• 29 757 online
  • 1 128 019 medlemmar
  • 58 534 798 inlägg
2017-07-21, 15:05
Medlem
Hej, jag höll just på att ladda ner gta 5 på mitt Xbox one s, från en begagnad skiva jag köpt från gamestop. Jag satte i skivan och allt fungerade utmärkt ändå tills jag hade laddat ner 2gb av spelet då nedladdningen stoppades. På tvn stod det att skivan kan vara "smutsig eller skadad", så jag tog ut skivan och blåste och torkade bort damm med t-shirten. Sedan stoppade jag i skivan och det fungerade ett litet tag, sedan stannade det igen och samma text kom upp, jag rengjorde igen på samma sätt och satte i den igen då det återigen fungerade ett litet tag. Och så höll jag på så ungefär 4-5 gånger. Men sedan så började det inte ens laddas ner. Jag behöver verkligen hjälp. Jag spenderade flera hundra på det och jag har ingen möjlighet att lämna tillbaka det då jag bor långt ifrån denna affär
Citera
2017-07-21, 15:14
Moderator
tobess avatar
Är det bara den skivan eller har du haft problem med andra också? Xbox1 har haft notoriska problem med att läsa skivor och en "quick fix" för detta är att du helt enkelt håller upp framsidan på xboxen (d.v.s. håller upp framsidan och låter bakre kanten ligga ner som vanligt, så att den lutar) och sätter in skivan.

Ett annat trick som du kan prova är att du håller fingret i mitten av skivan, trycker in den och håller kvar fingret en stund medan den försöker dra in skivan före du släpper av. Tro det eller ej så fixar det ibland problemet också.

Detta gäller dock förstås endast om du har samma problem med många olika skivor och att inte det är just den specifika disken som faktiskt har något problem.
Citera
2017-07-21, 15:30
Medlem
Polish til bil, slipmedel i. Eller tandkräm.
Smeta på skivan, tag ett stycke tyg och dra inifrån och ut, absolut inte runt. Gör detta några gånger, spola av i varmt vatten. Torka.
Nu har du slipat ner ett tunt skikt på skivan, och förhoppningsvis kan den återigen läsas.

Hjälpt mig många gånger.
Citera