Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-19, 20:33
  #1
Medlem
Som prostituerad så går väl inkomsterna ner rakt i fickan utan att redovisas för skatteverket,då jag knappast kan tänka mig att sexköparna begär kvitto.
På tjänster skall det betalas moms, Sociala avgifter, Inkomstskatt.
Fråga?
1. Hur redovisar ni era inkomster?
2. Om ni inte redovisar och bokför era inkomster,då anses ni som skattefifflare som vilken annan svart arbetare som helst och är det frekvent så anses nog brottet som grovt !
3. Hur löser ni den här frågan ?
4, Någon av er horor som blivit anmälda och fällda för skattebrott ?
5. Hur många av er redovisar era sexköpsinkomster?
Skattebrott har ett större straffvärde än sexköp. Så varför gör inte polisen, KFM, Skatteverket tillslag hos horan på sammagång som sexköparen åker dit med fingrarna i syltburken?
__________________
Senast redigerad av Monday1 2017-07-19 kl. 20:47.
Citera
2017-07-19, 21:53
  #2
Medlem
Lisalits avatar
Jag vill inte svara på alla frågor men du kan nog tänka dig vad nästan alla sexsäljare gör.
Aldrig hört om någon som åkt dit. Skatteverket uppger att "ett fåtal" sökt sjukpenning: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5180238 men att man inte vet hur många "kroppsvårdsföretag" egentligen handlar om sexhandel; förståeligt nog.

Nu har jag ingen verifierbar statistik men vågar av erfarenhet påstå att de flesta, om inte alla, sexköp där kunden åker dit är utländska tjejer och inte skattepliktiga i Sverige. Polisen kanske tänker att det inte är någon idé? Eller så är deras syn på sexsäljare som offer så stark att de låter bli av den anledningen. Intressant fråga dock, hoppas någon annan har en teori.

"Nej, jag sålde bara sex just den här gången och pengarna på kontot är från försäljning av en herrans massa Louboutins."
Citera
2017-07-19, 22:07
  #3
Medlem
Antexs avatar
Ja dom måste ju redovisas för RUT avdraget.

Jag är övertygad om att dom gör på samma sätt som snickaren.
Citera
2017-07-20, 00:37
  #4
Medlem
ChemicalGirls avatar
Här i Sverige blir nog ingen prostituerad begären att betala skatt, men i andra länder så som t ex Holland och Tyskland är gatuprostitution förbjudet )eller rättare sagt ogillad) pga att man inte betalar skatt och räknas som svartarbete. Har t ex själv blivit bötfäld för det. Men man kan registrera sig och få "licens" på att vara prostituerad och kunna göra det utan att få böter, men måste då ha papper på att man är frisk och massa annat.
Citera
2019-07-14, 23:57
  #5
Medlem
SneakyBeakys avatar
Relaterad fråga så ursäkta bumpen: anses inkomst från prostitution vara laglig eller olaglig? Att köpa sex är olagligt men att sälja sex är lagligt. Om den prostituerade blir ertappad på gatan med 100 000:- i innerfickan som denne hävdar härstammar från dennes verksamhet som prostituerad, är påföljden då att denne blir anklagad för penningtvättsbrott?

EDIT: kanske passar bättre i juridik eller liknande men jag vet inte, moderator får lösa den eventuella tvisten.
__________________
Senast redigerad av SneakyBeaky 2019-07-15 kl. 00:04.
Citera
2019-07-15, 08:57
  #6
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBeaky
Relaterad fråga så ursäkta bumpen: anses inkomst från prostitution vara laglig eller olaglig? Att köpa sex är olagligt men att sälja sex är lagligt. Om den prostituerade blir ertappad på gatan med 100 000:- i innerfickan som denne hävdar härstammar från dennes verksamhet som prostituerad, är påföljden då att denne blir anklagad för penningtvättsbrott?

EDIT: kanske passar bättre i juridik eller liknande men jag vet inte, moderator får lösa den eventuella tvisten.

Ja, ta den diskussionen i juridikforumet i stället.

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback