Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-23, 06:30
  #13
Medlem
Gosifs avatar
Sätt igång NES:et med ett spel i och dra försiktigt med pekfingret på kassettens ena kant och försök flytta det, det kan vara ur "led" lr hur jag ska förklara, fungerar för mig de flesta gångerna!
Citera
2017-08-26, 12:05
  #14
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigel
Exempelvis kan spelen starta, spela musik och komma till huvudmenyn, men hänga sig direkt när man ska dra igång första banan.
Sedan har jag spel som hänger sig efter man kört någon timme, fastän ingenting har ens nuddat konsolen medan man kör.
Låter som det bör vara relaterat till spelet eller kopplingen däremellan.. har aldrig öppnat en NES-kassett så är lite osäker där. Har de någon gång råkat ut för väta eller har korrosion på kontakterna skulle man ju alltid kunna prova en seriös ultraljudsrengöring, tyvärr kostar ju dessa maskiner någon krona (runt 10.000) och medlet är också ganska dyrt. Tänkte själv köpa en sån där när de börjar rymma fullstora tangentbord och moderkort.

Kanske är kondingarna i konsolen annars, beroende på hur krävande spelen är?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback