Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-20, 04:34
  #25
Medlem
lampross avatar
Det är lönlöst av Svt att driva mångkultur genom att ha snygga minoritets-nyhetsuppläsare.

Peak PK nåddes nämligen våren 2010. Sedan dess låter sig svensken inte luras längre.

Man hejdar inte förfallet genom mediamanipuleringar.

Det är som Goebbels som tror sig kunna stämma vågen av invaderande ryssar 1945 genom att börja ge ut tidningen "Der Panzerbär". Alltså en tidning som tog Berlins symbol, björnen, och gjorde något pansrat av honom. Allt för att "höja moralen, stärka försvarsandan" eller whatever.

Es geht alles vorüber, es geht alles vorbei...! Och nu gäller det PK-regimen. Med eller utan snygg minoritetskvinna som läser nyhetsnonsens.
Citera
2017-07-20, 08:23
  #26
Medlem
Därför svenska vänsterextremister är ofta fula som stryk. Utlänningarna är inte jättesnygga men det blir ändå starkt kontrast.
Citera
2017-07-20, 10:19
  #27
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Jag tror helt klart på ditt alternativ 2:
Citat:
Alternativ 2: Det är en medveten taktik med konspiratoriska drag som går ut på att de vill lyfta fram snygga individer med invandrarbakgrund för att framkalla en "bättre" och mer "attraktiv" bild av invandrare för befolkningen, och på så vis försöka få människor att bli mer positivt inställd till invandrare på åtminstone ett ytligt plan. De väljer alltså fysiskt attraktiva invandrare före kompetens enbart i propagandasyften.

bara titta på de propagandainslag de brukar producera där de försöker skapa en positivbild av invandrare rent allmänt för att försöka tvätta bort bilden av att invandrare är ett kriminellt pack med djävulsbarn.
Dessa inslag är ju varje dag i stort sett. De som inte fattar att det är propaganda börjar ju då tro att svartskallarna är bra folk och går då in i situationer där de blir skadade, rånade, våldtagna eller ännu värre för att SVT underlåtit att rapportera att Brun hud = Iaktag försiktighet och hålla guarden uppe och vara beredd för överraskningsattacker.

Jag skulle vilja betrakta det SVT håller på med som medhjälp till alla dessa brott som de naiva sedan hamnar i, för tittar vi på samhället så är det oftast de mest naiva som går med huvudet uppe bland molnen som är de som verkligen gått på propagandan från SVT.

Bäst är när de som sedan lyfts fram visar sig vara gangsters som sedan åker dit och det blir pannkaka av deras jävla propaganda.

SVT är en ren propagandakanal. Så sjukt oseriösa kommunister/sossar. Att dessa kräk ens kan leva med sig själva visar på grav sociopati. De här jävlarna på SVT förstör ju verkligen samhället. Kräk hela bunten.
Citera
2017-07-20, 21:55
  #28
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
bara titta på de propagandainslag de brukar producera där de försöker skapa en positivbild av invandrare rent allmänt för att försöka tvätta bort bilden av att invandrare är ett kriminellt pack med djävulsbarn. Dessa inslag är ju varje dag i stort sett. De som inte fattar att det är propaganda börjar ju då tro att svartskallarna är bra folk och går då in i situationer där de blir skadade, rånade, våldtagna eller ännu värre för att SVT underlåtit att rapportera att Brun hud = Iaktag försiktighet och hålla guarden uppe och vara beredd för överraskningsattacker.

Jag skulle vilja betrakta det SVT håller på med som medhjälp till alla dessa brott som de naiva sedan hamnar i, för tittar vi på samhället så är det oftast de mest naiva som går med huvudet uppe bland molnen som är de som verkligen gått på propagandan från SVT.

Bäst är när de som sedan lyfts fram visar sig vara gangsters som sedan åker dit och det blir pannkaka av deras jävla propaganda.

Nu är ju inte alla invandrare som bor i Sverige "ett kriminellt pack med djävulsbarn", utan det är ju en minoritet av dem som är kriminella Det beror ju också på vad man syftar på när man talar om "kriminella", och det går ju inte direkt att påstå att alla invandrare är gängmedlemmar eller jihadister, men frågan som jag anser är väldigt väsentlig är hur många invandrare sympatiserar med gängkriminalitet och terrororganisationer.

Sen är det också intressant att vet hur många av dem som skulle kunna vara kapabla att våldta en kvinna, samt hur många det är som sympatiserar med våldtäktsmännen. Även trots att BRÅ redan kartlagt att invandrare är mer benägna att våldta och begå brott, så är ju dock frågan hur stort mörkertalet är och jag är väldigt säker på att det inte minskat sedan deras senaste undersökning.

Dock är det SVT och resten av svensk vänstermedias primära fel att människor i stor utsträckning börjar tro att det endast är invandrare som begår brott i Sverige, eller att i princip alla invandrare är brottslingar, eftersom de vägrar att på riktigt och objektivt djupdyka ner i problematiken i rädsla för att "gynna främlingsfientliga och högerextrema krafter i samhället". Det ironiska är dock att det är just på grund av deras mörkläggning och trivialisering som gör att "främlingsfientliga och högerextrema krafter" växer sig starkare.

Vänstern och dess PK-elit underskattar och trivialiserar hur situationen är i problemområdena och jag skulle väldigt gärna betala pengar för att se de som i princip "helgonförklarar" alla invandrare åka in till Rinkeby på natten klädda avslöjande och sexuellt promiskuösa kläder. Jag tror dock väldigt många inom vänsteretablissemanget vet hur jävla illa det är och att de själva är fulla av skit, men de vågar inte säga ett pip eftersom de vet då vad som händer med deras karriär, sociala relationer och status.

Tror nog faktiskt upp emot 20-40% av dem faktiskt sympatiserar till vis mån med SD i smyg. Jag kan garantera till dig 100% att när SD blir fullkomligt mainstream och Sveriges största parti så kommer många som tidigare predikat PK, gå över på ett opportunistiskt vis till att bli mer socialkonservativa och invandringsfientliga (för allting handlar bara om grupptryck och status). PK-eliten och dess följare skulle försvarat förintelsen om de hade levt i Nazityskland på 1930-talet (inge snack om saken).

Citat:
SVT är en ren propagandakanal. Så sjukt oseriösa kommunister/sossar. Att dessa kräk ens kan leva med sig själva visar på grav sociopati. De här jävlarna på SVT förstör ju verkligen samhället. Kräk hela bunten.

SVT är extremt vinklad vänsterpropaganda, och människor som åtminstone har baskunskaper i analytisk förmåga och besitter någon form av kritiskt tänkande inser det väldigt fort. Problemet är bara att absoluta majoriteten av befolkningen har inte det, samtidigt som deras uppmärksamhetsförmåga och minne är på samma nivå som en guldfisks, så därför blir det väldigt lätt för dem att sprida sin övertydliga och oseriösa kommunistpropaganda, och samtidigt som de har en väldigt stor del av befolkningen på sin ideologiska sida som inte klagar på deras partiska innehåll så blir det inte direkt svårt för dem.

Men jag kan lova dig att det är mer människor som slutar tro på SVT varje dag, än vad det är människor som konverteras, vilket betyder att deras dagar är räknade. Dock tror jag att det är väldigt många på SVT som kräks på sig själva, men som håller tyst av opportunistiska skäl och helt enkelt för att överleva vardagen (ungefär på samma vis som journalister och arbetare på Sovjetisk television gjorde.
Citera
2017-07-20, 22:09
  #29
Medlem
bl-gr-ns avatar
Finns inte Naked News kvar på internet?
Där nyhetsuppläsarna strippade av sig alla kläder.
De hade i god PK-anda alla möjliga raser/etniska/folkslag.

Naked News borde väl vara trevligare om man nu är ute efter attraktiva nyhetsläsare än trista och lögnaktiga SVT.

Tack och lov var det bara kvinnliga nyhetsläsare i kanalen (så vitt jag vet).
Fast PK (PC=Political Correctness) kanske spritt sig till NN också

Red: Wikipedia om Naked News
Direkt länk till Naked News som uppenbart finns kvar

Verkar "bara" vara vita kvinnor kvar som nyhetsankare så det kanske inte är något för TS och PK-anhanget.
__________________
Senast redigerad av bl-gr-n 2017-07-20 kl. 22:13.
Citera
2017-07-20, 22:23
  #30
Medlem
stahlhelm1916s avatar
katarina sandström är ju knappast invandrare.
att hon kom till sverige när hon va åtta månader gör henne knappast till invandrare idag.
hon är svenskare än kall pilsner.

eller du ts kanske ser henne som invandrare för att hon är mörk?

Citera
2017-07-21, 10:29
  #31
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
katarina sandström är ju knappast invandrare.
att hon kom till sverige när hon va åtta månader gör henne knappast till invandrare idag.
hon är svenskare än kall pilsner.

eller du ts kanske ser henne som invandrare för att hon är mörk?


Hon är av invandrarbakgrund:

Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsministeriet
Hej, jag har under den senaste tiden lagt märke till att de enda snygga nyhetsarbetarna (det vill säga journalister/reportrar, nyhetsankare och programledare) på SVT och SR är av invandrarbakgrund. När vi talar om "snygghet" så syftar jag på att vara fysiskt attraktiv, och med invandrare så syftar på invandrare som inte har germanskt eller anglosaxiskt ursprung, utan människor med ursprung från Medelhavsområdet, Östeuropa, Asien, Afrika, Central/Sydamerika.

Om det nu är så att hon kom till Sverige när hon var 8 månader gammal så är hon fortfarande objektivt sett en "invandrare" och definitivt inte "Svensk" ur ett etniskt perspektiv (det spelar absolut ingen roll hur du tolkar det med ditt politiskt korrekta dubbeltänk). Med "invandrarbakgrund" så behöver hon själv inte ens ha invandrat, utan hon kan vara exempelvis andra generationens invandrare. Inte för att det egentligen har något med saken att göra, men jag anser fortfarande att hon är "svensk" ur ett kulturellt och medborgarperspektiv.

Du kan kalla mig rassesvin hur mycket du vill, för det ordet har förlorat all sin riktiga mening tack vare vänsterns oseriösa retorik, och problemet är att när ni identifierar alla meningsmotståndare som "rasister", så kommer människor inte lyssna på er när de riktiga rasisterna får inflytande (både för att människor desensibiliseras och börjar trivialisera ordet till följd av er idioti) .

Jag identifierar mig själv definitivt inte som rasist, eftersom jag anser inte att någon ras är objektivt sätt bättre än någon annan genom alla tider, men det finns uppenbarligen genetiska karaktärsdrag och skillnader mellan etniska folkgrupper, och alla kulturer är inte lika civiliserade under samma tidpunkt (detta gör mig dock till "rasist" enligt vänsterns verklighetsfrånvända världsbild) . Men bara för att dagens vita västerländska civilisation är den mest civiliserade, så betyder det inte att vi alltid varit det och kommer med största sannolikhet inte att vara det för resten av all framtid. Om jag hade exempelvis levt under den tidiga medeltiden hade jag självklart hellre velat bo i muslimska Abbasidkalifatet eller i kinesiska Songdynastin, och det är inte på grund av deras hudfärg eller etnicitet, utan för att deras kulturer var mest civiliserade vid den tidpunkten, och om Västvärlden blir ociviliserad och barbarisk i framtiden, så skulle jag inte ha något emot att flytta till Somalia eller Bangladesh om de blev utvecklade högcivilisationer under samma tidsepok (vilket mycket väl kan ske).
__________________
Senast redigerad av Frihetsministeriet 2017-07-21 kl. 11:03.
Citera
2017-07-21, 20:12
  #32
Medlem
En grej som jag har tänkt på är att alla våra kvinnliga nyhetsankare (även de med invandrarbakgrund) är plattbröstade. Helt platta. Lite konstigt, så ser det väl inte ut i andra länders TV-nyheter?
Citera
2017-07-21, 21:18
  #33
Medlem
Tror nog att när man anställer/kvoterar så går för det första kvinnor före.
Sedan gäller att utländska personer ska vara överrepresenterade. och då gäller knappast vem som helst utan de ska också väl representera den ledande rasen/folkgruppen. I Leni Riefenstals tyska propagandafilmer syntes bara friska resliga arier och samma fenomen uppkommer per automatik här också. Några överfeta somaliska damer lär vi inte få se som nyhetsuppläsare.

Tror också det är en fördel vid anställningen om den sökande gillar hiphop/rap då detta står som en garanti för att personen omfattar iden om "the white mans guilt".
Citera
2017-07-22, 14:39
  #34
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadork
En grej som jag har tänkt på är att alla våra kvinnliga nyhetsankare (även de med invandrarbakgrund) är plattbröstade. Helt platta. Lite konstigt, så ser det väl inte ut i andra länders TV-nyheter?

Jo, men inte på kommersiella TV-nyheter. På kommersiella nyheter är det ett medvetet drag eftersom det lockar till sig mer hjärndöda och patetiska tittare som endast kollar på nyheterna för att nyhetsuppläsaren är sexig. Det kan faktiskt vara ett medvetet val från SVT att inte ha med några som är överdrivet sexiga av just den anledningen att de inte vill att nyhetsankarna ska vara för distraherade, eller så beror det på att människor som inte är supersexiga är 99% av alla gånger mer intellektuellt kompetenta, för de måste kompensera sitt bristande utseende med kunskap och djup. Och desto mer högre den kommersiella nyhetskanalen är, ju mer snygga kommer kvinnorna att vara eftersom högern lockar till sig sexiga kvinnor av någon anledning (samtidigt som männen ofta är fula töntar). Eller så är det bara för att SVT är vänster och de enda som får jobb där är vänsterkvinnor som generellt sätt inte är speciellt supersnygga (dock är de med invandrarbakgrund oftast snyggare).

Jag har faktiskt aldrig i hela mitt liv stött på en 8:a, 9:a eller 10:a (ansikte/kropp) som samtidigt varit akademiskt smart och haft samma kulturellt kapital i förhållande till hur en tjej som inte är lika snygg är det. Visst finns det undantag, och snygga kvinnor är dock nästan alltid mer "street smart" och mer intellektuella när det kommer till andra typer av kompetensområden (som exempelvis företagsvärlden). Sen handlar det också om att vita vänsterkvinnor rent generellt inte heller är lika attraktiva som högerkvinnor, men de kompenserar detta genom att nästan alltid vara mer intellektuella och bildade (åtminstone när det kommer till samhälle, media och kultur).

Problemet är dock att vänsterkvinnor lättare blir triggade och irrationella i debatter, och det kan framstå som att en högerkvinna "vinner" genom att hon tar det kallt och att människor kommer sympatisera med henne automatiskt mer eftersom hon är snygg (åtminstone högermän), men jag kan lova dig att om man åtminstone i en skriftlig debatt ställde exempelvis Democracy Nows! Amy Goodman mot Fox News Andrea Tantaros, så skulle Amy Goodman "vinna" 99% av alla gånger (oavsett vad det än handlar om).

Men tar du exempelvis Vox:s Liz Plank (ironiskt namn med tanke på vad ditt svarsinlägg handlar om) så är hon väldigt snygg för att vara vänster, men frågan är ju dock om hon är av germansk eller anglosaxiskt ursprung (ser ut att vara av latinamerikanskt ursprung), och om hon inte är det så räknas det inte i detta sammanhang. Men förövrigt är jag dock inte helt säker på om hon skulle vinna en skriftlig debatt över exempelvis Lauren Southern, för eftersom Liz Plank är mycket snyggare än Amy Goodman så är risken större att hon har spenderat mycket mer tid ute och knullat kåta vänstermän, än att sitta hemma och bli en smart och intellektuell kvinna med djup.

FILFs: Feminists I'd Like to, uh, Have Relations With
https://www.youtube.com/watch?v=YsM494LcvMQ
__________________
Senast redigerad av Frihetsministeriet 2017-07-22 kl. 15:01.
Citera
2017-07-22, 15:15
  #35
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Tror nog att när man anställer/kvoterar så går för det första kvinnor före.
Sedan gäller att utländska personer ska vara överrepresenterade. och då gäller knappast vem som helst utan de ska också väl representera den ledande rasen/folkgruppen. I Leni Riefenstals tyska propagandafilmer syntes bara friska resliga arier och samma fenomen uppkommer per automatik här också. Några överfeta somaliska damer lär vi inte få se som nyhetsuppläsare.

Tror också det är en fördel vid anställningen om den sökande gillar hiphop/rap då detta står som en garanti för att personen omfattar iden om "the white mans guilt".

Skulle inte förvåna mig en sekund om de medvetet valde attraktiva invandrare i propagandasyften som till en viss mån påminner om hur Nazisterna betedde sig. Skulle vara intressant att se hur människor blir anställda där och vad för typ av frågor de måste besvara. Skulle inte förvåna mig typ om SVT använde underrättelsetjänstliknande metoder för att ta reda på vad en person har sina politiska sympatier.

Nu har jag bara sett Viljans Triumf av Leni Riefenstahl, och jag anser väl att du har rätt när det handlar om soldaterna och åskådarna porträtteras som arier, men när det kommer till de som talar (exempelvis Hitler och Goebbels) så är det ju inte direkt några "snygga" och "renrasiga arier" vi talar om. Det är det som är så ironiskt med nazisterna, att just deras ledande gestalter i stor utsträckning inte levde upp till deras fanatiska "skönhetsideal", och jag tror faktiskt att mycket av deras retorik grundade sig i osäkerhet över sitt egna utseende och detta manifesterades genom psykologisk projicering.
__________________
Senast redigerad av Frihetsministeriet 2017-07-22 kl. 15:17.
Citera
2017-07-22, 19:49
  #36
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
katarina sandström är ju knappast invandrare.
att hon kom till sverige när hon va åtta månader gör henne knappast till invandrare idag.
hon är svenskare än kall pilsner.

eller du ts kanske ser henne som invandrare för att hon är mörk?

Hon är en rotlös indier (eller whatever).

Hennes barn kommer inte heller vara svenska.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback