Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-17, 17:53
  #1
Medlem
elastikmandens avatar
Har varit väldigt fascinerat av just slukhål. Under städer och andra områden, som på ett eller annat sätt har blivit underminerat pg.a människans "våldtäkt" på vår lilla planet. Tänker inte så mycket på klimatförändringar, för de har ju alltid förekommit; men just slukhål? Där jordmassan bara sjunker ihop, därför att man inte har förutsett framtida risker?

Och varför är det så tyst om det här? Är det det därför att just gruvbrytning, är en av de återstående absolut största industrierna här? Malm?

Vad tror ni, som bor däromkring? Är ni oroliga för plötsliga slukhål? Finns de redan?

Denna artikeln gjorde mig orolig för just Kirunas framtid?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...huset-i-kiruna

Nu bor jag i Skåne, och här bryts ju ingen malm, men det grävs, och det grävs jävligt djupt, för nu skall det byggas bostäder i en rasande fart, och läggas in nya avloppsledningar överallt.

Men hur är det egentligen i Kiruna? Har ni sett något slukhål där?

Själv har jag blivit vittne till små slukhål här i Skåne, flera år efter ett ev.t vägarbete: Trottoarer kan plötsligt trilla ihop, och göra sig ett litet runt hål, eller ett stort fyrkantigt.
Citera
2017-07-17, 18:13
  #2
Medlem
elastikmandens avatar
Och inte nog med det: Man är fullt medveten om det man har åstadkommit, och det man skall fortsätta att åstadkomma? Kom inte och gnäll på "andra" som förstör vår lilla planet...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...v-stadsflytten
Citera
2017-07-17, 18:59
  #3
Medlem
borrizs avatar
Du får väl börja träna dig i att använda foliehatten som fallskärm!
Citera
2017-07-17, 19:25
  #4
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Du får väl börja träna dig i att använda foliehatten som fallskärm!
Efterssom jag tydligen har en lägre iq, i detta ämne, kan du kanske förklara hur just foliehatten kan hjälpa mig? 😣 jag var ju bara ute efter fakta som jag inte har sett.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback