2017-07-26, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
SÄPO delar inte din uppfattning, utan framhåller att privatiseringen innebär ökade säkerhetsrisker. Men vem är SÄPO att veta?

Ja, för att dom vet att det leds av idioter som här. Givetvis är det livsfarligt om du inte gör det korrekt.
Citera
2017-07-26, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Men är det verifierat att databasen har läckt och är ute på vift?
Vet du om din fru är otrogen?
Citera
2017-07-26, 17:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vill och vill, de kanske känner sig vara så illa tvungna för att inte slukas av det stora svarta hålet SD?
Det kan också bildas en ren M-regering med stöd av SD, KD, C och L så slipper C och L bryta sina löften.
Citera
2017-07-26, 17:04
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Ja faktiskt. Datan var sannolikt säkrare i IBM:s datahallar i Serbien än hemma i Sverige där den sköttes av TS. Men det är väldigt svårt att få media att rapportera korrekt om datasäkerhetsfrågor. Därför blir rapporteringen väldigt primitiv och allt skylls på Maria Ågren och några ministrar.
Återigen bevisar du helt öppet att du inte ens har läst FUP. Det har aldrig funnits några datahallar i Serbien som huserat Transportstyrelsens databas.

Besvara mina tidigare inlägg är du snäll, det finns mycket du behöver belägga.
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vet du om din fru är otrogen?

Touché
Men tycker det borde ha kommit någon signal om att några busar sitter på känslig information
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Men är det verifierat att databasen har läckt och är ute på vift?

Det vet ingen eller åtminstone inte något som man går ut med. Att några förståsigpåare försöker antyda att ingenting är läckt är någonting man inte bör bry sig om.

Det kan vara läckt då personal med administrativ behörighet även har full behörighet att ta bort spåren efter sig.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokthal
Åter igen, systemet är okrypterad för de med administrativ behörighet. Personal som har administrativ behörighet har även möjligheten att ta bort spåren efter sig.

Precis det jag vill trycka på, där börjar sveket mot svensk folket.
Man lägger inte ut hemlig och sekretessbelagd information på det viset.
Citera
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Säpo påpekade redan 2015 för myndigheten det olämpliga med det som pågick, men ingen ansvarig där vidtog åtgärder. Och om nu även regeringen Löfven varit informerade om detta, har de av någon anledning trotsat SÄPO:s förmaningar och därigenom riskerat rikets säkerhet.

I det skedet skulle upphandlingen avbrutits. Det håller jag med om.

Citat:
Regeringen kan mycket väl ha velat dölja sin egen inblandning och att de inte förstod eller valde att ignorera SÄPO:s förmaningar.

Ingenting tyder på att regeringen var inblandad. Vad har du som tyder på motsatsen? Sedan svarade du inte på frågan "Om du anser att det spelat roll [om Löfven blivit informerad], berätta då vilken roll det spelat?"
Citera
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej klart att de ocksöå bröt mot en hel del mer eller mindre obskyra datalagar.
Om alliansen har brutit mot lagen rekommenderar jag att du letar fram bevis för detta och startar en egen tråd om det.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Vilket är fel. Det rör sig om flera terabyte med data så det märks om man försöker kopiera den. Enda möjligheten är att alla it-tekniker var i maskopi annars skulle någon ha upptäckt något graverande.

Nej. Det är inte fel.

Att Försvarsmakten har vidtagit konkreta åtgärder och även är beredd att vidta fler åtgärder visar att det finns en realistisk chans att informationen har läckt. (se mitt förra inlägg).
Citera
2017-07-26, 17:05
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Svetsarn kallar jag honom för att han själv vill framstå som en.
I verkligheten svetsade han jävligt lite nör han var fackpamp på Hägglunds. Som alla andra fackpampar/småsossar var han fullt upptagen att springa på möten och grupprunka på nån sosseägd kursgård.

Och ja, jag är en idiot.

Han kan inte ha kommit från ingenstans och blivit fackombud, och ännu mindre fackpamp, direkt. Så går det inte till.

Sedan kan folk ha "hört" vad som helst.

Jag tycker att det är alldeles utmärkt att en arbetare kan bli statsminister. Sedan kanske inte just den här arbetaren är den rätta mannen, men han var något av en nödlösning efter sina två katastrofala föregångare.
Citera
2017-07-26, 17:05
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
jo kanske det, men varför säger du att datan är krypterad, medans FUP säger att den inte var det..

det är frågan..

för helvete

För att framtvinga debatt om hur jäkla illa man tar hand om sekretessbelagd och hemlig information.

Jag vet att den är okrypterade, ett stor jäkla svek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in