Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-17, 20:00
  #1
Medlem
niklassoderbergs avatar
Tjena! Hittade en gammal mercury 35hk båt motor när jag rensade garaget. Skulle gissa på att den är från 70 talet. Den går fint och jag undrar om det är nån som vet ungefär hur mycket jag skulle kunna få för den.
__________________
Senast redigerad av niklassoderberg 2017-07-17 kl. 20:04.
Citera
2017-07-17, 20:41
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niklassoderberg
Tjena! Hittade en gammal mercury 35hk båt motor när jag rensade garaget. Skulle gissa på att den är från 70 talet. Den går fint och jag undrar om det är nån som vet ungefär hur mycket jag skulle kunna få för den.

Gamla tvåtaktare är törstiga och högljudda och olämpliga att exempelvis trolla. Till fördel att de är billiga att underhålla. Beror på skicket och hur mycket den har gått och hur den är skött. Kanske runt 2500-5000 kr beroende på skicket.

Här är en till salu för 3000 kr.

https://www.blocket.se/vasternorrlan....htm?ca=14&w=1
Citera
2017-07-17, 21:11
  #3
Medlem
niklassoderbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Gamla tvåtaktare är törstiga och högljudda och olämpliga att exempelvis trolla. Till fördel att de är billiga att underhålla. Beror på skicket och hur mycket den har gått och hur den är skött. Kanske runt 2500-5000 kr beroende på skicket.

Här är en till salu för 3000 kr.

https://www.blocket.se/vasternorrlan....htm?ca=14&w=1
Tack för hjälpen. Har ingen koll på det här med båtmotoret
Citera
2017-07-17, 21:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niklassoderberg
Tack för hjälpen. Har ingen koll på det här med båtmotoret

Det är ju gamla slitvargar. Servar man dem ordentligt kan de gå många år till. Men som sagt de är törstiga. Okej i mindre sjöar men inget man ligger och drar iväg ut på kust och hav.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback