Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-18, 21:59
  #1
Medlem
knullklassons avatar
Jag har länge saknat en forumdel för verktyg. Antingen bör den ligga i Fordon & trafik eller under El, VVS och bygg. Nu postas verktygstrådar i båda dessa forumdelar. Skulle man lägga den under Fordon & trafik så skulle man lämpligen kunna döpa kategorin till Mek & verktyg.

Urval, verktygstrådar:
(FB) Kalibrering momentnyckel?
(FB) Momentnycklar. 1/2, 1/4 och 3/8? Va
(FB) Söker bitshylsor.
(FB) Få ut avdragen bromsnippel med torxliknande verktyg.
(FB) Dyr skruvdragare - pengar i sjön?
(FB) Köp av pinn-svets
(FB) Hörselskydd med Bluetooth
(FB) Köpråd: Skruvdragare
(FB) Världens bästa bitssats och världens bästa borrsats?
(FB) Vilka verktyg borde jag köpa?
(FB) Hylsnyckelsats Bahco, är det ett bra köp?
(FB) Hjulmutterdragare
(FB) Köp av verktyg - vilket märke?
(FB) Hylsnyckelsats, utan massa skit
(FB) Hjälp mig med köp av domkraft, vilken och vad tänka på?
(FB) Svensktillverkade verktyg?
(FB) Vilket verktyg behöver jag för att komma åt?
(FB) Verktyg- filar
(FB) Handla verktyg i Tyskland?
(FB) Söker svensk återförsäljare av ett verktyg
(FB) Verktygsmärken och verktyg
(FB) vatten slipmaskin och konvexa verktyg?
(FB) Hur förvara verktyg på bästa sätt? Sommar stuga?
(FB) Eker sönder, helt byte, verktyg m.m?
(FB) Domkraft utväxling
(FB) Hur få igång en domkraft? Fungerar inte!
(FB) Domkraft till däckskifte, personbil
__________________
Senast redigerad av knullklasson 2017-07-18 kl. 22:41.
Citera
2017-07-18, 22:10
  #2
Medlem
knullklassons avatar
...eller vafan, gör en ny kategori under Fordon & trafik och döp den till Verkstad.
__________________
Senast redigerad av knullklasson 2017-07-18 kl. 22:46.
Citera
2017-07-18, 22:10
  #3
Medlem
ElvisFans avatar
Bra idé!
Citera
2017-07-18, 22:11
  #4
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jag har länge saknat en forumdel för verktyg. Antingen bör den ligga i Fordon & trafik eller under El, VVS och bygg. Nu postas verktygstrådar i båda dessa forumdelar. Skulle man lägga den under Fordon & trafik så skulle man lämpligen kunna döpa kategorin till Mek & verktyg.

Urval, nya verktygstrådar:
(FB) Kalibrering momentnyckel?
(FB) Momentnycklar. 1/2, 1/4 och 3/8? Va
(FB) Söker bitshylsor.

Det krävs fler än 3 aktuella trådar för att lägga fram ett förslag om ett nytt forum.
De trådar du listade upp räcker inte för att visa att en ny avdelning behövs.
Citera
2017-07-18, 22:12
  #5
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Det krävs fler än 3 aktuella trådar för att lägga fram ett förslag om ett nytt forum.
50 stycken va...?

Kanske gör sig bäst som en underavdelning som knullklasson var inne på.
Citera
2017-07-18, 22:13
  #6
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Det krävs fler än 3 aktuella trådar för att lägga fram ett förslag om ett nytt forum.
De trådar du listade upp räcker inte för att visa att en ny avdelning behövs.
Aha! Det visste jag inte, hur många behövs? Jag kan ringa morsan och farsan och be dem starta några de närmsta dagarna.
Citera
2017-07-18, 22:15
  #7
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
50 stycken va...?

Kanske gör sig bäst som en underavdelning som knullklasson var inne på.

Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Aha! Det visste jag inte, hur många behövs? Jag kan ringa morsan och farsan och be dem starta några de närmsta dagarna.

30 stycken meddelade zBr9 tidigare i dag i en annan tråd.
(FB) Diskutera allmänna institutionella forskningsproblem?
Citera
2017-07-18, 23:23
  #8
Medlem
Amazon-mannens avatar
Sounds good to me. Ett (under)forum där allehanda verktyg får avhandlas, allt från enkla ringnycklar till mer avancerade verktyg. Skall forumet innehålla allt som ryms i sektorn "verktyg"? D.v.s. frågor om handhavande,köpråd, allmänna diskussioner kring märken ?
Citera
2017-07-18, 23:30
  #9
Medlem
Trollfeeders avatar
Verktyg är helt klart en kategori i sig som inte passar under fordon då dessa lika gärna kan ha med bygg att göra. Vart placerar man den egentligen om det ska vara en underkategori?
Citera
2017-07-18, 23:40
  #10
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Verktyg är helt klart en kategori i sig som inte passar under fordon då dessa lika gärna kan ha med bygg att göra. Vart placerar man den egentligen om det ska vara en underkategori?
Knepigt det där... Kanske är det ändå bäst att behålla El, VVS & bygg som den är men öppna upp en ny kategori under Fordon & trafik som får namnet Verkstad där allt inom mek och verktyg (ej bygg) avhandlas.
Citera
2017-07-19, 09:16
  #11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Knepigt det där... Kanske är det ändå bäst att behålla El, VVS & bygg som den är men öppna upp en ny kategori under Fordon & trafik som får namnet Verkstad där allt inom mek och verktyg (ej bygg) avhandlas.

Från FAQ:

Citat:
Q: Jag tycker det saknas ett del- eller underforum. Hur gör jag för att ni ska starta nytt del/underforum?
A: Kolla först i 'Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum'. Finns förslaget redan med så fortsätt argumentera i en befintlig tråd. Om inte så är det bara att starta en ny tråd där förslaget presenteras. Tumregeln för att ett nytt forum ska övervägas är att man kan presentera 30 befintliga och hyfsat aktuella trådar som kan platsa där.
Citera
2017-07-19, 15:10
  #12
Medlem
Tror det kommer att bli trögt i början. Meckarverktyg under Fordon och vvs, snickar- och murarverktyg under Bostad måste det vara. Svets hamnar förstås mittemellan.
Tittar man på forumet Byggahus så översvämmas tavlan Verktyg av eviga frågor kring batteriderivna julagrejor som borrhammare och skruvdragare. Resten handlar om finsnickares olika klyvar, elhyvlar och sänksågar. Skulle två verktygstavlor på Flashback bli bättre? Ja förmodligen men frågan är om det blir tillräckligt med diskussioner?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback