Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-10-08, 17:35
  #37
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otecknadversion
Grymt kul att ferguson får ett bälte till slut! Det betyder förhoppningsvis bra matchningar för honom.

Har inget emot varken gaethje, khabib, conor eller nate mot ferguson. Underhållande vilket som.

Hoppas conor får tummen ur och försvarar bältet nu. Även om jag backat conor från dag ett börjar det bli jävligt irriterande att en division utan klar champ blir ännu mer fucked. Som vanligt styr pengarna.

Mighty mouse. Kung. Visserligen i en division utan stjärnor men vad fan ska man göra om man väger som en asiatisk flickvän.

Kul att werdum visar på klasskillnaden.

Vannata. Synd som fan på det otillåtna "knät". En aning conoresque (joe) i sin energifördelning. Verkar extremt klurig i början för även riktigt duktiga fighters. Dessvärre tappar han också fort och blir för långsam för att hans stil ska funka fullt ut.

Kul gala!
Tyckte Lando vann, det visar hur bra Teymur är. I synnerhet stående.
Citera
2017-10-08, 18:16
  #38
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Är det bara jag som tycker Waldo Zapata är fullständigt vidrig att lyssna på? Hans ordförråd och uttryckssätt får ju en att tappa tron på mänskligheten. Är han 16 år eller?

Sveriges bästa MMA-kommentator i mitt tycke. Varvar väldigt bra tekniska kommentarer med sköna kommentarer. Tråkigast är "jycken"
Citera
2017-10-08, 18:28
  #39
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Svagare division får man ju leta efter. GOAT-status kan man diskutera om man kan avenga sin förlust mot Cruz eller ta en money-fight mot T.J eller Cody.

Helt enig.
Citera
2017-10-08, 19:43
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Tyckte Lando vann, det visar hur bra Teymur är. I synnerhet stående.

Jepp. Starkt av teymur att fixa vannata.

Drar en parallell till shogun/machida. Jag tror att teymur är en fantastiskt teknisk kickboxare med en extremt stabil grund.

Jag tror att det finns mer erkända strikers som har mer problem med vannata även om de skulle göra smet av teymur. Duktig defensivt och helylle-striker. Bra reflexer och väljusterad autopilot.
Citera
2017-10-08, 21:12
  #41
Medlem
Mx_1337s avatar
Kul för Ferguson, det gick som väntat även om Lee bjöd på en hel del motstånd. Tyckte Ferguson såg aningen loj ut stående.

Johnson är kingpin. Dock tycker jag faktiskt att även Anderson Silva hade 11 titelförsvar, det var inte han som missade vikten när han mötte Travis Lutter. Hade det varit idag hade det räknats som ett titelförsvar. Tror dock inte Johnson kommer ha några problem att plocka in ett 12:e försvar heller som han ångar på. Ibland är de mindre viktklasserna tråkiga, men när kungen av dem kan slänga upp en flygande armbar i en titelfight är det värt det!

Trist att Lewis drog sig ur. Dock tror jag Werdum hade gjort detsamma med honom som han gjorde med Harris.

Och, en gala med två draws, när hände det senast? Vannata slavade bort sin vinst med det otillåtna knät, dock tycker jag han tappade allt för mycket must i slutet oavsett. Är han så bra som hans rätt så stora hype-följe menar på så borde han kunnat vinna rond 2 & 3 mot Green också.
Dags för Teymur att kliva in i buren igen nu snart, kan man hoppas!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback