Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-30, 18:32
  #13
Medlem
Hur går det TS?
Citera
2017-07-30, 18:52
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Käkade Tramadol i ca 2 månader, nästan konstant(beroende på tillgång osv). Började på 300 mg och slutade på 400-500 mg, en dos som endast gjorde mig "normal". I mitten av denna period var jag uppe på doser så höga som 800-1000mg utspritt över några timmar. Jag har även käkat 1-2 mg Xanor för att ta bort ångesten dagen efter, benzo är någonting jag har en lång historik med men som jag sedan lång tid tillbaka endast använder till det syftet de är till för, som ångestdämpande - jämfört med tidigare. Så jag har i princip hållt på så i 2 månader, tram en dag och xanor dagen efter som en jävla idiot. Alltså när jag är helt ren har egentligen inget behov av benzo längre, det är helt värdelöst. Det är baksmällan på tramadolen som gör att jag använt mig av det, mot ångesten funkar det ju prima.

När jag klippte så stod jag iaf på 1 mg Xanor och Tram har jag haft dålig tillgång på senaste veckan då jag blev blåst, tog sista dosen i lördags 500 mg depot.

Det är dock inte benzon som är problemet den här gången, utan det är till 100% Tramadolen, eller en mix av dessa. Jag känner inte igen dessa symtom, och de stämmer överens med andras uppfattning av opioid-AT, så jag behöver väl inte rabbla upp alla symtom.

Mitt största problem är sömnen. Jag kan lida mig igenom det mesta, så länge jag får liiite sömn. Jag kan normalt sett knappt dygna utan att bli tokig, nu har jag snart varit vaken i 48 timmar minus en powernap i badkaret. Jag har, otroligt nog, hittills inte fått någon panikattack...

Det fysiska är rena tortyren, såhär första gången(och antagligen lika jävligt nästa gång). Jag har provat allt. Det brinner i kroppen, men endå fryser jag. Lägger mig snart i frysboxen.

Tips på hur man kan underlätta denna avtändning, hur länge tar det för den fysiska skiten att klinga av? Det är nu nästan exakt 3 dagar sedan sista dosen.

Förövrigt hade jag varit ren i ett år nyligen för några månader sedan från alla droger, tråkigaste livet i mitt liv så vettefan vad man ska säga om det. Som man bäddar får man ligga iaf...

Gå till apoteket och köp loperamid receptfritt och ta 30st så slipper du det värsta av avtändningen på ungefär ett dygn. Loperamid är en opioid.
Citera
2017-07-30, 19:38
  #15
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Jag lider med dig! är själv utan och ska försöka låta bli att förnya recept. Ska tillägga att jag är låg dos beroende alltså 50-100mg dagligen fast då har jag tagit det i flera år i sträck.. fast det är 5x vändor till badkaret dagligen som gäller nu. fast jag har imovane så jag kan åtminstone sova några timmar varje natt..

I mitt fall med tanke på den låga dosen så är det seratonin som är upp fuckad och tar tid att bli återställd om man inte börjar med zymbalta eller något annat! Men jag kan nog knappast förstå vad personer som ligger på över 500mg dagligen o går CT känner då är det en riktig opiat at. Men om vi säger att det tar ca 14 dagar för dom kroppsliga besvären att gå över så kommer det nog kännas
Konstigt i skallen som när man slutar med ssri mm alltså overklighets känslor,seg,blixtrar i skallen och trötthet..

Alltså min första(förra) avtändning på Tramadol var mycket lättare, hade käkat några kartor under typ 2 veckor. Fick dessa blixtar du beskriver och lite frossa, det var jobbigt men det var ingenting jämfört med detta som var full-blown opioidabstinens blandat med benzoabstinsen, mänsklig tortyr kan jag beskriva det som. Det är ingenting man vill uppleva kan jag säga. Fattar fortfarnde inte hur jag tog mig ur det, får ångest jag bara tänker på det. Borde lagt ner Tramadolen först och använt mig av Stesolid eller något första dagarna, jag behövde det verkligen.

Jag har använt mig av Imovane i låga doser senaste veckan, borde ha använt det redan i början och inte väntat så länge. Började med 15 mg per natt och är nu nere på 3,75 mg per natt. Känner ingen absintens alls på dagen av Imovanen och det är inte så att jag sover som en klubbad säl, jag har mardrömmar och vaknar fortfarande men sover iaf hela natten och betydligt bättre än utan. Kan ju iofs bero på att jag trappat ut den också, 3,75 mg är ju inte mycket. Tänkte prova att sova utan i natt men öppna upp möjligheten för att ta en halv om klockan blir FÖR mycket, så slipper man stressa upp sig över en sömnlös natt. Sover jag i natt så kommer jag inte att ta Imovane mer.

Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
Gå till apoteket och köp loperamid receptfritt och ta 30st så slipper du det värsta av avtändningen på ungefär ett dygn. Loperamid är en opioid.

Den fysiska delen av abstinensen är redan över, jag valde att inte käka Loperamid i dessa höga doser dag 1 och kommer inte göra det dag 15 heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
Hur går det TS?

Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Ts, hur går det för dig? Har ju själv varit i detta helvete vid ett flertal tillfällen, så jag vet hur
du har det. Hoppas att du får sova, och att det snart lugnar ner sig!

Hmm då ska vi se.Lider av ångest till och från under dagtid, men så länge jag sover så är det ingen större fara. Försöker tvinga mig ut och hitta på saker och röra på mig trots att jag egentligen inte orkar, men annars sitter jag bara inne och häckar och det är ju inte roligare. Brukar fiska, simma och promenera. Ska planera in något biobesök snart så har man något att se fram emot.

Jag har haft problem med pulsen dessa veckor, i början fick jag hjärtklappning och "tryck i huvudet" så fort jag satt i solen t.ex., kändes som öronen skulle sprängas. Tror att det blivit lite bättre med pulsen nu, kan iaf va i solen mer. Men jag kan bara simma typ 6 längder, sen får jag brist på syre och måste vila nån minut. Men det är nog för att jag har dålig kondis hehe.

Värst är nästan orkeslösheten och tristessen just nu... har även problem med koncentration, minne osv. Man blir inte direkt smart av detta.

Detta är himmelen jämfört med första dagarna, men det är inte bra. Som väntat när det värsta fysiska släpper kommer tankarna ifatt med både sug och ångest för att ha satt sig i denna sits. Men det får jag leva med.

Blir nog mitt sista inlägget i den här tråden, orkar inte ens tänka på skiten. Tack för svaren
__________________
Senast redigerad av No6 2017-07-30 kl. 19:45.
Citera
2017-08-09, 13:43
  #16
Medlem
No6s avatar
Uppdatering: Sover nu bra sedan 2 dagar tillbaka, somnar mycket lättare och vaknar endast någon gång per natt för att tömma blåsan och somnar om direkt. Det tog nästan en månad för sömnkvaliteten att gå tillbaks till det vanliga, detta under nedtrappning med Imovane i ca 10 dagar. Har heller ingen direkt ångest längre om dagen. Enda problemet jag har nu är typ orkeslöshet.

Då är man officiellt pillerfri och i stort sett återställd. Skööönt. Kommer aldrig sätta mig i ett sånt här beroende igen. Problemet är inte droger i sig utan att folk överkonsumerar dem.

Mvh
Citera
2017-10-10, 19:43
  #17
Medlem
Pallestroms avatar
[quote=doktorspice|61247495]hej

jag har gått igenom minst 100 avtändningar från opiater/opioider speciellt oxy och tramadol.

Tramadol AT kan vara jävlig eftersom den går på noradrenalin och serotonin = lycko signalsubstanser vi människor har därför man mår så jävla bra på tramadol.

Tramadol AT (Fyskiska) varar i 7 dagar efter det så börja det värsta släppa och efter 14 dagar så är du helt fri från ATn MEN nu kommer det svåra biten är SUGET efter tramadol kommer vara i baktanken i flera årstid! min vän som dog av Alkohol/Tramadol somnade in .. R.I.P men han var clean från allt i 4 år MEN han sa det enda hans hjärna tänker på under dagen är "nä fan vill softa idag och ta lite tram" baktanken kommer ligga där i årstid ingen vet hur länge men man måste vara stark psyket jag var ren från tramadol i 2 år men hamnade i skiten igen för jag älskar ta tram och gå på bio med en brud så jag poppade 300mg och japp då satt man här igen :/ inte lätt uppgift att sluta tänka på tram TRO mig.

Som sagt avtändningen är inte det värsta UTAN suget efter tram är EXTREMT.



Suget försvinner aldrig.
Drogfri (helt) över 10år. Nästan 15år.
Men missbrukar hjärnan finns kvar. Och så en dag blev man inlagd och fick oxy..........
Citera
2017-10-11, 13:56
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Suget försvinner aldrig.
Drogfri (helt) över 10år. Nästan 15år.
Men missbrukar hjärnan finns kvar. Och så en dag blev man inlagd och fick oxy..........


Fy fan jag ger dig en ryggdunk och applåder för att vara så länge drogfri hoppas bara du inte trilla tillbaka till oxyn träsket 😰☹️ Ta det bara lungt försök hålla dig sysselsatt med hobbyn osv

Peace
__________________
Senast redigerad av doktorspice 2017-10-11 kl. 14:01.
Citera
2017-10-12, 10:50
  #19
Medlem
szabos avatar
TS, hur går det?
Citera
2017-10-14, 05:47
  #20
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Ipren var helt värdelöst, som väntat. Sockerpiller mot ATn. Slumrade återigen till i badkaret i MAX 1 timme. Den dagen jag vaknar utsövd kommer jag vara som en ny människa. Frågan är hur länge det tar, det fysiska sitter kvar också.

Nu är det här ju länge sedan så du mår ju bra från trammen nu men till nästa gång kan du tänka på imodium, eller främst då dimor och loperamid som är billigare varianter.

Du köper det på apoteket receptfritt och så börjar du med minst tre askar där du då äter alla askar (48st tab/kapsl) på en gång.

Det dämpar i princip alla fysiska symtom.
Citera
2017-10-18, 13:57
  #21
Medlem
No6s avatar
Suget försvinner aldrig nej. Hur det går? Jag har varit ren i 3 månader nu, dock har jag börjat ta opiater ibland vissa helger, eller dricker bärs för att festa till det lite men jag missbrukar inte. Jobbar i veckorna så då är jag helt ren förutom undantag Stilnoct eller nån benzo om jag inte kan somna och är orolig för kommande jobbdagen osv. Men det är rent medicinskt, inte för att knarka.

När jag ser tillbaks på den här helvetesavtändningen i pissmånaden juli så hade jag dubbla cold turkey avtändningar på höga doser Tramadol och Xanor. Det jag borde ha gjort var att jag skulle ha trappat ner med Diazepam första veckorna, jag använde i och för sig Imovane för sömnen i 2 veckor. efter en helvetesvecka utan sömn. Benzo atn satt i längre. Anledningen till att det jag omöjligt att somna var helt klart benzon.

Är helt återställd nu. Hade restless legs, hög puls osv ett tag men det släppte. Kommer aldrig missbruka dessa substanser igen. Om jag skulle hamna i en avtändning så har jag iaf fått erfarenhet nu och vet hur jag slutar på bästa sätt.

Mvh
Citera
2017-10-18, 15:03
  #22
Medlem
KastaMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Suget försvinner aldrig nej. Hur det går? Jag har varit ren i 3 månader nu, dock har jag börjat ta opiater ibland vissa helger, eller dricker bärs för att festa till det lite men jag missbrukar inte. Jobbar i veckorna så då är jag helt ren förutom undantag Stilnoct eller nån benzo om jag inte kan somna och är orolig för kommande jobbdagen osv. Men det är rent medicinskt, inte för att knarka.

När jag ser tillbaks på den här helvetesavtändningen i pissmånaden juli så hade jag dubbla cold turkey avtändningar på höga doser Tramadol och Xanor. Det jag borde ha gjort var att jag skulle ha trappat ner med Diazepam första veckorna, jag använde i och för sig Imovane för sömnen i 2 veckor. efter en helvetesvecka utan sömn. Benzo atn satt i längre. Anledningen till att det jag omöjligt att somna var helt klart benzon.

Är helt återställd nu. Hade restless legs, hög puls osv ett tag men det släppte. Kommer aldrig missbruka dessa substanser igen. Om jag skulle hamna i en avtändning så har jag iaf fått erfarenhet nu och vet hur jag slutar på bästa sätt.

Mvh

Du bör tänka igenom dina motiv för att ta opioider igen. Den där lögnen har jag personligen dragit för mig själv flera gånger efter jag lyckats klippa både benso och opioider helt. "Ska bara ta idag för att jag har ångest" eller "Jag har ju faktiskt väldigt ont i ryggen" och vipps så sitter man där igen tillbaka på ruta ett.

Det går otroligt fort och det är inte alltid ens man hinner reflektera över det särskilt mycket själv. Var helt ren i över 2 år och sedan började jag fuska först någon gång i måndagen, sedan någon gång i veckan och helt plötsligt utan att jag riktigt tänkte på det själv så var det varje dag.

Har du riktiga medicinska skäl, såsom smärta och/eller ångest så bör du försöka söka vård för dessa besvär. Att försöka självmedicinera som tidigare missbrukare leder väldigt ofta till återfall!
Citera
2017-10-18, 15:15
  #23
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KastaMask
Du bör tänka igenom dina motiv för att ta opioider igen. Den där lögnen har jag personligen dragit för mig själv flera gånger efter jag lyckats klippa både benso och opioider helt. "Ska bara ta idag för att jag har ångest" eller "Jag har ju faktiskt väldigt ont i ryggen" och vipps så sitter man där igen tillbaka på ruta ett.

Det går otroligt fort och det är inte alltid ens man hinner reflektera över det särskilt mycket själv. Var helt ren i över 2 år och sedan började jag fuska först någon gång i måndagen, sedan någon gång i veckan och helt plötsligt utan att jag riktigt tänkte på det själv så var det varje dag.

Har du riktiga medicinska skäl, såsom smärta och/eller ångest så bör du försöka söka vård för dessa besvär. Att försöka självmedicinera som tidigare missbrukare leder väldigt ofta till återfall!
Jag har bra koll på detta så du behöver inte förklara för mig hur missbruk funkgerar. Tro fan att jag har fallit dit flera gånger fast jag sagt att jag bara ska ta ibland osv.

Men såhär är det. Ett liv helt utan droger är inte ett liv jag vill leva. Ett liv med missbruk och avtändningar är heller inget liv jag vill leva. Allt jag kan göra är att försöka hålla mig till normalt bruk utan att det går över till missbruk hela tiden. Ta uppehåll, variera mellan olika substanser och känna efter när det blir för mycket osv. T.ex. ska jag ta ett uppehåll mellan januari och augusti nästa år och hålla mig helt ren den tiden, Leif GW style.
__________________
Senast redigerad av No6 2017-10-18 kl. 15:20.
Citera
2017-10-18, 15:32
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
hej

jag har gått igenom minst 100 avtändningar från opiater/opioider speciellt oxy och tramadol.

Tramadol AT kan vara jävlig eftersom den går på noradrenalin och serotonin = lycko signalsubstanser vi människor har därför man mår så jävla bra på tramadol.

Tramadol AT (Fyskiska) varar i 7 dagar efter det så börja det värsta släppa och efter 14 dagar så är du helt fri från ATn MEN nu kommer det svåra biten är SUGET efter tramadol kommer vara i baktanken i flera årstid! min vän som dog av Alkohol/Tramadol somnade in .. R.I.P men han var clean från allt i 4 år MEN han sa det enda hans hjärna tänker på under dagen är "nä fan vill softa idag och ta lite tram" baktanken kommer ligga där i årstid ingen vet hur länge men man måste vara stark psyket jag var ren från tramadol i 2 år men hamnade i skiten igen för jag älskar ta tram och gå på bio med en brud så jag poppade 300mg och japp då satt man här igen :/ inte lätt uppgift att sluta tänka på tram TRO mig.

Som sagt avtändningen är inte det värsta UTAN suget efter tram är EXTREMT.


Lycka till.


När man läser dessa inlägg får man bra perspektiv på hur ofarligt cannabis är i jämförelse. Verkligen sjukt att detta är läkemedel men inte cannabis, här i Sverige alltså.

Hoppas det går bra och tuffar framåt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback