Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-21, 12:54
  #1
Medlem
Jo, jag vet att de älskar vårt skinn och ljus men VARFÖR i HELVETE kan de inte hålla sig på kant när de inte är på mitt skinn!?

Är på tillfälligt besök i mitt gamla (nya) Sverige och bor/har bas då på ett vandrarhem mitt i Skåne, sen reser jag runt.

Någon som uppfattat samma problem? Alltså inte bara att flugorna sitter på en och är en plåga utan sitter nästan aldrig på en tallrik rester på andra sidan rummet.
Citera
2017-07-21, 13:04
  #2
Medlem
Undrar även om ni har nått tips förutom smälla och "klisterpapper" som kan ha ihjäl fanskapen (de tar en del)? Tänk på att jag bara ska vara här i 3v (3000kr! Billigt värre).
Citera
2017-07-21, 13:12
  #3
Medlem
Håll dörrar och fönster stängda eller ha nätfönster.
Ha inte matrester, mat, godis etc på rummet. Förvara allt i stängda lådor.
Citera
2017-07-21, 13:57
  #4
Medlem
Mackan52s avatar
De letar alltid efter en plats att landa på så de kan dricka av ditt svett och andra safter. När de hittat en bra näringskälla vill de ju inte lämna den. Vad skulle du göra om du hittade ett berg av mat?
Citera
2017-07-21, 15:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan80
Flugor dras till skit.

Flugor dras till blommor också. När de inte är hungriga vill de nuppa. Har man då sprejat på sig parfym som luktar blommor blir man oemotståndlig för flughanar.

Har man kläder med starka färger kan det också locka.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-07-21 kl. 15:28.
Citera
2017-07-24, 23:38
  #6
Avstängd
Det finns ju flugor och flugor. Brems och vanliga bonnflugor.

Brems eller koflugor vill suga blod från er. Ni dör inte av ett stick men det kommer att klia lite.

Vanliga flugor kan vara lite jobbiga, men dom tycks dra sig till svett. Dom kan vara ganska irriterande men sticks inte.

-bör man ha myggmedel på sig? Kanske i vissa områden i Sverige. Jag bor i Norrland med våra myggor, tipset är att ta på det som sista utväg.

Man kan också gå inomhus, om det finns möjlighet till det! :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback