Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-20, 00:28
  #13
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertlu
Har du pluggat på universitet?=) var det abstrakt konst isf? Tänk på att grabben kanske ska plugga något seriöst. Går inte att sitta och röka varje dag i högskola. Har gjort det själv+benz och tjack. Det blev kaos. Röka är min guldkant i livet, men jag väljer idag mina tillfällen då jag vet att jag fastnar i soffan allt för länge.

Japp... Har pluggat journalistik 3,5 år. Pluggat musik och matte även. Men använde rökat som en belöning efter plugget istället så att säga. Mitt tålamod är knas, och vissa gånger rökte jag även när det var dags för plugg, och det var inte så bra... Använder du det dock på rätt sätt så öppnas en helt ny värld... Lärde mig det ganska snabbt att röka och plugg inte är det bästa. Men vet du att en fet joppe väntar dig efter en lyckad tenta så är du extra motiverad
Citera
2017-07-20, 00:32
  #14
Medlem
robertlus avatar
Älskar människor som super sig dyng och sen har åsikter om röka, för att börja slåss med bästa polaren.
Håller helt med, rök lite lagom och hitta lugnet. Men tycker fortfarande han ska prova lite elvanse. Bara för att se hur han fungerar på det. INTE TJACK! Då kommer du sitta och sorter sågspån i en grushög till slut.

Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Ja om morsan kastar ut han och flickvännen drar kan det nog va inkörsporten. Blir lite nojig på vad de är för ena eller om de vet nåt som inte vi vet eller om de är såna som det brukar va, några som vet väldigt lite och uttalar sig väldigt bestämt om nåt de inte vet nåt om.


Oavsett så är svaret på frågan, ja lite hasch kommer råda bot på rastlösheten.
Några joppar under dagen och en bong på kvällen kan va värt att testa.
Citera
2017-07-20, 00:38
  #15
Medlem
robertlus avatar
Får fan erkänna mig besegrad=) haha. Sen tror jag att röka lagom, kanske några bloss på kvällen stärker eller låter hjärnan slappna av och vila. Det är en hårfin linje det där, när glasbubblan fälls ner över skallen och man går till köket för att hämta en gaffel till kebaben 7 gånger. Men som du säger, en hövding när arbetsdagen är slut. Det tror jag förlänger livet och livslusten för många=)

Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Japp... Har pluggat journalistik 3,5 år. Pluggat musik och matte även. Men använde rökat som en belöning efter plugget istället så att säga. Mitt tålamod är knas, och vissa gånger rökte jag även när det var dags för plugg, och det var inte så bra... Använder du det dock på rätt sätt så öppnas en helt ny värld... Lärde mig det ganska snabbt att röka och plugg inte är det bästa. Men vet du att en fet joppe väntar dig efter en lyckad tenta så är du extra motiverad
Citera
2017-07-20, 00:44
  #16
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertlu
Får fan erkänna mig besegrad=) haha. Sen tror jag att röka lagom, kanske några bloss på kvällen stärker eller låter hjärnan slappna av och vila. Det är en hårfin linje det där, när glasbubblan fälls ner över skallen och man går till köket för att hämta en gaffel till kebaben 7 gånger. Men som du säger, en hövding när arbetsdagen är slut. Det tror jag förlänger livet och livslusten för många=)

Jag har fått lära mig att röka lagom den hårda vägen också. Tror att man måste testa sig fram och faktiskt gå ut för hårt för att lära sig sin nivå. Men precis som med allt annat gott i livet så finns det en gräns. Det finns vissa tillfällen då man egentligen borde ha låtit bli. Men ju mer man testar sig fram desto mer bekväm blir man.

Gräs ska förgylla vardagen, inte ta över den. När man lär sig bemästra det så är livet ett rullband, hehe
Citera
2017-07-20, 04:55
  #17
Medlem
mingtians avatar
Du måste flytta från morsan så du kan göra vad du vill sen säger du till tjejen att det är bättre än att du ska ta tjack varje dag för du säger såklart att adhdmedicin är samma sak. Försök inte mörka för henne det kommer bara bli jobbigt.
Lycka till
Citera
2017-07-20, 06:22
  #18
Avstängd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McStevens
aa det kanske är en bättre idé, har inte hittat ork att göra det än då vissa säger att det kan ta flera månader + att väntetiden också är flera månader

Då har du tid på dig medan du odlar upp en liten medicinalväxt i morsans garderob. Involvera morsan och flickvännen i odlingen så ser dom att det är en riktig växt och du vet vad du röker. Kolla på några bra dokumentärer med dom och ge morsan ett recept på spacecakes så kommer hon hjälpa dig för att det är hälsosammare att du äter medicinen än att du röker den. Förvara hälften av skörden hos dina morföräldrar så du har nåt kvar när polisen kommer och snor din medicin.

En liten varning utfärdas då du kan behöva röka cannabis ofta (varje dag) i medicinskt syfte till skillnad mot om du feströker ibland och detta kan göra folk oroade i onödan. Kan du inte acceptera detta faktum kanske du ska låta bli helt för tänk om det fungerar och du mår bra av det ? Vad gör du då ?
Citera
2017-07-20, 08:24
  #19
Medlem
ska du ändå börja på universitet kommer du inte komma ifrån cannabis ändå var å varannan jävel i dagens skolor å universitet röker.....

höll mig borta från de i 8 år å gick på massa skit som metamina och annat farma tjack....

rökte för en 4-5 veckor sedan cirkus 5 bloss på en jolle jag vart nyfrälst satt hemma och för första gången på 10 år ville jag öppna å läsa en bok igen... kommer nog fortsätta med det någon gång ibland istället för krogrundor å alkohol... tilläggas kan ju att boken kommer inte bli utläst detta år.... men det var en fruktansvärt skön känsla..
Citera
2017-07-21, 06:49
  #20
Medlem
MadAndLocos avatar
För det första, vafan är det för fel på din brud? Göra slut om du röker en brajja? Fan du borde göra slut bara för att hon säger så haha.. Sen när det kommer till morsan din så är väl dom flesta mammor så, antar jag?... Jag rökte min Morgonholk tillsammans med min morsa varje morgon i flera år typ så jag kan inte relatera..

Mitt tips till dig är att vill du röka för att se om det hjälper dig så gör det!! Börjar bruden jiddra så tänd en till, och en Mor förlåter alltid hehe... Eller så drar du fram bra argument till att röka, motivera med att det kan hjälpa din adhd och hjälpa dig att varva ner lite....

Så rök på!!
Stå upp för det du tror på!!!
Fan snart dags för morgonbrajjan, synd att Mamma inte lever längre, bättre Smokebuddy finns inte..

Mvh Mad
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback