Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-17, 23:29
  #1
Medlem
När jag var 20 hade jag ett livligt känsloliv. Sen ju äldre jag blev fick jag mer och mer skit för att jag visade känslor och blev mer och mer emotionellt kastrerad.

Jag testar det ibland. Går på gatan, och tillåter mig själv att känna. Eller sitter och snackar med någon. Samma sekund jag känner en annan känsla än "Nöjd" eller "missnöjd" så blir jag mobbad.

Är det så män ska vara, eller är det en samhällskonstruktion? Också ilska, ingen får vara minsta lilla arg. Då är man genast den onde. Blir man arg på någon så är man genast en "partypooper" "samhällsfiende" "psykopat" etc.

Ja, men det här med män och känslor? Har inte vi rätt att känna saker? Jag blev inlåst och kallad "psykiskt sjuk" bara för att jag tröttnade på all skit jag fick ta som 20 åring och till slut reagerade med explosionsilska i form av verbala atombomber.

Känns inte så orimligt. Om man sitter och njuter av en pizza och ens syrra kritiserar sättet man äter den på och har gjort det sen man var 3 år, klart man blir förbannad när även ens morsa gaddar ihop sig med ens syrra och rycker pizzan ur handen på en?

Jag upplever det som att män inte tillåts känna några känslor överhuvudtaget. Så fort man vill prata så drar alla sig undan. Ingen orkar. Alla bryr sig bara om sin svenssonfacebook och sina familjebilder.

Asså ska det vara såhär? Att män inte får lov att känna något. Alla män som känner något blir inlåsta på psykavdelningar och itvingade sprutor och mediciner som gör att deras känslor försvinner.

Sen att alla åker hem från jobbet och sätter sig framför sin jävla TV, vägrar umgås, sitter inne, vägrar gå ut och göra saker. Vadfan är det för fel med att gå och ta en glass?

Allt jag nämner är ju fan relaterat till att män inte får lov att känna känslor. Fan kritiserar man hur en kvinna känner så får hon ju lov att explodera hur mycket hon vill.. utan några som helst konsekvenser.
Citera
2017-07-18, 00:24
  #2
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsombaraden
När jag var 20 hade jag ett livligt känsloliv. Sen ju äldre jag blev fick jag mer och mer skit för att jag visade känslor och blev mer och mer emotionellt kastrerad.

Jag testar det ibland. Går på gatan, och tillåter mig själv att känna. Eller sitter och snackar med någon. Samma sekund jag känner en annan känsla än "Nöjd" eller "missnöjd" så blir jag mobbad.

Är det så män ska vara, eller är det en samhällskonstruktion? Också ilska, ingen får vara minsta lilla arg. Då är man genast den onde. Blir man arg på någon så är man genast en "partypooper" "samhällsfiende" "psykopat" etc.

Ja, men det här med män och känslor? Har inte vi rätt att känna saker? Jag blev inlåst och kallad "psykiskt sjuk" bara för att jag tröttnade på all skit jag fick ta som 20 åring och till slut reagerade med explosionsilska i form av verbala atombomber.

Känns inte så orimligt. Om man sitter och njuter av en pizza och ens syrra kritiserar sättet man äter den på och har gjort det sen man var 3 år, klart man blir förbannad när även ens morsa gaddar ihop sig med ens syrra och rycker pizzan ur handen på en?

Jag upplever det som att män inte tillåts känna några känslor överhuvudtaget. Så fort man vill prata så drar alla sig undan. Ingen orkar. Alla bryr sig bara om sin svenssonfacebook och sina familjebilder.

Asså ska det vara såhär? Att män inte får lov att känna något. Alla män som känner något blir inlåsta på psykavdelningar och itvingade sprutor och mediciner som gör att deras känslor försvinner.

Sen att alla åker hem från jobbet och sätter sig framför sin jävla TV, vägrar umgås, sitter inne, vägrar gå ut och göra saker. Vadfan är det för fel med att gå och ta en glass?

Allt jag nämner är ju fan relaterat till att män inte får lov att känna känslor. Fan kritiserar man hur en kvinna känner så får hon ju lov att explodera hur mycket hon vill.. utan några som helst konsekvenser.

Vem i hela världen har sagt domma sakerna till dig? Du har fått anmärkning på att du åker och äter glass efter jobbet?
Citera
2017-07-18, 00:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Vem i hela världen har sagt domma sakerna till dig? Du har fått anmärkning på att du åker och äter glass efter jobbet?

Jag har nog haft jävligt dåliga kompisar i det förgångna. Spökar en del.
Citera
2017-07-18, 02:33
  #4
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsombaraden
Jag har nog haft jävligt dåliga kompisar i det förgångna. Spökar en del

Låter så. Män som visar känslor är ju fan fint. Skäms aldrig över det. Dina kompisar måste sugit hårt.
Citera
2017-07-18, 02:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Låter så. Män som visar känslor är ju fan fint. Skäms aldrig över det.

Tack.
Citera
2017-07-18, 02:49
  #6
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Män som visar känslor är ju fan fint

om han visar rätt känslor på rätt sätt ja.

att som man sitta i ett hörn och storgråta är enligt dig kanske fint.
men det är inte speciellt attraktivt, eller hur
Citera
2017-07-18, 03:16
  #7
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
om han visar rätt känslor på rätt sätt ja.

att som man sitta i ett hörn och storgråta är enligt dig kanske fint.
men det är inte speciellt attraktivt, eller hur

Att någon gråter är väl aldrig speciellt attraktivt. Tänder män på gråtande kvinnor?
Citera
2017-07-18, 03:56
  #8
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Att någon gråter är väl aldrig speciellt attraktivt. Tänder män på gråtande kvinnor?

en del gör det säkert
Citera
2017-07-18, 04:26
  #9
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
en del gör det säkert

Jaha, men måste man vara attraktiv jämt då? Är det fel att någon är oattraktiv?
Citera
2017-07-18, 05:10
  #10
Medlem
technoisbests avatar
Män måste vara mentalt starka och ha kontroll över sina känslor. Jag kan tillåta mig själv att känna, men jag kan också tillåta mig själv att inte känna.
Citera
2017-07-18, 05:42
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Att någon gråter är väl aldrig speciellt attraktivt. Tänder män på gråtande kvinnor?
Det finns faktiskt dem som gör det.
Citera
2017-07-18, 06:29
  #12
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Det finns faktiskt dem som gör det

Jaha. Oj Då har jag lärt mig något. Måste finnas motsatsen då också nästan, kvinnor som gillar gråtande män. Vad spännande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback