Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-20, 23:27
  #13
Medlem
asdhundrafogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Jag håller med, kolla absolut dina sköldkörtelvärden TS! Jag hade precis samma symtom med tryck i huvudet som kom och gick, märklig yrsel periodvis, tinnitus, trötthet, ångest mm. och det visade sig vara hypertyreos (överproduktion) som ställde till det för mig. Fick medicin och några veckor senare var det som bortblåst!

Nu har jag nyligen genomgått radiojodbehandling och börjar känna av symtomen igen, antagligen för att körteln "svämmar över" av hormoner nu när den skadats. Trycket, tinnitusen och yrseln är tillbaka. Men nu vet jag vad det beror på och att det kommer att gå över. Oron över att inte veta gör ju att man spänner sig också, vilket gör symtomen värre. Håller tummarna att TS får bra hjälp också!

Tack för att du delar med dig! Hoppas det löser sig för dig också. Vi får se hur det går för oss båda Du får ju återkomma hur det gått för dig
Citera
2017-07-21, 11:06
  #14
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdhundrafog
Tack för att du delar med dig! Hoppas det löser sig för dig också. Vi får se hur det går för oss båda Du får ju återkomma hur det gått för dig

Tack snälla Jodå, jag fick mina nya provsvar i morse och det går åt rätt håll, ska börja med Levaxin idag. Hoppas förstås att symtomen ger med sig lika snabbt denna gång. Riktigt hur det blir vet man inte förrän om 4-6 mån när körteln stabiliserat sig men jag har gott hopp.

Kan också nämna att den här ångesten jag upplevt, legat länge i bakgrunden och när jag sökt hjälp har det varit det enda de talat om och menade att symtomen "bara" var ångest. Jag vet inte hur många Atarax jag fått recept på - som inte fungerat.. Därför drog jag mig till slut för att söka hjälp. Bytte vårdcentral och fick (faktiskt till min förvåning) en läkare som inte tog för givet att det var "bara" ångest, utan misstänkte lite annat och beställde full provtagning. Jag är henne evigt tacksam, annars hade jag nog inte orkat söka igen. Så jag hoppas du också får en bra läkarkontakt. Hittar de ingenting på proverna så vet du ju åtminstone att det inte är sköldkörteln och så får de gå vidare.
Citera
2017-08-18, 00:36
  #15
Medlem
asdhundrafogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Tack snälla Jodå, jag fick mina nya provsvar i morse och det går åt rätt håll, ska börja med Levaxin idag. Hoppas förstås att symtomen ger med sig lika snabbt denna gång. Riktigt hur det blir vet man inte förrän om 4-6 mån när körteln stabiliserat sig men jag har gott hopp.

Kan också nämna att den här ångesten jag upplevt, legat länge i bakgrunden och när jag sökt hjälp har det varit det enda de talat om och menade att symtomen "bara" var ångest. Jag vet inte hur många Atarax jag fått recept på - som inte fungerat.. Därför drog jag mig till slut för att söka hjälp. Bytte vårdcentral och fick (faktiskt till min förvåning) en läkare som inte tog för givet att det var "bara" ångest, utan misstänkte lite annat och beställde full provtagning. Jag är henne evigt tacksam, annars hade jag nog inte orkat söka igen. Så jag hoppas du också får en bra läkarkontakt. Hittar de ingenting på proverna så vet du ju åtminstone att det inte är sköldkörteln och så får de gå vidare.

Får hoppas det ordnar upp sig! Ja många läkare är nog mycket lata idag. Skönt med en läkare som tar på sig lite ansvar, risk att hamna mellan stolarna annars.

Har kollat upp blodvärde osv, inte funnit något avvikande. Ska göra en DT inom kort
Citera
2017-08-18, 12:15
  #16
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdhundrafog
Får hoppas det ordnar upp sig! Ja många läkare är nog mycket lata idag. Skönt med en läkare som tar på sig lite ansvar, risk att hamna mellan stolarna annars.

Har kollat upp blodvärde osv, inte funnit något avvikande. Ska göra en DT inom kort

Bra att de gör en sådan undersökning! Håller ett öga på den här tråden framöver och hoppas allt går bra.

Idag har jag en ganska jobbig dag, det surrar som en bikupa i huvudet och är lite snurrig. Antagligen blir det sämre av stress och oro och gårdagen var inte kul när jag trodde en tand gått åt skogen. Det löste sig men jag stressade väl upp mig..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback