Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-27, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Han har dessutom ingen respekt för grundlagarna och vår neutralitet. Vill outsourca vårt försvar till Nato trots att det strider mot grundlagarna. Genomför stora militära övning med andra makter trots vår neutralitetsprincip.

Hade vi haft en JK och media värt namnet hade man ifrågasatt vad han håller på med.

Ja JK är ett skämt, en till sosse utklädd monstertant. På Wikipedia står det att Hultqvist är motståndare till Nato, men det är ju ren desinformation. Han är den mesta Nato-kramaren Sverige haft som försvarsminister. Behövs inte längre medlemskap i Nato med Hultqvist som försvarsminister.
Citera
2017-07-27, 17:36
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du kan väl återkomma när du har lite mer än vilda gissningar på bordet. Att SD vill avsätta hela regeringen det vet vi redan, så har dom börjat sprida osanningar nu igen? Åkesson twittrar -

12:24 - 26 juli 2017

Möjligt att Åkesson drömmer men med dom kriminella han har runt sig så tror jag inte på några som helst framsteg i någon allians regering.
Det kommer jag givetvis att göra, men det är högaktuellt att prata om just nu så du får väl stå ut med det. Kan du se logik i förklaringarna alltså?

Du säger att JÅ far med osanningar och umgås med kriminella i någon form av försvar av regeringen. Det är ganska roande faktiskt.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Nu ska alliansen höra med sponsorerna vad nästa drag ska bli, att fatta egna beslut verkar svårt.
Så svårt att man behöver resten av sommaren för att tänka. Med svansen mellan benen lommade dom fyra iväg. Man vågade inte ta fajten direkt, utan sa vänta ni bara, i höst ska ni få se ändåså.
Vi är tuffare än ni tror , ändåså

Satt bara och väntade på att någon av kvinnorna i alliansen skulle räcka ut tungan och säga:
Pluttan dej. Tycker lite synd om Björlund som ska behöva vara i ett sånt sällskap
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jo men försök förklara det för Ulla Andersson eller Sjöstedt för den delen..lycka till

Det går inte. De förstår inte vad det innebär.
Citera
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
varför låsa bilen när den kanske klarar sig bättre vid inbrott om du lämnar den öppen?

Jo, jag förstår din poäng samtidigt som du måste förstå min poäng också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Du är en bra kines. De är också intresserade av stabilitet. För mig som svensk med en stabil regering och riksdag blir mitt liv sakta och säkert bara sämre. Min svenska stat bryr sig inte om mig eftersom jag är svensk. Jag är gärna med och störtar riksdagen ned i fördärvet. Då blir det instabilt som fan och det är meningen.

Vad spelar det för roll vad de nya värdelösa säger? "Vill ha lag och ordning". "Ordning och reda". Ja tjena. Bara vad de vräker ur sig vareviga dag. Stefan beskriver du som Mao nedstigen från himlen. "Stefans kirurgiska ingrepp som imponerar". Vi har Stålmannen till statsminister. Är Stefan Löfven överhuvudtaget utsatt för ett tryck? Är han inte det har idioten ingen anledning att vackla heller.

Jag förstår hur du känner dig och hur du reagerar. Det blir bara värre i Sverige (jag är ofta ende svensk i ett köpcenter jag ibland besöker). Jag tänker att vi måste arbeta med det vi har Regeringen är inte bra, men den måste fungera för landets skull. Oppositionen, utom SD, är inte bra, men det är den vi har. Bara det som är möjligt kan göras.

Jag minns när vi hade förtroende för våra ledare och därför vill jag ha stabilitet och jag tror att de flesta svenskar vill ha det. Alternativet är en helt handlingsförlamad regering. Stefans beslut kan leda till förbättringar om han lyssnar på rörelsen och oss på flashback. Han utmanar de borgerliga och det gillar jag. Han har redan vunnit en tidsfrist. Politiskt spel och jag väntade inte att han skulle finta så här. Det är det som imponerar, men han har säkert bra rådgivare.
Citera
2017-07-27, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Höjda skatter kommer även att vara S melodi, om man får tro Löfvens uttalanden idag.

Därför hoppas vi på ett kommande misstroendevotum mot finansministern.
Citera
2017-07-27, 17:39
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Är ganska säker på att det finns fog, är hyfsat bra på att bortse från egen politisk åskådning och därmed vara objektiv till skillnad från många andra i tråden som blir blöta i kalsongen bara av att tänka på Jimmie.

Vad ställde alliansen för krav när de valde att outsourca?

Tror detta kan bli en rejäl tankeställare för svenska väljare i slutändan...
Om man nu skall KU-anmäla beslutet så åker ju alla som var med på beslutet med i anmälan, det var bara en från V som var emot.
Så en sosse anmäler sina även sina egna partikamrater, den ende rakryggade sossen eller en komplett idiot?
Skall alla som sa jag granskas eller bara dom från alliansen?
Citera
2017-07-27, 17:39
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Är ganska säker på att det finns fog, är hyfsat bra på att bortse från egen politisk åskådning och därmed vara objektiv till skillnad från många andra i tråden som blir blöta i kalsongen bara av att tänka på Jimmie.

Vad ställde alliansen för krav när de valde att outsourca?

Tror detta kan bli en rejäl tankeställare för svenska väljare i slutändan...

Det hade varit bra om väljarna komihåg detta till nästa val........ Nä det gör dom troligtvis inte.

Som vanligt då....och så repeterar vi samma misstag om och om och om och om igen...
Citera
2017-07-27, 17:40
Medlem
Russinkungens avatar
Kollar man på twitter och här så står det snart klart att socialdemokratin är som en sekt. Alla står bakom den store ledaren oavsett vad han gör och säger, ingen ser att kejsaren är naken.
Citera
2017-07-27, 17:46
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Hur ser IT-säkerheten ut just nu, i skrivandes stund, på Transportstyrelsen?
Citera
2017-07-27, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Alla står bakom den store ledaren oavsett vad han gör och säger, ingen ser att kejsaren är naken.
Troligen för att han inte är naken.Löfven är inte min dröm statsminister men nog är han den nyktraste och mest påklädda av dagens partiledare. Man kan ju undra över vad AKB Åkesson och Busch dragit i sig efter deras gigantiska fail med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in