Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-07-23, 14:01
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hinkospade
Jag tycker sexuella övergrepp och stölder/personrån är värre än nedskräpning, alla är vi olika. Misshandel kring fotbollen drabbar som tur är väldigt sällan de som inte söker bråk.

Hur många sexuella övergrepp var det i år på Gothia?
Det är komiskt hur du endast väljer att nämna nedskräpningen som fotbollsfansen bidrar till när jag nämnde annat med.

Bör dessutom påpekas att dessa saker sker trots att vi skattebetalare får stå för enorma kostnader varje gång en högrisksmatch spelas:

Citat:
Statskontorets utvärdering av polisnotorna från så kallade högriskmatcher förra året erbjuder en förfärande läsning. För att bevaka ett derby i Stockholm krävs 355 poliser, 12 ridande poliser och en helikopter. Att ha en polishelikopter hovrande i luften kostar 15 200 kronor i timmen. Den totala kostnaden för ett derby beräknas till 3,7 miljoner kronor. Polisens kostnader för alla högriskmatcher förra säsongen blev 75 miljoner. Men för skattebetalarna stannar inte räkneverket där. Kollektivtrafiken, sjukvården, räddningstjänsten är kraftigt påverkade av varje högriskmatch. Allmänheten påverkas självfallet också. Göteborgs innerstad är som en belägrad stad, när till exempel Djurgården och AIK kommer. Poliser riskerar arbetsskador. Folk som passerar förbi kan få saker i huvudet eller hörselskador av knallskott.

Ha lika lite polisbevakning på en fotbollsmatch som det finns på Gothia Cup så kommer du få uppleva ett rejält helvete. När var senast Gothia Cup hade 355 aktiva poliser och en polishelikopter i luften under ett event?

Dessutom är det skrattretande att påstå att våldet som sker av olika supportrar inte drabbar folk som inte söker bråk. Har själv upplevt ett rent överfall på tunnelbanan då supportrar från AIK gav sig på tre alldagliga män som hade IFK-tröjor på sig, det var spottloskor, hot och en rejäl örfil som ena killen fick ta emot.
Citera
2017-07-23, 17:32
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hinkospade
Ja många ggr i många länder och städer i över 20 års tid GBG inkluderat. Ofta väldigt mycket väsen för ingenting

Jag tror inte vi bor i samma stad eller så stoppar du huvudet i sanden. Andra postare här har vid denna tidpunkt summerat de otroliga kostnaderna (i pengar såväl som leda) dessa för med sig.
__________________
Senast redigerad av 20/20 2017-07-23 kl. 17:48.
Citera
2017-07-24, 16:03
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Jag tror inte vi bor i samma stad eller så stoppar du huvudet i sanden. Andra postare här har vid denna tidpunkt summerat de otroliga kostnaderna (i pengar såväl som leda) dessa för med sig.
Jag bor i Sthlm och rätt nära en arena.
Fotbollen drar in mer pengar än vad som går ut. Fler frågor?
Citera
2017-07-24, 16:10
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Hur många sexuella övergrepp var det i år på Gothia?
Det är komiskt hur du endast väljer att nämna nedskräpningen som fotbollsfansen bidrar till när jag nämnde annat med.

Bör dessutom påpekas att dessa saker sker trots att vi skattebetalare får stå för enorma kostnader varje gång en högrisksmatch spelas:



Ha lika lite polisbevakning på en fotbollsmatch som det finns på Gothia Cup så kommer du få uppleva ett rejält helvete. När var senast Gothia Cup hade 355 aktiva poliser och en polishelikopter i luften under ett event?

Dessutom är det skrattretande att påstå att våldet som sker av olika supportrar inte drabbar folk som inte söker bråk. Har själv upplevt ett rent överfall på tunnelbanan då supportrar från AIK gav sig på tre alldagliga män som hade IFK-tröjor på sig, det var spottloskor, hot och en rejäl örfil som ena killen fick ta emot.
Jag kan inte svara för i år men 2016 var det 3 anmälningar om sexuella övergrepp. Mörkertalet lär vara långt högre.
Nedskräpning, det var du själv som angav det som ditt största problem inte jag.
Bara för att du sett något din egen upplevelse, blir det sant då? I så fall kan GC ha 1000 fall av sexuella övergrepp.
När var matchen och var ser vi statistiken på brott?
Citera
2017-11-29, 11:47
  #113
Medlem
Fezziks avatar
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...A4dd-1.4876285
Citat:
Gothia cup-laget hade precis spelat match. Ungdomarna och deras ledare var på väg tillbaka till skolan de sov på under turneringen när en man gick till attack mot dem. Ledaren knivhöggs på insidan låret. Sedan sprang mannen efter flera av ungdomarna. Nu har mannen dömts till fängelse i tre år och sex månader.
Citera
2017-11-29, 12:57
  #114
Medlem
OntOmQs avatar
Finns det någon som har och kan dela domen?
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback