Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-17, 21:12
  #1
Medlem
tcfmogs avatar
Det har inte skett några nämnvärda framsteg på jämställdhetsområdet sedan 70-talet. Varför är det så? Varför har utvecklingen avstannat? Varför har inte dagens kvinnor kunnat bygga vidare på det som tidigare generationer la grunden för?

Edit: Detta skulle ha postats i feminismforumet, mod får gärna flytta.
__________________
Senast redigerad av tcfmog 2017-07-17 kl. 21:28.
Citera
2017-07-17, 21:15
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det har inte skett några nämnvärda framsteg på jämställdhetsområdet sedan 70-talet. Varför är det så? Varför har utvecklingen avstannat? Varför har inte dagens kvinnor kunnat bygga vidare på det som tidigare generationer la grunden för?

Nä men håll käften jag är trött på kvinnor i Sverige och deras jävla problem, inte konstig svenska män gifter sig med thai kvinnor.
Citera
2017-07-17, 21:21
  #3
Medlem
jag tycker inte alls den har avstannat, den har bara riktat in sig på andra saker/ områden.
Citera
2017-07-17, 22:14
  #4
Medlem
oldtimedrunks avatar
För att vi är jämställda. Det som sker nu är ett krig mot verkligheten och de val folk själva gör. Inget har hindrat en kvinna från att bli sopåkare och fram tills nu kunnat tjäna 35 lax i månaden och jobbat 75 %.
Citera
2017-07-17, 22:23
  #5
Medlem
Vad är din definition på jämställdhet? Svenska kvinnor har rätt till samma lön för samma arbete, har fått rösträtt, får klä sig hur de vill (nåja, än så länge, men det är en annan fråga), får dejta och ha sex med vilka de vill.

Vad mer tycker du bör göras? Jag anser att jämställdhet redan uppnåtts (och när man diskuterar kvotering och undantagsregler för kvinnor pratar vi inte längre jämställdhet utan diskriminering till kvinnors fördel), för jag tycker inte att män och kvinnor måste göra exakt samma saker i exakt lika stor utsträckning för att vara jämlika. Påtvingad föräldraledighet till exempel, är ovidkommande. Det är bara statens långa finger som lägger sig i familjelivet. Varje familj borde få bestämma själva.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback