Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-20, 13:14
  #1
Medlem
RitchieValenss avatar
Hej.

Som många andra här, tänker jag resa ensam till USA i november.

Jag känner mig dock lite lost. Jag är inte speciellt sugen på New York eller LA, eller liknande "turiststäder" utan vill helst resa till något ovanligt ställe dit många turister inte åker.

Har ni några idéer?

Ekonomin är inga bekymmer.

Tar emot alla idéer!
Citera
2017-07-20, 13:19
  #2
Medlem
Mackan52s avatar
Varför inte någon trevlig ort i Colorado, Maine, Washington (delstaten), Oregon eller Rhode Island
Citera
2017-07-20, 13:34
  #3
Medlem
Internhumors avatar
Bellingham i delstaten Washington. Fint ställe.

Personligen skulle jag vilja åka till Astoria i Oregon. Där spelade de in The Goonies.

Om du vill bada så kan du åka till Gulf Shores i delstaten Alabama. Nice plejs.
__________________
Senast redigerad av Internhumor 2017-07-20 kl. 13:39.
Citera
2017-07-20, 13:41
  #4
Medlem
Har du några särskilda intressen?
Citera
2017-07-20, 14:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Har du några särskilda intressen?

Ja exakt. USA är enormt stort och välja bort NY/LA pga turismen ger inte så mycket

Själv bodde jag i Venice Beach LA förut. Var inte en enda turist där förutom Maj-Juli då många Amerikanska turister kommer till stranden på dagarna. Men fortfarande inga turister i området direkt. Bara lokala surfare och IT folk.

Men som sagt, eftersom du bara valt bort LA/NY och liknande har du 99% kvar av ytan att utforska
Citera
2017-07-20, 15:32
  #6
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitchieValens
Hej.

Som många andra här, tänker jag resa ensam till USA i november.

Jag känner mig dock lite lost. Jag är inte speciellt sugen på New York eller LA, eller liknande "turiststäder" utan vill helst resa till något ovanligt ställe dit många turister inte åker.

Har ni några idéer?

Ekonomin är inga bekymmer.

Tar emot alla idéer!

Hej!

Jag utgår från att du menar "något ovanligt ställe dit inte många turister åker".

Har du några planer alls för resan nu, vart du flyger eller vilken del av landet du vill till?
Har du några intressen eller är det något särskilt du vill uppleva?
Hur länge tänkte du vara i denna stad. Alla städer kan ju så klart ha något att se så man kan spendera någon dag där.

Grejen med ställen med mycket turister är ju att det i regel finns något att se där i motsats till ställen dit ingen åker. Ju bättre resmål ju fler åker dit. En vanlig random Amerikansk stad är oftast tämligen trista, folktomma och innehållslösa om det inte är något speciellt på gång. Undatag är ju bl.a. just New York, San Francisco, Chicago, Miami Beach, St Augustine, Las Vegas (delvis L.A. men det är ju mer som olika städer som sitter ihop, Sa. Monica mest där i så fall) som jag kommer på just nu av de vi besökt.
Citera
2017-07-20, 18:31
  #7
Medlem
studioxswes avatar
Jag tror inte det är så många ensamma som tänker resa till USA i just November.

Beroende på vart du reser kan du mötas av 10 meter snö, orkaner och annat trevligt, det kanske är det du vill?

Eller vad vill du göra med resan? Många amerikanska städer är ju jävligt trista och även om dom är supertrevliga så tror jag inte man har det speciellt lätt som turist, lite som en amerikansk turist kommer till Örebro (typ)

Alla andra amerikanska städer har turister, men jag tycker inte man märker av det, inte ens i New York. Dom flesta turister i USA är Amerikaner, eftersom inte så många reser utomlands.

Jag skulle åka till något som i så fall inte kommer kännas som NY, exempelvis södern, helt annat USA eller kanske Chicago som nog inte så många svenskar åker till som turister men är en superfin stad.
Citera
2017-07-20, 20:29
  #8
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Beroende på vart du reser kan du mötas av 10 meter snö, orkaner och annat trevligt, det kanske är det du vill?

Eller vad vill du göra med resan? Många amerikanska städer är ju jävligt trista och även om dom är supertrevliga så tror jag inte man har det speciellt lätt som turist, lite som en amerikansk turist kommer till Örebro (typ)

.

TS kanske vill jaga tromber

Trista småstäder har ju en charm i sig om man bara vill koppla av och se hur medel-jänkaren lever sina liv, om man nu letar efter "annorlunda" resmål som ligger lite off och inte är nedlusat av turister får man ju anta att TS har lite annorlunda intressen.

Ett tips är ju att åka till en delstat, hyra en bil, kryssa runt på måfå och slagga på små "hotell" i orter där "det bor en utlänning i byn" blir skvallret de närmaste dagarna.
Citera
2017-07-21, 07:00
  #9
Medlem
RitchieValenss avatar
Tack för alla svar.

Jag funderade också på nåt i söder, Dallas, Houston. Funderar även på o dra förbi Lubbock, och kanske spana in Buddy holly's grav
Citera
2017-07-21, 21:39
  #10
Medlem
Big Bosss avatar
Kör en roadtrip genom Texas - Arkansas - Tennesse - Mississippi o Louisiana. Gjort den resan själv så.

Du kommer besöka många unika platser få - nästan inga svenska turister kommer vart på. Förutom New Orleans som är turistigt men ändå väldigt trevligt.

Om jag minns rätt så åkte vi Dallas - Hot Springs - Memphis - Jackson - New Orleans - Houston. Går även att kombinera med San Antonio o Austin.
__________________
Senast redigerad av Big Boss 2017-07-21 kl. 21:43.
Citera
2017-07-24, 15:25
  #11
Medlem
Finns många intressanta platser att besöka i USA, och det är så enkelt om man har hyrbil att bara dra iväg och hänga i någon liten by i en dag eller två.

Vi körde för ett par år sedan från San Diego till Houston längs den mexikanska gränsen... Bitvis ganska öde men många roliga platser som är väl värda resan.
Det enda tråkiga var att vi missade Terlingua och Big Bend i Texas, tiden räckte inte riktigt till tyvärr.
Kolla dokumentären Bombay Beach på SVT-play! Området där kring Salton Sea är ganska spännande om man gillar lite annorlunda upplevelser. Calipatria, Slab City och Salvation Mountain är lite lätt tragiska på men folk väljer att bosätta sig där ute av egen vilja, eller bara pga att dom inte vet bättre.

Men vill man inte köra så långt så finns det en hel del trevliga platser att besöka bara i och omkring Texas. Man kan spendera många veckor bara att resa runt det området.
Citera
2017-07-31, 15:55
  #12
Medlem
[quote=RitchieValens]Hej.

Som många andra här, tänker jag resa ensam till USA i november. :)

Jag känner mig dock lite lost. Jag är inte speciellt sugen på New York eller LA, eller liknande "turiststäder" utan vill helst resa till något ovanligt ställe dit många turister inte åker.

Har ni några idéer? :)

Ekonomin är inga bekymmer.

Tar emot alla idéer!

Tänk på att i november kan det vara kallt i norra usa,det finns udda platser
söder ut där det är lite varmare i november t,om i California finns det udda
små mysiga platser.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2857172

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback