Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-21, 20:09
  #1
Medlem
studioxswes avatar
Hej,
Är det någon här som vet om någon lösning, hårdvara/linux/whatever som låter mig via ett par tuners plocka ComHem kanaler med befintligt kort i HD och "demuxa" dessa, skicka över transportströmmar/multicast till en packeterare?

CI+ krypterar ju även innehållet vilket såklart suger och det verkar som inte ens kina har någon bra lösning på det? Tyvärr kan jag inte köra DVB-S som nog hade löst de flesta av mina bekymmer.

Idag är det HDMI->Kodare som gäller men där tappar jag rätt mycket, bland annat DD ljud, textning, EPG mm.
Citera
2017-09-25, 06:46
  #2
Medlem
Redhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Hej,
Är det någon här som vet om någon lösning, hårdvara/linux/whatever som låter mig via ett par tuners plocka ComHem kanaler med befintligt kort i HD och "demuxa" dessa, skicka över transportströmmar/multicast till en packeterare?

CI+ krypterar ju även innehållet vilket såklart suger och det verkar som inte ens kina har någon bra lösning på det? Tyvärr kan jag inte köra DVB-S som nog hade löst de flesta av mina bekymmer.

Idag är det HDMI->Kodare som gäller men där tappar jag rätt mycket, bland annat DD ljud, textning, EPG mm.


Det finns en lösning som heter cardsplitter som du kan använda dig av.
Citera
2017-09-25, 18:08
  #3
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redhorse
Det finns en lösning som heter cardsplitter som du kan använda dig av.

på vilket sätt hjälper den mig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback