Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-22, 05:43
  #13
Medlem
En äkta högerextremist

Hur kan en lost soul vara något utav värde?
Men I guess att Fria tider är och fungerar just så??
Sandlådelekar detta från båda hållen här. Väx upp för i helvete.
Och tag ditt mänskliga och dito medmänskliga och VUXNA ansvar.
__________________
Senast redigerad av hee4r 2017-07-22 kl. 05:50.
Citera
2017-07-22, 17:10
  #14
Medlem
forfoxsakes avatar
Den kanske stämmer lite som en karikatyr om man går på högstadiet, vad vet jag? När jag var i den åldern betydde pk privatknullare och jag umgås inte med barn och ungdomar. Men visst är det där ännu en könsroll att växa ifrån om man vågar.

Borde kanske ligga under humor istället?
Citera
2017-07-25, 01:07
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Den kanske stämmer lite som en karikatyr om man går på högstadiet, vad vet jag? När jag var i den åldern betydde pk privatknullare och jag umgås inte med barn och ungdomar. Men visst är det där ännu en könsroll att växa ifrån om man vågar.

Borde kanske ligga under humor istället?

Nu är texten troligtvis lite satir men det finns en hel del feministtjejer på Tinder som stämmer ganska bra in på beskrivningen. Både utseendet och åsikter som står i deras profil. Alla jag såg var över 20. Alltså inga trotsiga tonåringar. Personligen har jag aldrig riktigt förstått varför man vill vara en vandrande stereotyp men jag antar att dom inte ens inser det själva.
Citera
2017-07-25, 01:58
  #16
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gethämnaren
Nu är texten troligtvis lite satir men det finns en hel del feministtjejer på Tinder som stämmer ganska bra in på beskrivningen. Både utseendet och åsikter som står i deras profil. Alla jag såg var över 20. Alltså inga trotsiga tonåringar. Personligen har jag aldrig riktigt förstått varför man vill vara en vandrande stereotyp men jag antar att dom inte ens inser det själva.

Ja, visst är det satir och dom där tjejerna finns. Men de är ett liten avart av alla feministiska rörelser precis som som maskulinitet delvisv existerar som bolaspolingar som stampar fram med sina kamphundar. Såna som vill dravla och hävda sig på fyllan med sina tragiska vänner. Rädda och osäkra människor som drömmer om en värld utan läskiga grannar som inte vill bo i deras bubbla.
De är ju pk allihop och bangar när det gäller. Då menar jag inte gatuvåld och attentat utan att våga stå rak, ta en diskussion och lära sig istället för att söka enkla svar.

Men trotsiga tonåringar verkar kunna stanna där allt oftare och längre.
Citera
2017-07-25, 02:07
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Artikeln träffar rätt om man anser att de fördomar Flashbacks antifeminister postar stämmer... Dock är det såklart inte verkligheten. Kan inte tänka mig att dessa flashbackanvändare någonsin haft en flickvän.

GTFO white knight. Bara för att du är en flata eller en frustrerad white knight som tvättar feministers fötter så betyder det inte att du ska spela kastrerad bara för att försöka få doppa den. Nom sayin hoe?
Citera
2017-09-30, 07:33
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Ja, visst är det satir och dom där tjejerna finns. Men de är ett liten avart av alla feministiska rörelser precis som som maskulinitet delvisv existerar som bolaspolingar som stampar fram med sina kamphundar. Såna som vill dravla och hävda sig på fyllan med sina tragiska vänner. Rädda och osäkra människor som drömmer om en värld utan läskiga grannar som inte vill bo i deras bubbla.
De är ju pk allihop och bangar när det gäller. Då menar jag inte gatuvåld och attentat utan att våga stå rak, ta en diskussion och lära sig istället för att söka enkla svar.

Men trotsiga tonåringar verkar kunna stanna där allt oftare och längre.

För att vara en liten avart så verkar dom skriva för feministiska siter och ha en hel del inflytande. Vi kan vifta bort radikalfeministen Gloria Steinem som en liten avart också men hon var ju en av USAs mest kända feminister i säkert tre decennium och fick vara med på program efter program och andra ser upp till henne än idag. Uppsatta feminister i Sverige har kopplingar till henne. Blir lite mer obekvämt nu va? Detta går betydligt djupare än vad du tror.
Citera
2017-10-05, 08:15
  #19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gethämnaren
För att vara en liten avart så verkar dom skriva för feministiska siter och ha en hel del inflytande. Vi kan vifta bort radikalfeministen Gloria Steinem som en liten avart också men hon var ju en av USAs mest kända feminister i säkert tre decennium och fick vara med på program efter program och andra ser upp till henne än idag. Uppsatta feminister i Sverige har kopplingar till henne. Blir lite mer obekvämt nu va? Detta går betydligt djupare än vad du tror.
Indeed!
Det finns inte en enda position av makt som snart inte kontrolleras till stor del av de toppfeminister vi har i Sverige.
Citera
2017-10-05, 17:35
  #20
Medlem
Hexen666s avatar
Nä det finns snygga vänsterfeminister. Men det är inte ofta dom har så mycket innanför pannbenet och det enda sättet dom kan "vinna" en argumentation är genom att kalla en för mansgris. Dom kan vara ganska lössläppta och det är ju roligt om man vill tömma pungen.
Citera
2017-10-05, 20:59
  #21
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nä det finns snygga vänsterfeminister. Men det är inte ofta dom har så mycket innanför pannbenet och det enda sättet dom kan "vinna" en argumentation är genom att kalla en för mansgris. Dom kan vara ganska lössläppta och det är ju roligt om man vill tömma pungen.

Det roliga är dock att inte sällan när man ägnat en bra stund åt att debattera med dem och plocka sönder deras argument tills de står just med "mansgris"-invektiv - i egenskap av maskulint mans-svin så de blir näst intill rabiata - är att de blir smått kåta av det. För att sedan ta hem en till deras sovrum - där de väl på plats i sängen tappar allt vad feminism heter - och vill bli riktigt grovt påsatta på grottmannavis, inte sällan att de vill bli smiskade, fasthållna, och att man skall kalla dem fula saker medans man mer eller mindre straffknullar dem. Har varit med om det åtminstone 3-4 olika gånger - just med de snygga feministerna
Citera
2017-10-05, 22:46
  #22
Medlem
teasardigs avatar
Och jag har rövknullat nazister. Så jag förstår inte vad din poäng är? Politik behöver inte blandas in i sängkammaren.
Citera
2017-10-05, 23:21
  #23
Medlem
Professor.Wers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Denna artikel beskriver en äkta vänsterfeminist eller vad anser ni? Visst är träffar denna artikel helt rätt?

http://www.friatider.se/h-r-r-hon-sv...lm-nniska-2017

En mycket banal artikel. Som dessutom saknar empiriskt stöd.
Citera
2017-10-06, 18:43
  #24
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det roliga är dock att inte sällan när man ägnat en bra stund åt att debattera med dem och plocka sönder deras argument tills de står just med "mansgris"-invektiv - i egenskap av maskulint mans-svin så de blir näst intill rabiata - är att de blir smått kåta av det. För att sedan ta hem en till deras sovrum - där de väl på plats i sängen tappar allt vad feminism heter - och vill bli riktigt grovt påsatta på grottmannavis, inte sällan att de vill bli smiskade, fasthållna, och att man skall kalla dem fula saker medans man mer eller mindre straffknullar dem. Har varit med om det åtminstone 3-4 olika gånger - just med de snygga feministerna

Ja alltså ideologi är ju långt ner på behovstrappan men sexualitet och begär är rätt högt upp så det förvånar mig inte ett dugg men visst är det roligt att ibland få se hur lite ord betyder när det väl kommer till kritan. Feminism är en sån typ av ideologi som har en tydlig mismatch mellan ord och mänsklig natur och i min värld så låter det som ett helvete att strukturera sin världsbild på ett sätt som är i ständig konflikt med människan och den faktiska utkomsten. Det kanske inte är så konstigt att feminister är som dom är med tanke på att verkligheten jobbar mot dom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback