Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Du är en bra kines. De är också intresserade av stabilitet. För mig som svensk med en stabil regering och riksdag blir mitt liv sakta och säkert bara sämre. Min svenska stat bryr sig inte om mig eftersom jag är svensk. Jag är gärna med och störtar riksdagen ned i fördärvet. Då blir det instabilt som fan och det är meningen.
Vad spelar det för roll vad de nya värdelösa säger? "Vill ha lag och ordning". "Ordning och reda". Ja tjena. Bara vad de vräker ur sig vareviga dag. Stefan beskriver du som Mao nedstigen från himlen. "Stefans kirurgiska ingrepp som imponerar". Vi har Stålmannen till statsminister. Är Stefan Löfven överhuvudtaget utsatt för ett tryck? Är han inte det har idioten ingen anledning att vackla heller.
Jag förstår hur du känner dig och hur du reagerar. Det blir bara värre i Sverige (jag är ofta ende svensk i ett köpcenter jag ibland besöker). Jag tänker att vi måste arbeta med det vi har Regeringen är inte bra, men den måste fungera för landets skull. Oppositionen, utom SD, är inte bra, men det är den vi har. Bara det som är möjligt kan göras.
Jag minns när vi hade förtroende för våra ledare och därför vill jag ha stabilitet och jag tror att de flesta svenskar vill ha det. Alternativet är en helt handlingsförlamad regering. Stefans beslut kan leda till förbättringar om han lyssnar på rörelsen och oss på flashback. Han utmanar de borgerliga och det gillar jag. Han har redan vunnit en tidsfrist. Politiskt spel och jag väntade inte att han skulle finta så här. Det är det som imponerar, men han har säkert bra rådgivare.