Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-20, 11:04
  #13
Medlem
jacobsingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Det enda jag kan komma på är att man bygger för Conors återkomst, och Khabib är ju allt annat än ett säkert kort och även den jag tror har överlägset störst chans mot Conor så. Ligger inte direkt i UFCs intresse att satsa för mycket på Khabib kort sagt.


Två teorier:
#1 UFC vet hur pass osäkert det är att McG kommer försvara titel 2017 så de vill hala ut på tiden (därav en interim-titel trots att McG säger att han är tillbaka i UFC innan året är slut).
#2 De vill helt enkelt inte ha Khabib mot McG (för att det med stor sannolikhet skulle betyda på att deras pengamaskin skulle ligga på rygg och ta stryk efter ca 30 sek).
Citera
2017-08-20, 13:03
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jacobsinger
Två teorier:
#1 UFC vet hur pass osäkert det är att McG kommer försvara titel 2017 så de vill hala ut på tiden (därav en interim-titel trots att McG säger att han är tillbaka i UFC innan året är slut).
#2 De vill helt enkelt inte ha Khabib mot McG (för att det med stor sannolikhet skulle betyda på att deras pengamaskin skulle ligga på rygg och ta stryk efter ca 30 sek).

Tony är ju en sämre matchning än khabib.

Visst att khabib är en mer endimensionell fighter än tony vilket fått många att sätta sitt hopp till khabib för att klippa mcg men jämfört med mcgregor är både tony och khabib världsmästare i brottning bara att tony har en bevisad haka och förmågan att klippa folk på fötterna.
Citera
2017-08-20, 17:04
  #15
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otecknadversion
Tony är ju en sämre matchning än khabib.

Visst att khabib är en mer endimensionell fighter än tony vilket fått många att sätta sitt hopp till khabib för att klippa mcg men jämfört med mcgregor är både tony och khabib världsmästare i brottning bara att tony har en bevisad haka och förmågan att klippa folk på fötterna.
Både Tony och Khabib är ganska "reckless" på fötterna, skillnaden är väl att Tony är farligare för Conor på fötterna men jag tror inte det spelar någon roll. Tony är absolut inte världsmästare på brottning jämfört med Conor däremot. Skulle påstå att Conor har sett helt OK mot bättre eller likvärdiga brottare enligt mig, och han har nog förbättrat sin TDD sen Mendes fighten t.ex.

Khabib har absolut kört över alla han mött i brottningsväg, han har bland de sjukaste brottningsmeriter utanför buren också kombinerat med att han sägs kunna hålla det relativt jämnt mot DC t.ex i brottning. Kort sagt tror jag Khabib har en helt OK chans att neutralisera Conors striking nästan hela tiden men Conor kan ju så klart sänka han när som helst. Tony däremot kommer nog behöva en mer balanserad gameplan och behöva spendera betydligt mer tid stående med Conor, vilket så klart medför större risker.

Citat:
Ursprungligen postat av jacobsinger
Två teorier:
#1 UFC vet hur pass osäkert det är att McG kommer försvara titel 2017 så de vill hala ut på tiden (därav en interim-titel trots att McG säger att han är tillbaka i UFC innan året är slut).
#2 De vill helt enkelt inte ha Khabib mot McG (för att det med stor sannolikhet skulle betyda på att deras pengamaskin skulle ligga på rygg och ta stryk efter ca 30 sek).
Yes, och desto fler interim title defences de lyckas bygga desto bättre säljer antagligen matchen mellan Conor och Interim title hållaren. Alltså lönar det sig nog att "padda" Tonys record, därav Lee matchningen.
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2017-08-20 kl. 17:08.
Citera
2017-08-20, 22:50
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Både Tony och Khabib är ganska "reckless" på fötterna, skillnaden är väl att Tony är farligare för Conor på fötterna men jag tror inte det spelar någon roll. Tony är absolut inte världsmästare på brottning jämfört med Conor däremot. Skulle påstå att Conor har sett helt OK mot bättre eller likvärdiga brottare enligt mig, och han har nog förbättrat sin TDD sen Mendes fighten t.ex.

Khabib har absolut kört över alla han mött i brottningsväg, han har bland de sjukaste brottningsmeriter utanför buren också kombinerat med att han sägs kunna hålla det relativt jämnt mot DC t.ex i brottning. Kort sagt tror jag Khabib har en helt OK chans att neutralisera Conors striking nästan hela tiden men Conor kan ju så klart sänka han när som helst. Tony däremot kommer nog behöva en mer balanserad gameplan och behöva spendera betydligt mer tid stående med Conor, vilket så klart medför större risker.


Yes, och desto fler interim title defences de lyckas bygga desto bättre säljer antagligen matchen mellan Conor och Interim title hållaren. Alltså lönar det sig nog att "padda" Tonys record, därav Lee matchningen.

Tyckte han såg mänsklig ut mot tibau, healy och rda.

Ungefär samma statistiska chans att råka illa ut på backen mot bägge. Säger bara att tonys bevisade käke och förmåga på fötterna borde utgöra ett större problem. Om conor kan stoppa khabibs nedtagningar vinner han, något som inte är helt säkert mot tony.

Men ja, mcg är en underskattad brottare sett till vad hans kritiker anser.
Citera
2017-08-21, 16:22
  #17
Medlem
jacobsingers avatar
Förvisso har vi sett både Tony (Teymurs senaste motståndare) och Khabib (Johnsson) åka på knock-downs så landar McG snabbt lär han nog ta dem båda.

Jag tror Khabib blir tuffast men ser hels Tony som champ
Citera
2017-08-22, 06:40
  #18
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Verkar som att Khabib har blivit tillfrågad men tackat nej pga att han "inte är redo":
https://youtu.be/v1xePSUC3I4?t=3010
Citera
2017-10-04, 21:46
  #19
Medlem
SÅ några speltips angående helgens event?

Kan Lewis skrälla med en seger mot Werdum?

Jag tror inte att Ferguspn torskar mot Lee, jag misstänker nästan mismatch där?
Citera
2017-10-04, 21:58
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.


Yes, och desto fler interim title defences de lyckas bygga desto bättre säljer antagligen matchen mellan Conor och Interim title hållaren. Alltså lönar det sig nog att "padda" Tonys record, därav Lee matchningen.
Vilken skulle sälja bäst ifråga om potential för UFC att marknadsföra den: Lee vs McGregor eller McGregor vs Ferguson?

Vad är det som får dig att tro att UFC hoppas på en Ferguson vinst här?
Citera
2017-10-05, 07:02
  #21
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamie_L
Vilken skulle sälja bäst ifråga om potential för UFC att marknadsföra den: Lee vs McGregor eller McGregor vs Ferguson?

Vad är det som får dig att tro att UFC hoppas på en Ferguson vinst här?
Tänkte inte alls på att Lee faktiskt skulle kunna vinna matchen hehe. Men en Lee vinst skadar ju knappast UFC heller som du säger.
Citera
2017-10-06, 21:03
  #22
Medlem
Energiknippes avatar
lite olika besked huruvida Lee klarade vikten eller inte. Någon som såg invigningen?
Citera
2017-10-06, 22:24
  #23
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
lite olika besked huruvida Lee klarade vikten eller inte. Någon som såg invigningen?

Enligt Kimura:

Efter lite strul lyckades Kevin Lee The Motown Phenom att gå ned till 155 lbs, och därmed är titelmatchen mot Tony "El Cucuy" Ferguson räddad!
Hur tror ni detta kommer påverka matchens utgång?

Läs mer här: https://www.kimura.se/ufc-216-kevin-...missat-forsok/
Citera
2017-10-07, 00:34
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Enligt Kimura:

Efter lite strul lyckades Kevin Lee The Motown Phenom att gå ned till 155 lbs, och därmed är titelmatchen mot Tony "El Cucuy" Ferguson räddad!
Hur tror ni detta kommer påverka matchens utgång?

Läs mer här: https://www.kimura.se/ufc-216-kevin-...missat-forsok/

Han får stryk. Tror det tar mycket på hans psyke.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback