Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-20, 00:45
  #1
Medlem
Hej där!

Vart hittar man NodeJS utvecklare i Stockholm?


Arbetsförmedlingen, JobbSafari verkar ganska döda. Inga svar från jobbsafari och en 9/10 som söker via arbetsförmedlingen kan endast HTML och kallar sig själva för super programmerare...


Vad skulle ni rekommendera? Funderade på att gå på några meetup events, är det värt tiden?

Ber om ursäkt för stavningen, sitter på tåget.
Tack på förhand!
Citera
2017-07-20, 03:27
  #2
Medlem
Xer0s avatar
Ta kontakt med rekryteringsfrima om du är seriös.
Eller hyr in konsulter.
Citera
2017-07-20, 10:35
  #3
Medlem
studioxswes avatar
Kanske hämnas dom? ...

Det är superlätt att hitta duktiga programmerare, om du har en stor plånbok. Inga programmerare värt rang vill börja arbeta på ett startup om lönen inte är jäkligt bra.

Det tar tid att rekrytera, att ordna meet-up, hänga på skolorna, vara med i startup grupper underlättar. Inga vettiga programmerare sitter på arbetsförmedlingen och letar jobb.
Citera
2017-07-20, 14:30
  #4
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex2323
Hej där!

Vart hittar man NodeJS utvecklare i Stockholm?


Arbetsförmedlingen, JobbSafari verkar ganska döda. Inga svar från jobbsafari och en 9/10 som söker via arbetsförmedlingen kan endast HTML och kallar sig själva för super programmerare...


Vad skulle ni rekommendera? Funderade på att gå på några meetup events, är det värt tiden?

Ber om ursäkt för stavningen, sitter på tåget.
Tack på förhand!
Har du kollat på Linkedin?
Citera
2017-07-20, 15:41
  #5
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Kanske hämnas dom? ...

Det är superlätt att hitta duktiga programmerare, om du har en stor plånbok. Inga programmerare värt rang vill börja arbeta på ett startup om lönen inte är jäkligt bra.

Det tar tid att rekrytera, att ordna meet-up, hänga på skolorna, vara med i startup grupper underlättar. Inga vettiga programmerare sitter på arbetsförmedlingen och letar jobb.

Jag jobbar som systemutvecklare och har utvecklat i ca 10 år. Jobbar just nu på ett ganska nystartat företag "start-up" och skulle inte kalla min lön för "jäkligt bra" direkt, men det är ett väldigt intressant projekt. Jag precis som många andra utvecklare kan i princip välja och vraka bland jobb och förutom lön så tycker iallafall jag att det är nice med en remote policy som gör att jag kan jobba hemifrån eller utomlands när jag vill vilket jag har förmånen att kunna göra nu. Sedan har jag i och för sig en egen start up vid sidan om.

Jag har svårt att tänka mig att några duktiga programmerare hänger på arbetsförmedlingen..

Kolla gruppen "Kodapor jobb" på facebook förresten!
__________________
Senast redigerad av edm4life 2017-07-20 kl. 15:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback