Har tänkt köra detta uppgraderingspaket. Jag klockar gärna lite men inte överdrivet. Några invändningar?

http://imgur.com/a/VtGjY

Du blir nöjd!
Citera
2017-07-27, 19:59
  #18
Medlem
eggshellss avatar
Blev en Intel i7 7700k och ett MSI z270a Pro och är helnöjd Trodde inte min 3570k flaska mitt 1080ti så mycket men nu fick jag det svart på vitt.. 50% mer fps.
__________________
Senast redigerad av eggshells 2017-07-27 kl. 20:03.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback