• 12 277 online
  • 1 139 770 medlemmar
  • 59 039 352 inlägg
  • 1
  • 2
2017-07-20, 09:49
Medlem
mmas avatar
https://www.mmamania.com/2017/7/20/1...et-for-ufc-216

Citat:
MMAOddsBreaker.com has confirmed with a source close to the situation that UFC heavyweight champion Stipe Miocic will defend his title against former champion Cain Velasquez at UFC 216 on October 7th at T-Mobile Arena. BJPenn.com's Chris Taylor was the first to report the news on Tuesday.
Citera
2017-07-20, 09:51
Medlem
mmas avatar
https://www.mmafighting.com/2017/7/1...finally-sorted

Citat:
On Wednesday, BJPenn.com reported that Miocic was set to fight Cain Velasquez in October, however, in addition to Miocic’s contract issues, sources say, Velasquez’s surgically-repaired back has yet to fully heal.

Lite olika uppgifter, vi får se.
Citera
2017-07-20, 17:44
Medlem
Mx_1337s avatar
Vetefan. Hade Cain varit hel hade han nog fortfarande haft/tagit tillbaka bältet nu. Men det har han inte varit på länge. Ge honom en annan match emellan. Fixar han detta utan att paja knän och/eller ryggen så visst. Men som det är nu känns han som ett högst osäkert kort, vilket också den andra länken antyder.
Citera
2017-07-20, 17:50
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Vetefan. Hade Cain varit hel hade han nog fortfarande haft/tagit tillbaka bältet nu. Men det har han inte varit på länge. Ge honom en annan match emellan. Fixar han detta utan att paja knän och/eller ryggen så visst. Men som det är nu känns han som ett högst osäkert kort, vilket också den andra länken antyder.

Instämmer helt. Blir kanske lika illa som i Bispings fall, en mästare som alltid (i Bispings fall tror jag iofs att han ljuger) är skadad.
Citera
2017-07-20, 20:25
Medlem
Dirty.s avatar
Men för i helvete. Jag förstår inte alls hur UFC tänker här, jag tror inte en sekund på att Cain någonsin kommer kunna ta 3 fighter på ett år. Snittar han över 1 fight per år får vi nog vara nöjda. Men dyker Cain upp i form så kan han mycket väl vinna bältet och skrota divisionen i några år till. Miocic hypen skulle även den ta rejält med stryk.

Tråkigt för Overeem också, det här var nog hans sista chans. Men jag förstår däremot att alla val de har är dåliga. Bara Overeem och Cain som är tillgängliga till rätt datum, och Overeem imponerade knappast mot Werdum.

Tycker bara det är en sådan sjuk chansning, vad är oddsen för att Cain dyker upp på fight night och Miocic vinner på ett övertygande sett? Typ 10% chans? Och alla andra outcomes är ju uppenbarligen värdelösa för divisionen. Får hoppas att de rentav betalar Overeem för att köra ett training camp för att vara redo. Nu kanske jag är lite väl mycket av ett Overeem fanboy men jag hoppades ju lite naivt på the return of Ubeereem som en sista chansning i sin karriär.
Senast redigerad av Dirty. 2017-07-20 kl. 20:45.
Citera
2017-07-20, 20:45
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Instämmer helt. Blir kanske lika illa som i Bispings fall, en mästare som alltid (i Bispings fall tror jag iofs att han ljuger) är skadad.
Nja, Velasquez har skadat sig betydligt mer när han varit uppe på den stora scenen (champ och/eller mellan bältena), Bisping är inte nära den nivån än. Försöker komma på någon på samma nivå som varit lika skadad i "modern tid" men hittar inget namn just nu. Nurmagomedov kanske, men han har inte varit med lika länge. Men han är från samma gym. DC, Rockhold etc.. AKA-sjukan.
Citera
2017-07-20, 20:56
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Nja, Velasquez har skadat sig betydligt mer när han varit uppe på den stora scenen (champ och/eller mellan bältena), Bisping är inte nära den nivån än. Försöker komma på någon på samma nivå som varit lika skadad i "modern tid" men hittar inget namn just nu. Nurmagomedov kanske, men han har inte varit med lika länge. Men han är från samma gym. DC, Rockhold etc.. AKA-sjukan.
Bisping är ju snanare en greedy-cunt än skadebenägen. Nu är ju inte Bisping den enda spelaren i den ekvationen men det är ju nästintill komiskt hur han lyckats ducka rentav hela divisionen tills den förstörde sig själv.

Tycker det är lite konstigt att UFC inte belönar fighters som faktiskt alltid dyker upp lite bättre, Overeem t.ex har i princip aldrig varit skadad med tanke på hur lång hans karriär har varit. Men nej, satsa på Cain istället..
Citera
2017-08-16, 08:17
Medlem
mmas avatar
http://mmajunkie.com/2017/08/tony-fe...htweight-title

Citat:
An interim title fight between Tony Ferguson and Kevin Lee has been booked for UFC 216, UFC President Dana White told reporters on Tuesday.
Citera
2017-08-16, 17:15
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
http://mmajunkie.com/2017/08/tony-fe...htweight-title
Ferguson vs Nurmagomedov, som hade varit en legitim interimtitel-match, blev aldrig av.. Men de ska dela ut ett bälte ändå. Att slänga in Kevin Lee där är ett skämt.
Ferguson är given favorit. Säger inte att jag helt utesluter att Lee kan komma med en upset, men att han ens hamnar i en titelmatch redan nu är... Intressant. Ferguson har gjort sig förtjänt av det dock. Men det är fel motstånd.
Citera
2017-08-17, 22:00
Medlem
jacobsingers avatar
Citat:
Ferguson vs Nurmagomedov, som hade varit en legitim interimtitel-match, blev aldrig av.. Men de ska dela ut ett bälte ändå. Att slänga in Kevin Lee där är ett skämt.
Ferguson är given favorit. Säger inte att jag helt utesluter att Lee kan komma med en upset, men att han ens hamnar i en titelmatch redan nu är... Intressant. Ferguson har gjort sig förtjänt av det dock. Men det är fel motstånd.

Hur tänker man här? Någon som vet varför inte Nurmagomedov fick matchen? Lee har mött EN top-10-rankad fighter? Skulle han vinna skulle det innebära ett väldigt antiklimax om/när McG ska unifiera bältet.
Citera
2017-08-17, 22:34
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacobsinger
Hur tänker man här? Någon som vet varför inte Nurmagomedov fick matchen? Lee har mött EN top-10-rankad fighter? Skulle han vinna skulle det innebära ett väldigt antiklimax om/när McG ska unifiera bältet.
Det enda jag kan komma på är att man bygger för Conors återkomst, och Khabib är ju allt annat än ett säkert kort och även den jag tror har överlägset störst chans mot Conor så. Ligger inte direkt i UFCs intresse att satsa för mycket på Khabib kort sagt.

Sen UFC blev uppköpt har det ju blivit ännu mer greedy, vilket jag knappt trodde gick. Matchningar baseras i princip inte alls på sportsliga meriter längre om det finns en annan match som genererar mer pengar. Ska man försöka förutspå matchningar i toppen får man helt enkelt försöka tänka på pengar istället för sport.

Förövrigt känns rubriken lite väl tidig, matchningen verkar inte riktigt bekräftad då varken Sherdog eller Wiki t.ex har namngett galan. Finns ju uppenbarligen alternativ här, hoppas bara de skyndar på så att vi inte blir av med en matchning innan den potentiella Ngannou vs Miocic.
Senast redigerad av Dirty. 2017-08-17 kl. 22:40.
Citera
2017-08-18, 10:05
Medlem
MRZnr1s avatar
Synd att Cain aldrig fått visa sin storhet. Samma sak med Shane Carwin. Skador förstörde två så lovande karriärer.
Ingen aning hur det går i denna match. Men Stipe Miocic är ingen stabil flaggstång. Får Cain in en fin träff så är det säkert "lights out" för amerikanen.
Citera
  • 1
  • 2