Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-18, 07:00
  #13
Medlem
HasseBanans avatar
Har också tänkt på det att folk verkar så lättstötta när man som man visar negativa känslor. Blir man arg så är det som att man är psykopat som du säger. Det är som att det i det västerländska samhället är fult och tabu för en man att tappa kontrollen och bli förbannad. Men en kvinna som blir förbannad har "skinn på näsan" och "kan hugga ifrån".

Likadant om en man visar sig ledsen och behöver prata om det som tynger, då heter det ofta att han "bara tycker synd om sig själv" och är en "offerkofta", såvida inte den man pratar med är psykolog, kurator, behandlingspedagog el. likn.

Vi män ska helst bara se glada och nöjda ut vad som än händer oss. Vi ska vara som känslolösa robotar som går igenom livet med ett leende på läpparna oavsett hur mycket skit vi råkar ut för.
Citera
2017-07-18, 10:58
  #14
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Har också tänkt på det att folk verkar så lättstötta när man som man visar negativa känslor. Blir man arg så är det som att man är psykopat som du säger. Det är som att det i det västerländska samhället är fult och tabu för en man att tappa kontrollen och bli förbannad. Men en kvinna som blir förbannad har "skinn på näsan" och "kan hugga ifrån".

Likadant om en man visar sig ledsen och behöver prata om det som tynger, då heter det ofta att han "bara tycker synd om sig själv" och är en "offerkofta", såvida inte den man pratar med är psykolog, kurator, behandlingspedagog el. likn.

Vi män ska helst bara se glada och nöjda ut vad som än händer oss. Vi ska vara som känslolösa robotar som går igenom livet med ett leende på läpparna oavsett hur mycket skit vi råkar ut för.


Vänd trenden och börja redan idag att agera lite mer i ilska och var förbannad på saker då! Det brukar bli bemött OK så länge man står upp för en ståndpunkt, det rätta och rättvisa eller sin princip, som man.

Be någon dra åt helvete eller hålla käften!
Citera
2017-07-18, 12:23
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Jaha. Oj Då har jag lärt mig något. Måste finnas motsatsen då också nästan, kvinnor som gillar gråtande män. Vad spännande.
Sadistiska lagda människor bland annat.
Citera
2017-07-18, 13:52
  #16
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Vänd trenden och börja redan idag att agera lite mer i ilska och var förbannad på saker då! Det brukar bli bemött OK så länge man står upp för en ståndpunkt, det rätta och rättvisa eller sin princip, som man.

Be någon dra åt helvete eller hålla käften!

Personligen är jag inte rädd för att visa att jag är förbannad. Folk brukar bli chockade, då jag har väldigt lång stubin och det ska mycket till innan jag exploderar. Men när jag väl nått den punkten då brukar folk fatta. Men ser ofta andra som man märker har mycket ilska inom sig, men som inte vågar ge uttryck för den, fast de skulle behöva. De ler sammanbitet fast man förstår att de mår dåligt av detta.
Citera
2017-07-20, 08:43
  #17
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Personligen är jag inte rädd för att visa att jag är förbannad. Folk brukar bli chockade, då jag har väldigt lång stubin och det ska mycket till innan jag exploderar. Men när jag väl nått den punkten då brukar folk fatta. Men ser ofta andra som man märker har mycket ilska inom sig, men som inte vågar ge uttryck för den, fast de skulle behöva. De ler sammanbitet fast man förstår att de mår dåligt av detta.


Bra bra, fortsätt med det Japp jag håller med och då kan det rinna över riktigt ordentligt så ilskan knappt är berättigad för just den personen eller situationen som råkar få utfallet på sig.
Citera
2017-07-20, 11:40
  #18
Medlem
Känslor är socialt tabu för män. Intelligens är socialt tabu för kvinnor.
Citera
2017-07-21, 14:05
  #19
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Det är sorgligt att läsa hur svenska kvinnor bestämmer vad, när och hur männen får känna.

Manliga kvinnor borde förstå grundprincipen. Vill de vara manliga så går det inte att plötsligt börja lipa och ta kvinnorollen. Män strider mot män men inte mot kvinnor. Om en manlig kvinna börjar strida med en man och han strider tillbaka, då måste hon leka leken hon själv har börjat. Inte dra sig tillbaka och plötsligt bli feminin.

Männen måste ges rätten att definiera vem dom är. Kvinnorna har ingen rätt att börja definiera en mans identitet.

Killarna borde regelbundet spendera en weekend i en skogsstuga. Utan kvinnofolk. Där de får vara vem de är och utan rädsla att bli påpekad.

Alla tränger sig i en bil med med öl och korv och åker iväg för ett par dagar. Finska kvinnorna har aldrig förstått varför killarna har detta behov, men ingen kvinna vill följa med till skogen. Det är killarnas "juttu". Dessutom kommer dom hem väldigt glada, så ingen kvinna kan klaga.

Halft skämt, halft allvar:

Citat:
Läger för Macho-män

Dagprogram

Morgonbastu
- dricka öl och stöna
- repetition av de viktigaste svårdomarna.

Morgongymnastik
- ut i skogen med strumpfötter
- pinka i öppen terräng
- armbrytning med killarna
- brännvin
- kasta stenar i sjön
- åka runt med mopeden - utan hjälm.

Höja upp andan
- brännvin
- grunderna 1.01 för erektion
- brottningskamper bakom bastun.

Lunch
- korv, ärtsoppa, öl
- grönsaker och annat gräs som man kan med skeden slunga i polarens panna.

Tupplur efter maten
- lägga sig med skorna i fötterna
- prata om armén och dom som vägrar gå i armén
- skälla ut svenskarna = Skälla ut finnarna
- somna med handen innanför byxorna

Verkliga jobbet
- hela gänget flyttar en stor sten från A till B
- berömma hur tuffa arbetare vi är
- flytta stenen tillbaka
- öl.

Förberedelse av redskap
- tälja korvstickor för kvällen, ty alla knivar beslagtas klockan 17.00
- göra slungor av kottar.
- skälla ut kärringarna

Hela gänget ger sig ut för att skrämma fågelskådarna

Försöka ragga upp mattvätterskorna

I lägret
- fundera om den ena kärringen med stora bröst hade varit villig, om hon inte hunnit se 'Kalles' lilla prinskorv
- skälla ut kärringarna
- prata om alla kvinnosaker (som polarna har ljugit om) som "egna" erfarenheter.

Middag
- korv och ärtsoppa
- senap
- öl

Värma bastun
- alla berättar i tur och ordning var Sveriges bästa bastubad finns
- simma naken
- snegla i hemlighet vem har den största kuken och största ballarna
- öl.

Åka till den lokala krogen och ta upp en fajt med lokala invånarna

Lägereld
- öl
- skälla ut kärringarna
- grilla korv tills de är brända
- rikligt med senap på korven
- berömma hur gott det smakar med rinnande ögon
- sjunga [svenska sånger] så det ekar i skogen
- prisa kärringarna

Kvällsaktiviteter
- brännvin
- alla pinkar för att släcka elden
- traska till stugan med armarna om axlarna som bästisar
- ramla i sängen med alla plagg.


Finska män brukar regelbundet ta avstånd från "kvinnofolket". Polarna åker mitt ut i skogen, steker korv, badar bastu, super öl och är macho-män.

Frugorna stannar hemma, går på teater med vänninnorna och skvallrar och har det roligt. Killarna skäller ut käringarna tills de mot slutet börjar sakna frugorna.

Har svenska män något liknande? Ni borde hålla ihop med jämna mellanrum i stilen "Bros before Hos". I stugan stärker ni varandras manlighet utan svårigheter. Och mår mycket bättre när ni kommer hem.

Ett exempel hur finska män agerar, ett par minuter efter Finland vann Ishockey-VM:

https://www.youtube.com/watch?v=nlltIY9v5Og
Citera
2017-07-21, 14:14
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeverCryWolf
<det nevercrywolf skrev>

Allt du skrev! Tycker jag låter jättebra.
Citera
2017-07-21, 22:27
  #21
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsombaraden
När jag var 20 hade jag ett livligt känsloliv. Sen ju äldre jag blev fick jag mer och mer skit för att jag visade känslor och blev mer och mer emotionellt kastrerad.

Jag testar det ibland. Går på gatan, och tillåter mig själv att känna. Eller sitter och snackar med någon. Samma sekund jag känner en annan känsla än "Nöjd" eller "missnöjd" så blir jag mobbad.

Är det så män ska vara, eller är det en samhällskonstruktion? Också ilska, ingen får vara minsta lilla arg. Då är man genast den onde. Blir man arg på någon så är man genast en "partypooper" "samhällsfiende" "psykopat" etc.

Ja, men det här med män och känslor? Har inte vi rätt att känna saker? Jag blev inlåst och kallad "psykiskt sjuk" bara för att jag tröttnade på all skit jag fick ta som 20 åring och till slut reagerade med explosionsilska i form av verbala atombomber.

Känns inte så orimligt. Om man sitter och njuter av en pizza och ens syrra kritiserar sättet man äter den på och har gjort det sen man var 3 år, klart man blir förbannad när även ens morsa gaddar ihop sig med ens syrra och rycker pizzan ur handen på en?

Jag upplever det som att män inte tillåts känna några känslor överhuvudtaget. Så fort man vill prata så drar alla sig undan. Ingen orkar. Alla bryr sig bara om sin svenssonfacebook och sina familjebilder.

Asså ska det vara såhär? Att män inte får lov att känna något. Alla män som känner något blir inlåsta på psykavdelningar och itvingade sprutor och mediciner som gör att deras känslor försvinner.

Sen att alla åker hem från jobbet och sätter sig framför sin jävla TV, vägrar umgås, sitter inne, vägrar gå ut och göra saker. Vadfan är det för fel med att gå och ta en glass?

Allt jag nämner är ju fan relaterat till att män inte får lov att känna känslor. Fan kritiserar man hur en kvinna känner så får hon ju lov att explodera hur mycket hon vill.. utan några som helst konsekvenser.

Låter som att du umgås med idioter. Ursäkta uttrycket, men jag är bara ärlig.
Själv tycker jag att känslosamma män är otroligt attraktiva. Och självklart både har män känslor, och har lika stor rätt att uttrycka dessa som kvinnor.
Citera
2017-07-22, 11:06
  #22
Avstängd
DiegoCostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsombaraden
När jag var 20 hade jag ett livligt känsloliv. Sen ju äldre jag blev fick jag mer och mer skit för att jag visade känslor och blev mer och mer emotionellt kastrerad.

Jag testar det ibland. Går på gatan, och tillåter mig själv att känna. Eller sitter och snackar med någon. Samma sekund jag känner en annan känsla än "Nöjd" eller "missnöjd" så blir jag mobbad.

Är det så män ska vara, eller är det en samhällskonstruktion? Också ilska, ingen får vara minsta lilla arg. Då är man genast den onde. Blir man arg på någon så är man genast en "partypooper" "samhällsfiende" "psykopat" etc.

Ja, men det här med män och känslor? Har inte vi rätt att känna saker? Jag blev inlåst och kallad "psykiskt sjuk" bara för att jag tröttnade på all skit jag fick ta som 20 åring och till slut reagerade med explosionsilska i form av verbala atombomber.

Känns inte så orimligt. Om man sitter och njuter av en pizza och ens syrra kritiserar sättet man äter den på och har gjort det sen man var 3 år, klart man blir förbannad när även ens morsa gaddar ihop sig med ens syrra och rycker pizzan ur handen på en?

Jag upplever det som att män inte tillåts känna några känslor överhuvudtaget. Så fort man vill prata så drar alla sig undan. Ingen orkar. Alla bryr sig bara om sin svenssonfacebook och sina familjebilder.

Asså ska det vara såhär? Att män inte får lov att känna något. Alla män som känner något blir inlåsta på psykavdelningar och itvingade sprutor och mediciner som gör att deras känslor försvinner.

Sen att alla åker hem från jobbet och sätter sig framför sin jävla TV, vägrar umgås, sitter inne, vägrar gå ut och göra saker. Vadfan är det för fel med att gå och ta en glass?

Allt jag nämner är ju fan relaterat till att män inte får lov att känna känslor. Fan kritiserar man hur en kvinna känner så får hon ju lov att explodera hur mycket hon vill.. utan några som helst konsekvenser.
Nej så är det inte, kanske din upplevelse ,men både män som kvinnor kan ha svårt att känna känslor antingen tack vare ett fucked up liv eller hjärnkemi...simple as that, jag lovar.
De folk som bryr sig om sina fb-uppdateringar är endast folk som försöker leva ut sin osäkerhet ang deras självförtroende och självkänsla.

Ponera att jag ligger i poolen med lite skumpa och en grymt snygg flicka, nu stämmer inte detta med snygg flicka då jag endast pluggar och käkar lite gott, men skit samma...Ska jag lägga ut en onödig status när jag njuter och har det bra? Varför skulle jag då vilja visa alla att jag har det bra?
Komplex. Simple as that, och så vidare.
Det är folk som inte får vad de vill ha som försöker visa att det är this and all that.
Personer som är all this behöver inte bevisa sig på Facebook.
Långt i från.
De flesta jag känner är raderade, dock ej pga dessa faktorer utan för att jag måste ha en nyans mellan jobb och "fritid"
__________________
Senast redigerad av DiegoCosta 2017-07-22 kl. 11:09.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback