Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2017-07-21, 15:04
  #1
Medlem
Längd : 164

Vikt : 52

Kön : Man

Substans : Mdma med cannabis

Tidigare erfarenheter : Alkohol, cannabis och ecstasy.


Det började med att jag skulle åka ut till mitt landställe och vara där i en vecka. Ute på landet så är jag ganska långt ifrån kompisar så jag brukar ta med vänner ut. Den här gången tog jag med "Max", "Calle" och en trippsittare som vi kan kalla för "Greger". Jag snackade innan med Max och Calle och vi kom överens på att vi ska ta ecstasy på landet. Det är ett bra ställe att ta droger på för vi bor på vår egna ö, långt ifrån föräldrar eller andra människor. Jag och Max hade tagit ecstasy innan men det var Calles första gång.

Jag gick till min kran och frågade om jag kunde köpa 3 ecstasy piller. Jag har tagit ecstasy en gång innan som hette "north face" men den här gången så var det 3 rosa "Barcelona" piller. Jag köpte även 4 g weed. Vi planerade att ta ecstasyn och sedan röka någon jolle på comedownen som var mycket rekommenderat av personer på flashback och syskon. Då skulle ecstasy känslan hänga kvar längre.

Kl 21:00 Vi delar upp ecstasy pillrerna i 2 delar. Jag, Max och Calle tar en halv var.

Kl 21:45 Jag och Calle känner inget men Max börjar känna. Hans pupillrer blir stora och det börjar dra i hans käke.

Kl 22:05 Det börjar äntligen kicka in för mig och Calle. Calle, Max och och Calle sitter i soffan och kramas. Alla börjar känna sig riktigt glada och uppskattar saker som man inte gjorde innan. Som att gnida sina lår mot varandra. Då alla sin andra halva.

Kl 22:45 Nu så sätter den riktiga trippen igång. Jag börjar uppskata musiken sjukt mycket. Jag lägger mig ned på golvet och bara njuter. Jag tar upp händerna i luften, det var sjukt nice och jag kunde knappt ta ner dem. Armarna bara svävade. Det kanske låter konstigt men det kändes verkligen så. Jag ställer mig sedan upp och dansar omkring lite. Inte rave aktigt utan mer lugnt. Jag fattar ej hur vissa personer vill vara på ravea när man trippar på E. Jag vill bara glida omkring och chilla.

kl 11:15 Alla börjar öppna upp sig till varandra. Vi sätter oss i en ring och börjar öppna upp om VÄLDIGT personliga saker. Det var saker som att ha problem hemma till att man har skuld känslor för något. Det var allt möjligt helt enkelt. Jag öppnade upp om saker jag aldrig har velat prata med någon om, och nu efter jag har pratat om det så känns det mycket bättre. Det var som ett terapi pass.
Man sa också ofta hur mycket man älskade dem andra i rummet. Greger som inte var på E satt också med. Även om han inte var hög så började han också prata med oss om personliga saker. Han blev påverkad av hans omgivning.

Kl 12:00 Jag är jävligt hög men det är inte lika intensivt som det var innan. Alla sitter fortfarande i en ring och snackar. Det kändes så otroligt nice. Man ville verkligen inte att det skulle vara över.

Kl 01:00 Min comedown börjar komma. Istället för att sitta och verkligen vara delaktig i konversationerna och personliga problem börjar jag "cringa". Det börjar bli lite obehagligt att prata om så personliga saker. Då frågade jag om de andra ville ta en joint. Max och Calle var fortfarande höga så de ville bara stanna inne. Dock så var Greger på för han hade ju inte tagit någon ecstasy. Vi övertalade Max och Calle att röka med oss så de hängde med. Röken från jointen gick lugnare och skönare ner i halsen än vad den brukar göra. Jag njöt nästan av att röka den. Det brukar vara så att jag bara röker snabbt för att bli bäng men nu så var det skönt att röka. Det var väldigt lite tobak i jointen och en ganska stor joint så alla rökte mycket var. Det var då Max och Calle började hallucinera. De började se saker. Karaktärer från filmer började poppa upp i ens riktiga värld. Jag kunde inte se saker men jag började få "mindtricks". Det hade Max och Calle också. I ena stunden trodde jag att vi var en grupp med 20 pers och andra sekunden så var det bara vi 4. Greger var mycket avundsjuk på att vi fick mindtricks eller såg saker så han ville röka en till. Han var bäng men han ville bli mer bäng. Jag hämtade en till joint. Efter cirka 5 blås på den andra jointen så började jag hallucinera. Jag började se saker. Gregers ansikte började förvandlas till en "goblin". En goblin från spelet clash of clans. Sedan när jag kollade på Calle så började han plötsligt bli väldigt gammal. Han blev väldigt blek och hans ansikte fick rynkor. Sedan kollade jag på Max. Han var också en goblin! Det började skrämma mig lite. Mina bästavänner började förvandlas in till goblins.

KL 02:00Max och Calle hallucinera sjukt mycket. Vi sitter inomhus i min soffa och så pratar vi om vad vi ser. Jag såg mest att mina vänner var goblins och att böckerna i rummet började snurra runt. Max och Calle såg däremot serie figurer poppa upp vart dem än kollade. Greger låg typ och halv-sov i soffan för han var bara väldigt bäng på weed.

KL 03:00 Jag, Max och Calle hallucinera fortfarande. Böckerna i bokhyllan börjar sväva mot mig. Sedan kom det figurer från Sagan om ringenibland. Sjukt skumt.

KL 04:00 Det börjar bli nästan för intensivt. Vi bestämde oss för att gå till sängen och lägga oss. Jag och Max går upp till loftet. Vi lägger oss i sängarna. Ingen kunde sova. Så fort man blundade såg man saker överallt.

Kl 05:00 Alla hade lyckat somna utom jag. Jag hade en väldigt oro för jag behövde gå upp kl 7 nästa dag för att skjutsa mina föräldrar till fastlandet. Efter 20 minuter lyckade även jag somna.


Nästa dag
Alla var riktigt slöa och trötta. Jag lyckades köra mina föräldrar men det var inte så fina till-lägningar... Jag var så innåthelvete seg men jag mådde inte dåligt. Jag var trött i två dagar efter den intensiva natten.




Hoppas ni tyckte min trippraport var bra!
Citera
2017-10-03, 14:27
  #2
Medlem
Lät som en bra trip! Har även jag trippat på MDMA + Weed, riktig härlig känsla och är mer än redo för att testa svamp. Mycket av det du beskriver är igenkännbart
Citera
2017-10-23, 02:27
  #3
Medlem
Bra läsning!
Citera
2017-10-23, 11:10
  #4
Medlem
JoeBidens avatar
Kul liten läsning, dock två saker.

1) Ta inte ecstasy på detta vis ifall du vet om att du har förpliktelser dagen efter. Även om du inte är bakfull eller har en avtändning per see, kan man känna sig lite tom i både kropp och knopp dagen efter e. Risken finns också att vetskapen om förpliktelser lägger sig som en krypande miniångest som slår ut när ruset börjar avta.

2) Gör det bästa av ruset! MDMA kan man bara ta några gånger per år, om ens det! Gör varje sånt tillfälle speciellt och se till att lära dig något varje gång, om dig själv, om dina vänner och om världen du lever i. Hoppas innerligen att du fick med dig någon vidare kunskap efter detta tillfälle.

Bonus. Har både tagit blå northface och lila/rosa barcelona. Rosa/lila barcelona är starkare än northface vad jag vet och ni gjorde nog rätt som delade på tabletterna. Ni kunde kanske tagit 3/4 av barcelonan, men är lite smaksak det där. Att ha gräs är ju riktigt najs det med!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback