Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-17, 17:00
  #1
Medlem
Hej,

Förhoppningsvis kan någon här svara på min fråga.

När man reser och checkar in bagage så får man en lapp tillbaka för att man enkelt ska kunna hitta sitt bagage om det försvinner. Denna lapp är möjlig att klistra fast. Det är så att en sån här lapp sitter fastklistrad på en sida inuti mitt pass.
Tror ni att detta kan medföra problem om jag ska resa till USA? Är det så att detta gör mitt pass ogiltigt? Jag har nämligen rest med denna tag fastklistrad i passet under en längre tid, men tänker mig att dom är extra noggranna i USA.

Tack för hjälp!
Citera
2017-07-17, 17:09
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabban55
Hej,

Förhoppningsvis kan någon här svara på min fråga.

När man reser och checkar in bagage så får man en lapp tillbaka för att man enkelt ska kunna hitta sitt bagage om det försvinner. Denna lapp är möjlig att klistra fast. Det är så att en sån här lapp sitter fastklistrad på en sida inuti mitt pass.
Tror ni att detta kan medföra problem om jag ska resa till USA? Är det så att detta gör mitt pass ogiltigt? Jag har nämligen rest med denna tag fastklistrad i passet under en längre tid, men tänker mig att dom är extra noggranna i USA.

Tack för hjälp!

Vi reser ofta och har alltid gamla taggar i passet. Har varit i USA och de har aldrig sagt något. Ta bort taggen om du är orolig.
Citera
2017-07-17, 20:00
  #3
Moderator
Neksnors avatar
Har bara fått bagagetaggar fastklistrade på baksidan passet.

Bagagetaggarna är inte något man behöver spara, så du kan göra vad du vill med dem. Själva grejen med passets olika (tomma) sidor är ungefär att varje land ska kunna ta några sidor och behandla dem mer eller mindre efter behag. Normalt beteende är ungefär inklistrande av visum och stämplande av in/utresedatum. Jag har även fått någon lapp fasthäftad på en sida vid inresa. Tydligen finns det länder (eller kanske flygplatspersonal) som anser det lämpligt att klistra in bagagetaggar där. Andra länder bör skita i sådant, men jag gissar att känsliga länder kan bli sura om du tar bort den på ett sådant sätt att sidan, som sitter i passet, som är och ska behandlas som en värdehandling, skadas.
Citera
2017-07-18, 00:22
  #4
Medlem
Tackar för era svar.

Jag låter taggen sitta kvar i passet eftersom det Neksnor skriver att det kan förstöra en sida och ge problem (pass ogiltigt)
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2856467

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback