Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-18, 07:49
  #1
Medlem
torrenttobbes avatar
Hej!
Försöker hjälpa min kollega med telefonen, jag har provat att återställa genom att hålla in lås/startknapp+ volym ner, kommer till "återställning" och startar om.

Allting fungerar bra tills man ska logga in med googlekonto, då står det:
"Enheten har återställts. Fortsätt genom att logga in med ett googlekonto......."

Nu till problemet, han vill använda en helt ny adress alltså starta om på nytt men jag får det inte att fungera hur jag än försöker.
Snälla bullen, hjälp mig.
Citera
2017-07-18, 09:01
  #2
Medlem
PUSClFERs avatar
Minns inte hur det var när jag fick min OnePlus 3-telefon, men är det inte så på alla Android-enheter att man kan hoppa över det steget? Med andra ord, man ska väl kunna koppla ett Google-konto med telefonen när man vill?

Vad har du för alternativ att välja bland när du blir ombedd att logga in?
Citera
2017-07-18, 09:14
  #3
Medlem
Låter skumt detta, om han nu är en person som brukar hjälpa personer och inte kan lösa detta , väldigt enkelt på OnePlus enheter.

Också det faktum att tiden är så tidigt och ni redan hunnit testa en massa på kontoret ?
"Börja på nytt", skapa en ny email etc är ett ganska stort steg i dagens värld, de flesta har samma alltid , det betyder inte att han måste ladda hem gammalt om han inte vill men okunskapen gör mig orolig med .

Stulen telefon kanske ?
Annars kontakta deras support istället .
Citera
2017-07-18, 09:26
  #4
Medlem
torrenttobbes avatar
Nej telefonen är helt legit köpt,var i bilen när han hämtade ut den, vad han har gjort med den hemma vet jag dock ej.

Alltså problemet är att när jag har anslutit till ett trådlöst nätverk så står det att den är konfiguerad sen tidigare och att man ska logga in på det kontot.
Jag vill få bort ALLTING så man kan börja om, oavsett vad jag gör så är det som om hans gamla inlogg ligger kvar i telefonen


Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Minns inte hur det var när jag fick min OnePlus 3-telefon, men är det inte så på alla Android-enheter att man kan hoppa över det steget? Med andra ord, man ska väl kunna koppla ett Google-konto med telefonen när man vill?

Vad har du för alternativ att välja bland när du blir ombedd att logga in?

"Fortsätt med ditt konto" i princip, har inget alternativ att logga in med ett helt nytt, kan skaffa skärmdumpar under morgondagen.


Jag misstänker att det är något idiotfel jag gör men jag kan inte komma på vad det är...
Citera
2017-07-18, 11:06
  #5
Medlem
swebarbs avatar
Har du bytt lösenord på ditt konto nyligen? Måste då vänta 72 timmar från att du bytte.
Citera
2017-07-19, 07:12
  #6
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Har du bytt lösenord på ditt konto nyligen? Måste då vänta 72 timmar från att du bytte.
Ja det har varit en massa byten säkerligen, jag vet inte riktigt vad han har gjort när han har haft den själv. han är IT-idiot (jag känner mig så med just nu..)


http://imgur.com/a/zRllt
Här står det ju "Enheten har återställts". Det är första rutan jag kommer till efter att jag har valt WIFI, varför finns det ingen möjlighet att börja om med ett rent konto?

Återigen, mobilen är inte stulen eller liknande bara min kollega som har klickat runt för mycket.
__________________
Senast redigerad av torrenttobbe 2017-07-19 kl. 07:27.
Citera
2018-12-29, 12:25
  #7
Medlem
breakbabess avatar
Har exakt samma problem att jag inte kan logga in på min oneplus 6t, 72 timmar har passerat för längesen. Någon som vet hur man löser det här? Googles support är ju värdelös
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback